Photo ofParc del Sorteny – Estany de l’Estanyó – Serra del Roc del Rellotge (intent de pic de l’Estanyó) – Refugi de Sorteny Photo ofParc del Sorteny – Estany de l’Estanyó – Serra del Roc del Rellotge (intent de pic de l’Estanyó) – Refugi de Sorteny Photo ofParc del Sorteny – Estany de l’Estanyó – Serra del Roc del Rellotge (intent de pic de l’Estanyó) – Refugi de Sorteny

5 hours
June 13, 2021
June 2021

near Les Subiranes, Ordino (Andorra)

Preciosa caminada al parc natural del Sorteny, en el transcurs de la qual hem anat al estany de l’Estanyó i hem intentat pujar al cim de l’Estanyó, però els núvols amenaçadors que han començat a sortir, quan estàvem pujant per la serra del Roc del Rellotge, ens han fet desistir i tornar enrere, tot i tenir el cim ben a prop. El dia anterior a aquesta caminada, a Ordino, amb pocs moments van començar a sortir núvols i amb pocs minuts ens va fer un bon xàfec que va durar més de dues hores.

Comencem la caminada a l’entrada del parc seguint la pista que deixem aviat per seguir un tram de camí al costat del riu del Sorteny, on veiem bonics salts d’aigua. Retornem a la pista i pujant per un camí arranjat amb escales, arribem al bonic jardí botànic, que trobem amb plena floració, emmarcat per l’escultura dels Estripagecs.

Seguim pista amunt i ben aviat prenem un corriol a la dreta que desprès de creuar el riu de Sorteny per una palanca, és va enfilant fins arribar al plans del Llomar, on trobem una autentica catifa floral acompanyada d’una imponent verdor dels prats i amb unes bones vistes sobre la serra de l’Estanyó. Seguim amunt, ara al costat del riu de l’Estanyó i ben aviat arribem al prat de les Saleres, on creuem el riu per una palanca i seguir pujant fins arribar al estany de l’Estanyó.

Arribats a l’estany, reposem una mica i refem forces per afrontar la pujada cap a serra del Roc del Rellotge i el cim de l’Estanyó. Prenem el camí que gira a l’esquerra creuant trams de tartera, sense complicacions, passada la qual, revolta a la dreta tot pujant per la carena de la serra, quan observem que comencen a sortir núvols que van tapant el cel i que una estona més endavant, quan ja quasi hem passat la serra, veiem que ja són núvols amenaçadors de pluja, per la qual cosa, optem per ser prudents i desistir de pujar al cim.

Tot i la lògica decepció, desfem el camí fet, primer fins a l’estany i tot seguit davallem pel prat de les Saleres i els plans del Llomar, fins a trobar un encreuament de camins, on girant a la dreta anem cap al refugi guardat del Sorteny, creuant el riu per una passera. Desprès de visitar el refugi, anem baixant per la pista, passant de nou pel jardí botànic i ja no la deixarem fins arribar al punt de sortida d’aquesta bonica caminada.

Photo ofSortida i arribada - Parc natural del Sorteny Photo ofSortida i arribada - Parc natural del Sorteny Photo ofSortida i arribada - Parc natural del Sorteny