Panticosa - Camí de les Paules - Mirador d'O Clavé - Cascada de Forroniás

Photo ofPanticosa - Camí de les Paules - Mirador d'O Clavé - Cascada de Forroniás Photo ofPanticosa - Camí de les Paules - Mirador d'O Clavé - Cascada de Forroniás Photo ofPanticosa - Camí de les Paules - Mirador d'O Clavé - Cascada de Forroniás

July 4, 2023
July 2023

near El Pueyo de Jaca, Aragón (España)

Hem començat la ruta a Panticosa hem donat una volta pel mateix poble i hem agafat el Camí de Les Paules per anar al Mirador d'O Clavé.
Tot pujant al mirador, ens trobem i visitem uns quants búnquers de la línea P que va fer construir en Franco com a línia defensiva després de la Guerra Civil Espanyola, es tracta d'una línia de més de 8000 búnquers que va des de Catalunya fins al País Basc.
Un cop al mirador hem gaudit de la vista que ens regala de la Sierra de Tendera, Sierra de La Parcatua i el poble de Panticosa.
Recuperem el Camí de les Paules acaronats per boscos de boix fins arribar als baixants d'aigua del Barranc de Forroniás que van a parar al Riu Caldarés.
Després de creuar el riu Caldarés, arribem al encantador racó del Merendero de Les Paules.
Continuem la ruta fins a la Ctra. que va als Banys de Panticosa que després de creuar-la, agafem el camí que ens porta directament a la Cascada de Forroniás, que després de pujar unes escales metàl·liques i fer un petit tros de corriol, arribem a la cascada.
Realment val la pena arribar-hi per a la seva espectacularitat.
I ara essent camí de tornada, agafem la pista que ens dur de nou a Panticosa.
Ruta sense cap dificultat i un passeig entre rius, boscos, miradors i cascades.
Salut i natura.

Photo ofIglesia de la Asumpción de Nuestra Senyora Photo ofIglesia de la Asumpción de Nuestra Senyora Photo ofIglesia de la Asumpción de Nuestra Senyora

Iglesia de la Asumpción de Nuestra Senyora

PictographRiver Altitude 4,015 ft

Intersecció, passem pel sender de Les Paules

Photo ofPugem al Mirador de 'O Clavé' per reprendre de nou el camí a Les Paules Photo ofPugem al Mirador de 'O Clavé' per reprendre de nou el camí a Les Paules

Pugem al Mirador de 'O Clavé' per reprendre de nou el camí a Les Paules

Photo ofPassem pels búnquer que va fer construir en Franco Photo ofPassem pels búnquer que va fer construir en Franco Photo ofPassem pels búnquer que va fer construir en Franco

Passem pels búnquer que va fer construir en Franco

Photo ofVistes estan al mirador de 'O Clavé' Photo ofVistes estan al mirador de 'O Clavé' Photo ofVistes estan al mirador de 'O Clavé'