PARC NATURAL DE SORTENY - ESTANY BLAU

Photo ofPARC NATURAL DE SORTENY - ESTANY BLAU Photo ofPARC NATURAL DE SORTENY - ESTANY BLAU Photo ofPARC NATURAL DE SORTENY - ESTANY BLAU

August 9, 2017
August 2017

near Les Sobiranes, Ordino (Andorra)

Ruta pel parc Natural de Sorteny, al nord oest d'Andorra. El camí, perfectament senyalitzat, ens portarà fins a l'Estany Blau, ja a França.

Comencem l'excursió per un agradable camí entre bosc seguint el curs d'un torrent que ens portarà fins a la font Freda i el refugi de Rialb (30'). A partir d'aquest punt comença la pujada cap al port de Siguer. Pujada que es fa una mica llarga perquè és d'aquells colls que sempre et penses que ja hi ets però mai arribes (1h30'). Les vistes des de dalt, però, són espectaculars.

Des del coll arribem amb 10' a l'Estany Blau, gran estany situat en un lloc paradisíac. La tornada es podria fer circular pujant cap al pic del port de Siguer i el port de Banyell. Nosaltres tornem pel mateix lloc intentant fer una aproximació cap al pic de Rialb, però el dia amenaçava pluja i vam tirar ràpidament avall.

Excursió molt recomanable que es pot adaptar com vulguem a les nostres capacitats.També és interessant aturar-se al poble de la Cortinada per visitar la casa de natura que explica la flora i fauna del parc natural.

Temps en moviment: 03:10h
Temps d'ascens: 01:50h
Teps de descens: 01:19h

font

• Photo of criseida garcia perez
    criseida garcia perez Jun 11, 2021

excursión muy bonita, gracias por grabarla, el tiempo de realización en mi caso ha ido mas largo, claro que la preparación física, puede que no este al mismo nivel .