Photo ofParc Natural Serra d'Espadà. Pic d'Espadà, pujant pel barranc de l'Aigua Negra i baixant per la Nevera d'Algimia. Photo ofParc Natural Serra d'Espadà. Pic d'Espadà, pujant pel barranc de l'Aigua Negra i baixant per la Nevera d'Algimia. Photo ofParc Natural Serra d'Espadà. Pic d'Espadà, pujant pel barranc de l'Aigua Negra i baixant per la Nevera d'Algimia.

1956
December 9, 2023
December 2023

•   5 4 Reviews

near Algimia de Almonacid, Valencia (España)

Hem volgut aprofitar el llarg pont de la Constitució- Purísima d'aquest any per "descobrir" la Serra d'Espadan, un parc natural situat a la provincia de Castelló. Ens hem allotjat a l'alberg "La Surera" d'Almedijar i hem fet rutes pels seus voltants.

El darrer día vam pujar al pic d'Espadà, no és el més alt , però sí el més emblemàtic, ja que dona nom a tota la serra. Vam triar una ruta molt variada i interessant (només té "l'inconvenient" d'un llarg tram de pista) de l'usuari de Wikiloc ignacio.ds local hiker "Pico de Espadàn desde la Fuente de la Calzada y por el Bco de Agua Negra. Descenso por la Nevera de Algimia (IBP 66 HKG)".
Muchas gracias por compartirla.

Hem aparcat a tocar de la Fuente de la Calzada en uns espais amples al costat de la carretera. Un curt descens ens porta fins el barranc del Agua Negra, i el comencem a remontar. El camí és fàcil de seguir, a estones per la llera seca del riu, d'altres per la roca. Sense aigua no té cap dificultat i és molt agradable de fer.

Sortirem a una pista secundaria, que porta a una cabana i unes feixes. Poc després trobarem una pista més important i que seguirem una bona estona (es fa una mica pessada) fins un coll on la deixarem.

Un corriol en lleugera pujada va franqueixant la montanya fins trobar els senyals blancs i grocs d'un PR. Primer els seguirem cap a la dreta. La pendent va augmentant i trobem alguns trams pedregossos, que anem superant fàcilment fins arribar al cim. Ens fem la foto amb la creu i iniciem la devallada. Ara caldrà anar amb més atenció amb els pasos rocallosos.

Una vegada superats aquest curt tram, el corriol va baixant fins un collet. Primer fàrem un bonic tram horitzontal entre bosc, abans d'iniciar un descens pronunciat, però ben marcat, que ens portarà fins la Nevera d'Algimia (un pou de glaç), a tocar de la carretera.

Ara seguim una pista i decidim fer un "extra" i anar a veure la Cueva del Estuco. L'entrada és fàcil (hi ha unes cordes que donen seguretat), però cal portar llanterna per poder apreciar-la i material adient per explorar-la.
Tornem a la pista i agafem un corriol de baixada fins unes cabanes abandonades de pedra seca i poc despres arribém al pàrquing on donem per acabada aquesta bona estada pel Parc Natural d'Espadà.

Pàrquing al costat de la carretera. Baixem a la font

Àrea de picnic

Los corrales

• Photo of californiagymsama
    californiagymsama Dec 11, 2023

Magnifico recorrido circular en grupo por la Serra d’Espada disfrutando de bellos paisajes.
    Bonitas fotografías.
    Saludos cordiales.

chus59 Dec 11, 2023

Muchas gracias por tu comentario y valoración.
    Un abrazo.

• Photo of Rosa Saura
    Rosa Saura Dec 11, 2023

Chus59, una fantástica ruta que amb el barranc, el cim, i la cova de l ‘Estuco ha deixat un gran record del nostre pass per la sierra d ‘Espadán.
    Moltes gràcies per les rutes👌

chus59 Dec 11, 2023

Moltes gràcies Rosa.
    Ha sigut una sortida molt ben aprofitada i k ha valgut molt la pena.
    Fins aviat.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Dec 12, 2023

¡Vaya aventura que se marcó Chus59 en el Parc Natural Serra d'Espadà! 🏞️ Las fotos hablan por sí solas, pero déjame contarte: la ruta al Pic d'Espadà, subiendo por el barranc de l'Aigua Negra y bajando por la Nevera d'Algimia, es una joya escondida. Naturaleza en estado puro, vistas de ensueño y una experiencia única. Chus59, ¡tienes un ojo para descubrir los rincones más impresionantes! Definitivamente, esta ruta es un MUST para los amantes del senderismo y la belleza natural. 👣🌿 ¡Gracias por compartir estas maravillas!

chus59 Dec 12, 2023

Muchas gracias Jordi por tus comentarios y valoración.
    Un abrazo.

• Photo of Tetititu
    Tetititu Dec 13, 2023

Preciosa ascensió al Pic d'Espadà, al cor del Parc Natural de la Serra d'Espadà. Molt bones fotos i explicacions. Salutacions.

chus59 Dec 13, 2023

Moltes gràcies Jordi pel teu comentari I valoració.