ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ: Πρώην Χ/Κ Αθηναϊκού - Γεροντόβραχος - Τουμπόραχη - Λιάκουρα - Χ/Κ

Photo ofΠΑΡΝΑΣΣΟΣ: Πρώην Χ/Κ Αθηναϊκού - Γεροντόβραχος - Τουμπόραχη - Λιάκουρα - Χ/Κ Photo ofΠΑΡΝΑΣΣΟΣ: Πρώην Χ/Κ Αθηναϊκού - Γεροντόβραχος - Τουμπόραχη - Λιάκουρα - Χ/Κ Photo ofΠΑΡΝΑΣΣΟΣ: Πρώην Χ/Κ Αθηναϊκού - Γεροντόβραχος - Τουμπόραχη - Λιάκουρα - Χ/Κ

October 3, 2020
October 2020

•   2.3 1 review

near Kalívia, Central Greece (Greece)

Κυκλική διαδρομή από το εγκαταλελειμμένο χιονοδρομικό κέντρο του Αθηναϊκού, διάσχιση όλης της κορυφογραμμής του Γεροντόβραχου, ανάβαση στην Τουμπόραχη και στη Λιάκουρα, με επιστροφή από Κοτρωνόραχη και πίστες Κελαριών.
Στα σχόλια των φωτογραφιών υπάρχουν οδηγίες σε περίπτωση που κάποιος δεν θέλει να διασχίσει όλο τον Γεροντόβραχο ή/και δεν θέλει να ανέβει στην Τουμπόραχη ή/και δεν θέλει να ανέβει στη Λιάκουρα.

Ενδεικτικοί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Χ/Κ Αθηναϊκού-κόψη Γεροντόβραχου 0.45 (πρώην πίστα, μετά πορτοκαλί και κολωνάκια)
κόψη-κορυφή 2390 0.35 (πορτοκαλί και κολωνάκια)
2390-κορυφή 2396 0.25 (χωρίς)
2396-Ένεζα 0.15 (χωρίς)
´Ενεζα-Τουμπόραχη 0.20 (χωρίς)
Τουμπόραχη-βάση κώνου Λιάκουρας 0.20 (χωρίς, μετά πορτοκαλί)
βάση-Λιάκουρα 0.20 (πορτοκαλί και κολωνάκια)
Λιάκουρα-βάση 0.20 (πορτοκαλί και κολωνάκια)
βάση-Κοτρωνόραχη 0.25 (κόκκινα)
Κοτρωνόραχη-κόψη Γεροντόβραχου 0.35 (κόκκινα, μετά χωρίς)
κόψη-Χ/Κ 0.35 (πορτοκαλί, μετά κόκκινα)

Είμαστε στο πρώην parking. Κατεβήκαμε από δεξιά, ενώ στην επιστροφή ανεβήκαμε από την άλλη. Η ανάβαση ξεκινάει ανάμεσα στα δύο κτίρια, εκεί που τελείωνε η πίστα.

Κινηθήκαμε εκτός πίστας, στα αριστερά της, και συναντήσαμε το κολωνάκι, όπως και αυτό της επόμενης φωτογραφίας. Ωστόσο, δεν υπάρχει τελικά λόγος να βγει κάποιος από την πίστα.

Συνεχίζουμε την ανάβαση ακολουθώντας την πίστα. Θα επιστρέψουμε από εκεί που είναι το δεντράκι (υπάρχουν και σημάδια). Αυτό το κάνουμε για να μην επαναλάβουμε τμήματα στην επιστροφή. Οι υπόλοιποι πυλώνες είναι μονοί. Αυτός είναι διπλός, προφανώς γιατί ξεκινάει δεύτερη γραμμή αναβατήρων. Τον θυμόμαστε για την επιστροφή.

Είναι ο τελευταίος πυλώνας.

Λίγο μετά τον πυλώνα ήρθε η ώρα να στραφούμε χωρίς σήμανση προς την κόψη. Μετά από λίγο συναντάμε τη σήμανση (της επόμενης φωτογραφίας) που έρχεται από χαμηλότερα.

Κολωνάκια και πορτοκαλί σημάδια.

Εδώ πρωτοβλέπουμε την άλλη πλευρά. Στα δεξιά ο Προφήτης Ηλίας.

Είμαστε λίγο μετά την κορυφή 2390 (στη συγκεκριμένη καταγραφή την προσπεράσαμε, ωστόσο το κολωνάκι της κορυφής είναι πολύ κοντά στο μονοπάτι) και η σήμανση οδηγεί αριστερά κάτω. Αν θέλετε την κλασική και πιο στρωτή διαδρομή προς τη βάση της Τουμπόραχης, ακολουθείστε τα σημάδια. Αν συνεχίσετε όπως η καταγραφή, δεν υπάρχει πλέον σήμανση, μόνο κάποιοι κούκοι αραιά. Δεν χρειάζονται, η πορεία είναι προφανής.

