Photo ofParád-Óhuta,Klarissza-forrás,Pál bükki patak, Disznó-kő, Ilona-patak, Ilona-vízesés, Parád-óhuta Photo ofParád-Óhuta,Klarissza-forrás,Pál bükki patak, Disznó-kő, Ilona-patak, Ilona-vízesés, Parád-óhuta Photo ofParád-Óhuta,Klarissza-forrás,Pál bükki patak, Disznó-kő, Ilona-patak, Ilona-vízesés, Parád-óhuta

March 25, 2018
March 2018

near Parádóhuta, Heves (Magyarország)

Hosszú kihagyás után eljött az ideje a kalandozásnak Úticélnak az Ilona- vízesést néztük ki. Persze megint nem az egyszerű útvonalon. Parádóhutáról indultunk el, a Klarissza-forrásnál rögtön elidőztünk a mókusok játékát figyelve. A sárga jelzést követve a Pálbükki -patak medrében felfele indultunk a Disznó-kőhöz.A mederben vezető úton kidőlt fákkal,a sárral,hóval, jéggel küzdöttünk . De a szép napsütés és madárdal segített a haladásban. A Disznó-kői forrásnál pótoltuk a vízkészletünket.Aztán az Ilona-patak medrébe beereszkedve ismét a télbe cseppentünk, nagyon fagyos levegő zúdult lefele a völgyben. Elértük az Ilona-vízesést, a leereszkedés a hó és sár egyveleg miatt csak seggcsúszkán sikerült.Megcsodáltuk az éppen bővizű jeges zuhatagot majd tovább indultunk a nagyon sáros vizes ösvényen az Ilona-rétre ahol megint élvezhettük a tavaszi napsütést. Innen indultunk vissza Parádóhutára , még nagyobb sár és viz nehezítette az egyébként könnyű útvonalat. https://hu.wikiloc.com/turazas-nyomvonalak/parad-ohuta-klarissza-forras-pal-bukki-patak-diszno-ko-ilona-patak-ilona-vizeses-parad-ohuta-23452090