Parco Nazionale delle Foreste Casentinesi: Monte Falco i Monte Falterona

Photo ofParco Nazionale delle Foreste Casentinesi: Monte Falco i Monte Falterona Photo ofParco Nazionale delle Foreste Casentinesi: Monte Falco i Monte Falterona Photo ofParco Nazionale delle Foreste Casentinesi: Monte Falco i Monte Falterona

October 4, 2022
October 2022

near Campigna, Emilia-Romagna (Italia)

Estant de vacances a Itàlia, hem anat als Apenins Septentrionals, més concretament al Parco Nazionale delle Foreste Casentinesi i ens hem allotjat uns quants dies a l'Albergo Lo Scoiattolo, el qual recomanem tant per preu com principalment per la hospitalitat, servei i informació de l'entorn que ens han donat, fet que fa que l'estada sigui encara molt més agradable.
La que hem fet avui ha estat el Monte Falco i Monte Falterona i per començar-la hem agafat el cotxe fins al Paso de la Calla.
Un cop al Paso de la Calla, fem una volta per l'entorn, el refugi i la Madonna de la foresta i ens enfilem pel camí que separa les dues regions de l'Emilia Romagna i la Toscana.
Tot el camí envoltats de faig, a clarianes podem veure Els Apenins i la regió de l'Emilia Romagna.
Arribem fins a la Font al costat del Refugi 'La Burraia', creuem per davant del refugi i pugem fins al Prat de la Burraia, on per una bona estona sortim dels boscos i tornem a gaudir, i gràcies al bon temps que ens fa, d'unes vistes espectaculars.
Passem pel costat del Monte Gabrendo, on uns companys s'han animat a pujar-lo i tot seguit ens han atrapat altre cop entre boscos de Faig.
Creuem una estació militar i uns remuntadors en desús i més endavant arribem a la punta de Monte Falco, 1658 m, realment unes vistes espectaculars.
Reprenem la ruta i ara ens dirigim a Monte Falterona 1654 m, sempre envoltats de faig i un cop a lloc, ens fem la foto de colla al costat de la Creu.
Ara entre amanites muscàries, mataparents, ceps i pinetells, que ens hem informat i a la zona no els cullen i nosaltres n'hem fet un bon cistell, també nabius salvatges, tot es camí de baixada tot passant per la fantàstica feixeda de Piancancelli, el Rifugio Fangacci quan de cop deixem els faig i tot caminant entre pins i avets, catedrals de nius de formigues, arribem de nou al punt de partida, El Paso de la Calla, on hi ha el refugi I Faggi on hem pres uns bons refrescos per recuperar forces.
Salut i natura.

Refugi de La Burraia

Prati alla Burraia

Camí entre faig direcció a Monte Falco

Faig recargolats - obres mestres de la natura

Vistes des del pic de Monte Falco

PictographFlora Altitude 5,290 ft

PictographFlora Altitude 5,340 ft

PictographFlora Altitude 4,825 ft

PictographFlora Altitude 4,340 ft

Caminant entre majestuoses pinedes.