Pantà Sant Llorenç

August 4, 2022
August 2022

near Xalets de la Solana, Catalunya (España)

Ruta circular, vorejant el pantà.
Embassament del riu Segre, s’estén pels termes de Camarasa y Os de Balaguer, comarca de la Noguera. Es va construir l’any 1930.
Per arribar al pàrquing , des de Balaguer, agafar la C-13, direcció a Camarasa, i al arribar al càmping La Noguera , que es troba a mà esquerra, a la dreta trobem un pàrquing.
Es també on comença la ruta, vorejant el pantà per un passeig ample ple d'arbres i al final es veu la pressa.
Un cop al final de la pressa, es creua i s'agafa el camí de la esquerra, aventurant-nos en un bosc. No hi ha problema es seguir el camí, podem passar un petit pont per passar per rierol (si passa aigua), hi ha un moment que tenim la paret del singlar ven aprop, el Mont- roig i si es va amb canalla petita o no tant petita, veuran a la ruta, el Tió de Nadal, hi ha uns quants guiant el camí :) , quant s'arriba al pont es continua cap a l'esquerra, ja zona asfaltada i s'ha de vigilar amb els cotxes, es la carretera LV-9047, a part de la via ferrata - Cagate lorito, es pot observar a les diferents parets, persones fent escalada.
També es veu la Roca del bous, és un jaciment arqueològic del paleolític. La investigació arqueológica al jaciment inclou l'estudi dels neandertals del sud d'Europa que van habitar la zona fa uns 50.000 anys.
Arribarem al poble de Sant Llorenç, i continuarem el camí, sempre per la mateixa carretera, fins arribar al punt d'inici.
Ruta apte a qualsevol època de l’any, i des de el Camping la Noguera es poden llogar kayaks, bicicletas, i d'altres activitats.

PictographCar park Altitude 833 ft

Comecarem per la part dreta del pantà, si el mirem de front. Pel camí ample i pla. Es podrà veure diferents tipus d'arbres.

PictographBridge Altitude 782 ft

Un cop s'arriva al final del camí, s'ha de creuar la Hidroelèctrica pel pont.

PictographPhoto Altitude 916 ft

Un cop passat el pont, es gira a la esquerra, seguint el marge del pantà i rapidament entrarem al bosc.

PictographPanorama Altitude 847 ft

En tot el recorregut el pantà el tenim ven aprop.

PictographIntersection Altitude 902 ft

la primera part de la ruta pel bosc, s'acaba un cop a la carreterra, i es gira cap a la esquerra, per creuar el pont i continuar per la carretera.

PictographPhoto Altitude 838 ft

Seguim per la carretera fins el poble

Entran una mica al camí, es troba el inici de la via ferrata Inici de la via ferrada.

En aquest cantó del pantà, està autoritzat el bany, i desprès es pot continuar fins el punt d'inici