Photo ofParc Fluvial Riu Ripoll (Sabadell): Pont Riu Ripoll-Font Molí Mornau-Font Teula-Font Plàtans-T.Ribatallada-F. Jonqueres-F.Canyar Photo ofParc Fluvial Riu Ripoll (Sabadell): Pont Riu Ripoll-Font Molí Mornau-Font Teula-Font Plàtans-T.Ribatallada-F. Jonqueres-F.Canyar Photo ofParc Fluvial Riu Ripoll (Sabadell): Pont Riu Ripoll-Font Molí Mornau-Font Teula-Font Plàtans-T.Ribatallada-F. Jonqueres-F.Canyar

May 16, 2024
May 2024

near La Salut, Catalunya (España)

Senzilla i planera ruta pel Parc Fluvial del Riu Ripoll a Sabadell visitant una serie de fonts i el Torrent Ribatallada. Acabarem a l'Area de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres on a tocar tenim un petit restaurant per si voleu finalitzar la passejada amb un dinar cassolà (Can Jonqueres). Ruta sense cap dificultat que es pot estirar si fem tot el Torrent Ribatallada, continuem per la Font del Suro, la dels Capellans, l'Area de Lleure de Sant Julià d'Altura i retornem cap a la Font de la Teula per un engrescador corriol. Era l'intenció d'avui però la meteo s'ha complicat i he decidit donar la volta abans d'hora. Així doncs, avui ruta lineal d'anar/tornar. També hi ha l'opció de fer el tram del bonic Torrent de Colobrers, recomanat després d'èpoques de pluges.

Distància Total=7,9 Km

- Font de Jonqueres
- Sant Vicenç de Jonqueres

Descripció de la ruta:
Aparquem al costat del Pont sobre el Riu Ripoll junt al la part inferior del pont de la carretera de Castellar, tot i que també podeu fer-ho a l'àrea de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres a la que he arribat al final de la ruta en cotxe. Seguim recte pel GR 97 sempre per tram de pista per la que poden circular vehicles, passem per davant de l'antic Molí d'en Mornau, una paperera que es va edificar sobre l'original Molí. Ara està en estat d'abandonament, tot i que està catalogat com a Bé Cultural d'Interés Nacional, evidentment a aquest país el manteniment del Patrimoni és força peculiar.
Just passat el Molí haurem de girar esquerra seguint el GR per anar cap a la Font del Molí d'en Mornau a la que arribarem aviat. Normalment raja. Desfarem aquest tram fins a la pista, i ens podem apropar al gual del Riu Ripoll.
Ara seguirem per la pista passant per una zona d'horts, fins trobar un petit corriol que surt per la dreta on hi ha una cadena. El seguim, i ens portarà cap a la bonica Font de la Teula amb dos brocs que ragen amb ganes. A tocar tenim una palanca sobre el Riu. Pujarem per la escala de fusta per tornar a sortir a la pista. Aquí a la banda esquerra veurem un corriol que surt en pujada. És el que porta a Sant Julià d'Altura, un tram molt bonic de bosc que us recomano tot i que és força costerut. La idea d'avui era fer una circular pujant pel Torrent Ribatallada fins a Sant Julià, però la mèteo s'ha començat a complicar, apareixent uns núvols de tempesta amb llamps i trons que s'anaven acostant, així que he fet la ruta molt més curta, però és una opció entretinguda per fer.
Així he seguit una mica més per la pista fins al Forn de Calç de Ribatallada i a la banda dreta on hi ha una petita esplanada amb uns impressionants plataners he baixat per l'escala de fusta fins a la Font dels Plàtans que avui portava poca aigua. Quan al Torrent Ribatallada trobem cabal, aquí es forma un salt d'aigua molt maco. Avui justet.
Desfem les escales i creuem la pista trobant una altra cadena i remuntem el Torrent Ribatallada. Avui ja he vist que no valdria massa la pena, quan porta aigua s'ha de creuar en diverses ocasions. Un tram molt maco i agradable. Com el temps s'anava girant he decidit donar la volta. La proposta, però és continuar pel Torrent, passar per un altre bonic salt d'aigua (si hi ha cabal, es clar) i continuar per les Fonts del Suro i dels Capellans fins a la zona de Sant Julià d'Altura on tenim un àrea de lleure amb taules, fonts i els caps de setmana un petit bar.
Un cop aquí hem de continuar pel camí que surt per la part esquerra fins trobar la baixada que ens retornaria a la pista per la que hem passat abans, a l'altura de la Font de la Teula.
En aquesta ocasió he desfet tot el tram inicial i he retornat al lloc on havia aparcat. He seguit en cotxe fins a la zona de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres on tornem a trobar uns bancs i unes barbacoes ara clausurades. Aquí tenim una bonica font, i a tocar una altra, la Font del Canyar que també raja.
Si pugem cap a l'Església, passarem per la Font de Jonqueres que no porta pràcticament res d'aigua, el restaurant i finalment l'església que actualment és un Centre d'Informació de Muntanya que acostuma a estar obert si voleu alguna cosa.
I poc més, aprofitant que estava al costat del Restaurant he fet una aturada tècnica per la cerveseta de rigor i ja he retornat al cotxe. Si us voleu quedar a dinar, és un local senzill sense massa pretensions però correcte.
Espero us agradi!!

PictographBridge Altitude 572 ft

PictographBridge Altitude 596 ft

PictographRuins Altitude 595 ft

PictographIntersection Altitude 607 ft

Pal info. Girem esquerra a Font. Anar/tornar

PictographIntersection Altitude 629 ft

PictographFountain Altitude 624 ft
Photo ofFont Del Molí D'en Mornau. Raja poc Photo ofFont Del Molí D'en Mornau. Raja poc Photo ofFont Del Molí D'en Mornau. Raja poc

Font Del Molí D'en Mornau. Raja poc

PictographRiver Altitude 584 ft

Gual Riu Ripoll

PictographIntersection Altitude 627 ft

PictographRiver Altitude 609 ft

Palanca sobre Riu Ripoll

PictographFountain Altitude 617 ft
Photo ofFont de la Teula. Raja bé. Seguim per escales Photo ofFont de la Teula. Raja bé. Seguim per escales Photo ofFont de la Teula. Raja bé. Seguim per escales

Font de la Teula. Raja bé. Seguim per escales

PictographIntersection Altitude 658 ft

Pal info. Esquerra

PictographFountain Altitude 553 ft
Photo ofFont Area de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres Photo ofFont Area de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres Photo ofFont Area de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres

Font Area de lleure de Sant Vicenç de Jonqueres

PictographPicnic Altitude 553 ft

PictographFountain Altitude 558 ft

Font del Canyar. Raja

PictographFountain Altitude 570 ft
Photo ofFont de Jonqueres. Practicament no raja Photo ofFont de Jonqueres. Practicament no raja Photo ofFont de Jonqueres. Practicament no raja

Font de Jonqueres. Practicament no raja

PictographReligious site Altitude 581 ft
Photo ofEsglésia de Sant Vicenç de Jonqueres. Servei General d'Informació de Muntanya Photo ofEsglésia de Sant Vicenç de Jonqueres. Servei General d'Informació de Muntanya Photo ofEsglésia de Sant Vicenç de Jonqueres. Servei General d'Informació de Muntanya

Església de Sant Vicenç de Jonqueres. Servei General d'Informació de Muntanya

PictographFountain Altitude 610 ft

Parc i Font urbana

• Merce.clariana Jun 2, 2024

Bona ruta, gràcies!

• Photo of Xavimar
    Xavimar Jun 2, 2024

Gràcies per la valoració Merce.clariana !!