Photo ofParking del Bitet-Llac d´Isabe-Pic de Sesques-Coll de Sesques-Cabana de Sesques-Gorges del Bitet Photo ofParking del Bitet-Llac d´Isabe-Pic de Sesques-Coll de Sesques-Cabana de Sesques-Gorges del Bitet Photo ofParking del Bitet-Llac d´Isabe-Pic de Sesques-Coll de Sesques-Cabana de Sesques-Gorges del Bitet

2052
August 19, 2021
August 2021

near Goust, Nouvelle-Aquitaine (France)

Ruta circular a peu pel Pirineu Occidental Francès.

Interesant ruta per a conèixer aquest bonic i poc transitat cim dels pirineus occidentals, ja que per accedir-hi, des de qualsevol punt, cal fer un considerable desnivell. La ruta passa per preciosos boscos de faigs i avets, pel bonic llac d´Isabe, per valls amb bonics prats de pastura, per rius i rierols i salts d´aigua i té espectaculars vistes del Pirineu Francès i Aragonès.

Com activitat tècnica he posat difícil, pel seu important desnivell i també, pels trams que no hi han camins marcats ni traçats, per la resta no té cap més dificultat rellevant.

Punt de sortida de la ruta, baixem del Port del Portalet direcció a Laruns i passat Artouste i poc abans d´arribar a una centraleta elèctrica agafem a l´esquerra una pista, transitable per a vehicles normals, i que puja a les Gorges del Bitet, deixem el cotxe al aparcament que hi ha abans de creuar el riu on veiem un indicador de prohibit passar vehicles.
Sortim del aparcament i agafem just al costat del aparcament pista forestal que s´enfila direcció ponent i que segueix pel marge esquerra el riu de les Gorges del Bitet, creuem la riera de Sesques i arribem a una tubària d´aigua, seguim camí a la dreta i enllacem a la pista que hem deixat a baix, creuem la riera i pugem pel mig del bonic bosc d´Isabe, el camí comença a pujar decididament i va girant direcció Ponent, passem per les cascades d´Isabe que estan un xic lluny a la nostra dreta, deixem el bosc i creuem una zona molt frondosa plena de flors, desprès d´una feixuga pujada arribem al bonic llac d´Isabe, esta en un bonic cercle tancat amb una gran cascada d´aigua al mig, al fons ja podem veure el Pic de Sesques, seguim camí direcció SW i anem guanyant alçada amb vistes al llac, creuem una bretxa i seguim camí a l´esquerra, passem pel Pic W Escarpu o de Sesques, seguim per carena fins arribar dalt el Pic de Sesques. Aquest cim té un preciós mirador a 360 graus, llàstima de l´antena que té al cim que l´hi treu protagonisme a lo feréstec i solitari de la zona. La baixada la fem sense camí definit seguint direcció Sud per una forta pendent, en poca estona arribem al coll de Sesques, en el coll agafem a l´esquerra corriol aperdurat que baixa decididament en direcció SE i que va a buscar la vall del riu de Sesques, passem per la cabana de pastors de Sesques i poc desprès entrem al bosc de faigs i avets, ara ja per camí ben traçat i marcat continuem la baixada sense cap problema fins arribar de nou al aparcament on hem començat la ruta.

Per fer aquesta ruta aconsello portar GPS ja que hi han alguns trams on no hi ha camí definit ni marcat i per la qual cosa, sobretot en cas de boira, serà imprescindible l´ajuda del GPS per seguir el track correctament.