Photo ofΠαρνασσός (Λιβάδι, 1564m, 1718m, 1924m, Βρωμόβρυση, Μελισσάρης, Υπόγειος Ποταμός, Κοντολάτια, Τομαρόλακα, Περιστερά, Σαρή) Photo ofΠαρνασσός (Λιβάδι, 1564m, 1718m, 1924m, Βρωμόβρυση, Μελισσάρης, Υπόγειος Ποταμός, Κοντολάτια, Τομαρόλακα, Περιστερά, Σαρή) Photo ofΠαρνασσός (Λιβάδι, 1564m, 1718m, 1924m, Βρωμόβρυση, Μελισσάρης, Υπόγειος Ποταμός, Κοντολάτια, Τομαρόλακα, Περιστερά, Σαρή)

January 15, 2024
January 2024

•   4.3 1 review

near Kalívia, Central Greece (Greece)

Ορειβατική εξερεύνηση στο νότιο Παρνασσό με αφετηρία το Λιβάδι (1135m), ανηφορίσαμε αρχικά έως την κορυφή Πωγωνί (1564m), συνεχίσαμε προς την ανώνυμη κορυφή (1718m), περάσαμε και από τον Πετρίτη (1924m), έπειτα περπατήσαμε έως τη Βρωμόβρυση (1840m), εντοπίσαμε τον Υπόγειο Ποταμό, βαδίσαμε μέσα από την περιοχή Κοντολάτια η οποία είναι γεμάτη από λάκες και κατηφορίσαμε μέσα από τις περιοχές Τομαρόλακα, Περιστερά, Σαρή για να επιστρέψαμε στην αφετηρία μας.
Άλλες πληροφορίες για τις 3 κορυφές που γνωρίσαμε:
**Πωγωνί: 1564m (υπάρχει τριγωνομετρικό, αλλά είναι γκρεμισμένο)
**Ανώνυμη: 1718m (υπάρχει τριγωνομετρικό)
**Πετρίτης: 1924m (υπάρχει τριγωνομετρικό)

Η διαδρομή είχε μέτριο προς υψηλό βαθμό δυσκολίας κυρίως λόγω του φρέσκου χιονιού πάνω από τα 1700 μέτρα υψόμετρο. Χωρίς χιόνι η συγκεκριμένη διαδρομή πραγματοποιείται πιο άνετα, ενώ θα περισσέψουν δυνάμεις και χρόνος για επίσκεψη σε άλλες κοντινές κορυφές. Τα 15 χιλιόμετρα απόσταση και η αθροιστική υψομετρική 1080 μέτρα δεν πρόκειται να προβληματίσουν ένα μέτριο ορειβάτη... Προσοχή όμως τους θερινούς μήνες, διότι στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν στάνες άρα και τσοπανόσκυλα με ό,τι αυτό συνεπάγεται...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 4 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από το Λιβάδι έως την κορυφή Πωγώνι. Δεύτερο στάδιο η συνέχεια της ενδιαφέρουσας κορυφογραμμής περνώντας από λιθοσωρούς και δύο ακόμη τριγωνομετρικά με μέγιστο υψόμετρο στην κορυφή Πετρίτης στα 1924m. Τρίτο στάδιο η τραβέρσα με κατεύθυνση βορειοδυτική έως το σημείο που εντοπίσαμε τον Υπόγειο Ποταμό. Τέταρτο στάδιο το πέρασμα από την περιοχή Κοντολάτια με τις διαδοχικές λάκες και στη συνέχεια μέσα από τις περιοχές Τομαρόλακα, Περιστερά, Σαρή έως και την επιστροφή στην αφετηρία μας.

Ο καιρός ήταν χειμερινός με αρνητικές θερμοκρασίες το πρωί και οριακά θετικές το μεσημέρι, ο δυτικός άνεμος σε κάποια λίγα σημεία άγγιζε τα 2-3 μποφώρ, η διαύγεια ήταν πολύ καλή, αλλά προς το μεσημέρι κάπως περιορίστηκε η ορατότητα λόγω τοπικών χαμηλών νεφώσεων. Η ποιότητα του χιονιού ήταν κακή και σε κανένα σημείο δεν συναντήσαμε σφιχτό χιόνι που να διευκολύνει το περπάτημα.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η εξερεύνηση σε κορυφογραμμές και λάκες του νότιου Παρνασσού, η όψη του χιονισμένου Παρνασσού από την κορυφή Πετρίτης και ο εντοπισμός του Υπόγειου Ποταμού... Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διαδρομή είναι ισχυρός κρίκος σύνδεσης για διάφορες άλλες κυκλικές διαδρομές στο ορεινό συγκρότημα του Παρνασσού ή και διασχίσεις...

Στατιστικά από το gps:
Μέση ταχύτητα πεζοπορίας (Moving Avg) 2,7 km/h,
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,0 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 6 ώρες και 14 λεπτά
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 2 ώρες και 7 λεπτά (καθυστερήσεις λόγω χιονιού πάνω από τα 1700 μέτρα υψόμετρο)

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.

Λάκα

Λιποκεσόρεμα

• Photo of Παναγιώτης Καραμπέτσος
    Παναγιώτης Καραμπέτσος May 23, 2024

Ευχαριστώ πολύ για την καταγραφή! Όμορφη ορειβατική διαδρομή που δεν συνηθίζεται να περπατιέται. Πρόσθεσα και την κορυφή "Κάτω Ψηλό" (1701μ.) στην δική μου καταγραφή. Οι στάνες ψηλά ακόμα άδειες τέλη Μαίου. Μόνο χαμηλά προς το λιβάδι λειτουργούσαν 2-3 απο αυτές με σκυλιά. Ο υπόγειος ποταμός άδειος.

• Photo of Konstantinos Kant
    Konstantinos Kant May 23, 2024

Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Η συγκεκριμένη διαδρομή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη συνέχεια της διάσχισης προς Τσάρκο, Λιάκουρα ή Τσάρκο, Γεροντόβραχο και ακόμη παραπέρα, ανάλογα με τις δυνάμεις και το διαθέσιμο χρόνο. Εμείς πραγματοποιήσαμε την κυκλική αυτή διαδρομή με χιόνι, οπότε δεν είχαμε περιθώριο να επεκταθούμε περισσότερο...