Συνεχίζουμε λίγο στην κορυφογραμμή και μετά κατεβαίνουμε αριστερά (ανατολικά).

Εδώ καταλήγει η κατάβασή μας από τον Γεροντόβραχο. Απέναντι η Τουμπόραχη. Πάμε λίγο πίσω (αριστερά, ΒΔ) μέχρι το σημάδι της επόμενης φωτογραφίας. Η περιοχή έχει αρκετά μαντριά (άδεια αυτή την εποχή). Όποιος δεν θέλει να ανέβει στην Τουμπόραχη, στοχεύει το διάσελο (είτε ελεύθερα είτε βρίσκει τα σημάδια πιο δεξιά) προκειμένου να συνεχίσει για Λιάκουρα.

Αρχίζουμε την ανάβαση χωρίς σήμανση. Εμείς βρήκαμε πιο λογικό να ακολουθήσουμε μια διαδρομή που οδηγεί λίγο αριστερά της κορυφής. (Ευθεία τα σημάδια συνεχίζουν την κλασική διαδρομή για Κοτρωνόραχη ή ανάβαση στον Γεροντόβραχο. Εδώ θα βρεθούμε αν μετά την κορυφή 2390 του Γεροντόβραχου κατεβούμε ακολουθώντας τα σημάδια και δεν συνεχίσουμε στην κορυφογραμμή.)

Μετά την κορυφή, κατεβαίνουμε από την ανατολική κόψη της Τουμπόραχης και σε 5 λεπτά είμαστε εδώ. Συναντάμε τα σημάδια που έρχονται από Ένεζα και από Τσάρκο. Στοχεύουμε την αρχή του χωματόδρομου, αν και τα σημάδια είναι επαρκή.

Είμαστε στη βάση του κώνου της Λιάκουρας. Αν δεν θέλουμε να ανέβουμε στην κορυφή, συνεχίζουμε αριστερά του χωματόδρομου, στα κόκκινα σημάδια, προκειμένου να επιστρέψουμε.

Αν και η διαμόρφωση του εδάφους μάς πάει μόνη της.

Ανηφορίζουμε.

Με μαντρί. Πίσω/πάνω η Τουμπόραχη.

Απέναντι ο Προφήτης Ηλίας. Κατεβαίνοντας προτιμήσαμε αυτή τη φορά να μην περάσουμε από τον Προφήτη Ηλία, αλλά να πάμε πιο δεξιά περνώντας από ένα μαντρί. Τελικά η κατάβαση γίνεται από μια αδιάφορη πλαγιά ακολουθώντας τους πυλώνες της επόμενης φωτογραφίας. Άρα η κλασική κατάβαση από τους πυλώνες του Προφήτη Ηλία μάλλον είναι καλύτερη, καθώς είναι συντομότερη και κάτω από τον Γεροντόβραχο.

Εδώ θα καταλήγαμε και από τον Προφήτη Ηλία. Αρχικά ακολουθούμε τον δρόμο, αλλά όταν στρίβει δεξιά, εμείς συνεχίζουμε ευθεία προς το πέρασμα που φαίνεται.

Ευθεία κάτω βλέπουμε κολωνάκι.

Αποφασίσαμε να βγούμε από το μονοπάτι εδώ, να κατέβουμε χωρίς σήμανση και μετά από λίγο να βρούμε το σηματοδοτημένο μονοπάτι.

Το σημείο που ξαναβρίσκουμε το μονοπάτι. Φτάνουμε στον διπλό πυλώνα και μετά κατεβαίνουμε την πίστα.

Δεξιά και αριστερά του δρόμου υπάρχουν τοποθετημένα ζεύγη πέδιλων του σκι.

• carocousinf Jun 29, 2023

Les 2 premières heures de rando très bien,ensuite, l'itinéraire suit la crête et en quittant les marques rouges et en suivant wikilok nous nous sommes un peu perdu dans les rochers,le chemin n'étant pas marqué et très peu ou pas de cairns.A la descente pareille,chemin très peu indiqué et nous avons galéré pour tomber sur les marques descente le long des pistes de ski n'est pas agréable.J'ai moyennement apprécié ce quand même au contributeur .

• Photo of Iraklis A
    Iraklis A Jul 3, 2023

Every comment helps those who try to find information for the trail.