Photo ofΠΑΡΝΗΘΑ Μονή Κλειστών-Σπήλαιο Πρέμη-Ταμίλθι-Σπήλαιο Πανός-Ρέμα Γκούρας-Κιάφα Καλαμαρά Photo ofΠΑΡΝΗΘΑ Μονή Κλειστών-Σπήλαιο Πρέμη-Ταμίλθι-Σπήλαιο Πανός-Ρέμα Γκούρας-Κιάφα Καλαμαρά Photo ofΠΑΡΝΗΘΑ Μονή Κλειστών-Σπήλαιο Πρέμη-Ταμίλθι-Σπήλαιο Πανός-Ρέμα Γκούρας-Κιάφα Καλαμαρά

March 7, 2020
March 2020

near Moní Koimíseos Theotókou Kleistón, Attica (Greece)

Από το πάρκινγκ στη Μονή Κλειστών με όμορφη θέα στο φαράγγι της Γκούρας, κατηφορίζουμε την άσφαλτο μέχρι να βρούμε την είσοδο του μονοπατιού αριστερά. Κατεβαίνουμε σε ρέμα και συνεχίζουμε προς το σπήλαιο του Πανός με σήμανση από κόκκινα τετράγωνα. Το μονοπάτι είναι ομαλό και καλογραμμένο, ενώ στις διασταυρώσεις υπάρχουν πινακίδες κατεύθυνσης. Προσοχή χρειάζεται ιδιαίτερα όταν πλησιάζουμε στο σπήλαιο όπου το μονοπάτι γίνεται πιο απόκρημνο και στο σημείο που κατεβαίνουμε όπου υπάρχει και βοηθητικό συρματόσχοινο. Ο βράχος έχει πατήματα και δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται αρχικά. Από το σπήλαιο κατηφορίζουμε προς το ρέμα της Γκούρας (εδώ προσοχή γιατί εκτός της θερινής περιόδου το ρέμα έχει νερό και θα πρέπει να το διασχίσουμε). Περνώντας το ρέμα ανηφορίζουμε σε πεδίο που χρειάζεται προσοχή με πέτρες που γλιστρούν. Στα δύσκολα σημεία υπάρχουν συρματόσχοινα που βοηθούν. Γυρίζουμε κυκλικά πίσω από το Άρμα σε ευδιάκριτο μονοπάτι με μπλέ τετράγωνα σημάδια και όμορφη θέα προς το φρούριο της Φυλής για να καταλήξουμε και πάλι λίγο έξω από τον προαύλιο χώρο της Μονής των Κλειστών.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι διαδρομές έχουν καταγραφεί με GPS σε πραγματικό πεδίο. Σε καμία περίπτωση δεν εξατομικεύονται στα μέτρα ενός εκάστου (εμπειρία, φυσική κατάσταση), αφού κάτι τέτοιο είναι αδύνατο μέσω μιας εφαρμογής. Επομένως και ο βαθμός δυσκολίας είναι σχετικός και προσδιορίζεται από τις εκάστοτε συνθήκες, την απόσταση, την υψομετρική διαφορά, τη χρήση ειδικού εξοπλισμού κλπ. Επίσης προσδιορίζεται υποκειμενικά από τη δική μας εμπειρία στη διαδρομή που δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί με άλλες εμπειρίες. Ακόμα, υπάρχει η πιθανότητα τα όργανα πλοήγησης να παρουσιάζουν αποκλίσεις μεταξύ τους. Αυτό οφείλεται σε παράγοντες που αφορούν τη λήψη σήματος ή άλλους λόγους και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούν σε απόλυτους αριθμούς. Οι διαδρομές είναι ολοκληρωμένες, είτε μιας, είτε δύο κατευθύνσεων (με επιστροφή) και δεν είναι μόνο τουριστικές, αλλά μπορεί να κινούνται και εκτός μονοπατιού ή εναλλακτικά, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την ημέρα της καταγραφής. Σε κάθε τέτοια περίπτωση ενημερώνουμε για τις ειδικές συνθήκες. Σε χειμερινές διαδρομές με χιόνι ή ομίχλη υπάρχει η πιθανότητα να μην πατάμε ακριβώς στο ίχνος του μονοπατιού.
Τέλος, η καταγραφή δεν σημαίνει ότι είμαστε παρόντες δια ζώσης την ώρα που κάποιος ακολουθεί τη διαδρομή και επομένως δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη. Οι διαδρομές είναι αξιόπιστες, όμως συνιστούμε να συμβουλεύεστε και χάρτη και άλλες πηγές πληροφοριών έτσι ώστε να οργανώσετε την εκδρομή σας. Σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτες οι ερωτήσεις και τα σχόλιά σας.

• Photo of philipposdim
    philipposdim Jun 8, 2020

Nice trail

• Photo of timbertrail
    timbertrail Dec 23, 2020

thanks. I wish you good routes on trails!