Πάρνηθα (Χειμερινή κυκλική διάσχιση)

Photo ofΠάρνηθα (Χειμερινή κυκλική διάσχιση) Photo ofΠάρνηθα (Χειμερινή κυκλική διάσχιση) Photo ofΠάρνηθα (Χειμερινή κυκλική διάσχιση)

July 26, 2024
January 2021

near Párnis, Attica (Greece)

Χειμερινή κυκλική διάσχιση στην Πάρνηθα με αφετηρία τον οικισμό των Θρακομακεδόνων και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Βεροίας και Ημαθίας (520 μ.). Εκεί είναι η είσοδος στο μονοπάτι της κόψης Φλαμπουρίου.
Ακολουθώντας τα μπλε σημάδια στα βράχια, παίρνουμε γρήγορα υψόμετρο. Αποφεύγουμε τα απαιτητικά αναρρηχτικά περάσματα, ακολουθώντας την παραλλαγή με την κόκκινη σήμανση.
Με βήματα προσεκτικά και υπολογισμένα φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο της κόψης, την κορυφή Φλαμπουράκι (1.074 μ.).
Συνεχίζουμε την πορεία με κατεύθυνση βόρεια, ακολουθώντας μονοπάτι, που μετά από 1 χλμ. πορείας, μας οδηγεί στο καταφύγιο Φλαμπούρι (1.158 μ.).
Στη συνέχεια κατηφορίζουμε σε δασικό δρόμο που ενώνει τον περιφερειακό ασφαλτόδρομο της Πάρνηθας με το καταφύγιο.
Σε μεγάλη αριστερή στροφή του δασικού δρόμου, στον μικρό αυχένα της κορυφής Αυγό, στρίβουμε δεξιά σε μονοπάτι που κατηφορίζει σταδιακά προς την πηγή Κορομηλιά.
Διασχίζοντας ένα πυκνό χιονισμένο δάσος κεφαλληνιακής ελάτης, φτάνουμε στην «Κορομηλιά» (1.046 μ.), την πρώτη από τις τρεις πετρόχτιστες πηγές που θα συναντήσουμε στο διάβα μας.
Συνεχίζουμε την πορεία μας προς «Μόλα», περπατώντας σε υψηλής αισθητικής αξίας μονοπάτι, που ελίσσεται παράλληλα με δασικό δρόμο.
Μετά από 1,2 χιλιόμετρα περίπου, προσεγγίζουμε την πηγή του «Μεσιανού Νερού» (1.092 μ.) και κατηφορίζουμε στον δασικό δρόμο.
Η προσέγγιση της «Μόλας» γίνεται από ένα μονοπάτι μήκους 3 χιλιομέτρων που διατρέχει τις ανατολικές πλαγιές της Πάρνηθας, με πολλές και ποικίλες εναλλαγές εικόνων.
Οι μεγάλες ποσότητες χιονιού που είχαν συγκεντρωθεί σ' εκείνη την πλευρά του βουνού, δυσκόλεψαν την πορεία.
Άφιξη στο χώρο αναψυχής της «Μόλας» (1.066 μ.) με την πετρόχτιστη πηγή και το μεταβυζαντινό εκκλησάκι του Αγ. Πέτρου.
Η συνέχεια περιλαμβάνει την απαιτητική ανάβαση της ρεματιάς της «Μόλας». Πολύ απότομη ανάβαση (ειδικά στα πρώτα 500 μ.) στο μονοπάτι, με μοβ σήμανση, που οδηγεί στην πηγή «Σκίπιζα».
Αργότερα η κλίση μαλακώνει, ώσπου κατηφορίζει ελαφρά μέχρι τη διασταύρωση για το καταφύγιο Μπάφι.
Στρίβουμε δεξιά και ανηφορίζουμε σε ρεματιά. Ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια του μονοπατιού (τμήμα του Εθνικού Μονοπατιού Ο22), βγαίνουμε στο διάσελο της Λυκοποριάς, εκεί που είναι η είσοδος του στρατοπέδου της αεροπορίας και το εκκλησάκι του Αγ. Γεωργίου.
Στο πλάι της εκκλησίας ξεκινάει μονοπάτι (χωρίς σήμανση) που σε οδηγεί στην κορυφή Όρνιο, με την μεγάλη κεραία τηλεπικοινωνιών και διάφορες άλλες στρατιωτικές και μη εγκαταστάσεις.
Χωρίς δυσκολίες βγαίνουμε στο τσιμεντένιο πλάτωμα του Όρνιου, στα 1.350 μ. υψόμετρο, απ’ όπου η θέα προς το λεκανοπέδιο είναι εκπληκτική.
Επιστροφή στο διάσελο και κατάβαση προς το καταφύγιο Μπάφι. Από ένα σημείο και μετά, την κατάβαση μόνο εύκολη δεν την λες. Απότομο, βραχώδες πεδίο, που γινόταν ακόμη πιο απαιτητικό με την παρουσία του χιονιού.
Παρά τις δυσκολίες, καταφέρνουμε να προσεγγίσουμε το καταφύγιο Μπάφι (1.161 μ.).
Ακόμη 5 κατηφορικά χιλιόμετρα κατά μήκος της χαράδρας της Χούνης, ακολουθώντας την κόκκινη σήμανση του πιο δημοφικούς μονοπατιού της Πάρνηθας, και φτάνουμε στη βάση μας στους Θρακομακεδόνες.

Κυκλικό μονοπάτι στην Πάρνηθα που περνάει από:
- Κορυφή Φλαμπουράκι (1,6 χλμ.)
- Καταφύγιο Φλαμπούρι (2,6 χλμ.)
- Πηγή Κορομηλιά (4,6 χλμ.)
- Μεσιανό Νερό (5,8 χλμ.)
- Άγιο Πέτρο Μόλα (8,8 χλμ.)
- Κορυφή Όρνιο (10,7 χλμ.)
- Άγιο Γεώργιο (11,2 χλμ.)
- Καταφύγιο Μπάφι (12,2 χλμ.)