Photo ofPardines - Cap de Les Agols - Collades de Gargantillar - Estany de l'Illa - Coll Jovell - Engolasters - Pardines Photo ofPardines - Cap de Les Agols - Collades de Gargantillar - Estany de l'Illa - Coll Jovell - Engolasters - Pardines Photo ofPardines - Cap de Les Agols - Collades de Gargantillar - Estany de l'Illa - Coll Jovell - Engolasters - Pardines

July 17, 2021
July 2021

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Sortida des del camí de les Pardines, tot just davant dels dipòsits d'aigua, a 1.618 m.
Prenem la pista que queda tot just a mà esquerra i que comença amb pendent moderada. Aquesta pista voreja la carretera i ens durà prop de Feritxet on girarem a mà dreta en la indicació que marca Refugi de les Agols.
Passarem pel Planell de l'Andreuet, a 1.881 m, i tornarem a prendre un altre tram de pujada on trobarem tot just al revolt una desviació cap a mà dreta ( Camí que porta al Prat del Gilet ), però que nosaltres seguirem de pujada per l'esquerra.
En uns 200 metres, tronarem a trobar una altra desviació ( La que posa Agols en un cartell blanc, va directament al refugi ) , però nosaltres prendre una altra vegada la de mà esquerra que ens indica el nostre camí cap el Cap de Montuell.
És un camí amb una pendent entre moderada i forta i sempre constant, això si, passant sempre i gairebé fins arribar a dalt per bosc.
Som al Cap de Montuell, a 2.422 m i des d'aquest punt, seguirem la carena per arribar al Cap de les Agols. Seguirem pujant, seguint les fites per arribar al Cap de la Coma dels LLops, a 2.683 m. Aquí ens desviarem del camí i de les fites per anar a buscar la carena que esn queda a mà esquerra i que va fent petits cims amb grans vistes de la vall. La carena en si no té gaire complicació, això si, no està marcada aixi que he buscat passar sempre lateralment a les zones empedrades. Tot i així, hem passat per alguna zones de grans blocs de pedra. Cal dir que en cap moment, tot i estar a la carena no hi ha cap tram aeri, això si, cal escollir bé el cami, més a les zones dels blocs de pedra, anar poc a poc i amb molt de compte. Seguint tota la carena arribarem a les Collades de Gargantillar, a 2.746 m i on prendrem la drecera , sense camí camp l'Estany de Encamp que tenim tot just sota nostre. Una vegada més, cal anar amb cura en la baixada. És una zona de forta pendent i on hi ha les clàssiques escaletes amb herba alta. Hem baixat prop de 170 metres i ja som a l'Estany d'Encamp, a 2.578 m i des d'on buscarem el camí per arribar a l'Estany de l'Illa, a 2.512 m. Des d'aquest moment seguirem un bon tros el GR-7 i el GR-11. Primerament passarem pel Refugi de l'Illa, en renovació ( Segons sembla estarà completament operatiu per l'estiu de 2017 ). De baixada passarem per la Caban dels Estanys, per la Pleta dels Pescadors, i en uns 40 minuts arribarem al Refugi Riu dels Orris, a 2.221 m. Som a la Vall del Madriu, patrimoni de la Unesco i seguirem el camí de baixada per buscar un immens pla tot descobert a 2.184m, el Pla de l'Ingla. Seguirem camí avall passant per la Barraca de la Earga, pel Collet de l'Infern i arribar a un altre refugi, el de Fontverd, a 1.880 m. Seguim el camí i trobarem uns desviació que prendrem per mà dreta que ens portarà cap a Coll Jovell, a 1.780 m i des d'on iniciarem la baixada cap a Engolasters pel Camí dels Matxos. Una vegada arribats a la pujada de la carretera que du a Engolasters ens desviarem per un petit camí que s'anomena la Carbonera que més endavant ja troba el Camí de les Pardines i
que ens duran al lloc d'inici.