Photo ofPantà de Vallvidrera, Font de l'Espinagosa i Font de Sant Tomàs des de Parc de Vallvidrera Photo ofPantà de Vallvidrera, Font de l'Espinagosa i Font de Sant Tomàs des de Parc de Vallvidrera Photo ofPantà de Vallvidrera, Font de l'Espinagosa i Font de Sant Tomàs des de Parc de Vallvidrera

May 19, 2024
May 2024

near Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes, Catalunya (España)

Ruta circular des de Parc de Vallvidrera passant per:
- Mina Grott (0.4 km)
- Pantà de Vallvidrera (0.5 km)
- Bassa refugi (0.8 km)
- Font de l'Espinagosa (1.2 km)
- Coll de Can Cuiàs (2.0 km)
- Font de Sant Tomàs (4.8 km)

Sortim de l’estació de FGC Baixador de Vallvidrera. Encetem el Camí del Pantà que ens menarà al Pantà de Vallvidrera. Com ha canviat el pantà recentment! Estava eixut fa un mes i avui l’hem vist preciós, amb força aigua i rodejat de verd vegetació i flors.
Continuem endavant en suau pujada bordejant el Torrent de L’Espinagosa fins arribar a la Font de L’Espinagosa.
Seguim el camí fins arribar a una pista que agafem cap a la dreta i que ens menarà al Coll de Can Cuiàs. Un cop arribats agafem la pista sense desnivell devant nostre a la dreta i la seguim uns cent o dos cents metres fins a un petit corriol a l’esquerra. Aquí entrem en un indret màgic, el Sot de la Cua del Bacallà.
Amb les pluges recents avui lluïa amb llum pròpia. Seguim el camí cap amunt tota l’estona fins arribar gairebé al Turó d’en Llevallol. Tombem a la dreta ara per corriol sense gaire pendent i aviat anem a donar al camí que puja cap al Turó de can Pasqual. Nosaltres però agafem aquest camí de baixada, és a dir cap a la dreta. Seguim avall i avall fins arribar a la pista que portaria a Can Llevallol, però nosaltres agafem la pista cap a l’esquerra, en direcció a Can Sauró.
Arribem a Can Sauró i seguim endavant. Anem per la pista en suau descens, tombem per algun corriol pel camí per evitar anar tant per la pista i aviat arribem a la carretera (amb molt poc trànsit, això si).
Tombem a la dreta i 50 metres més enllà tombem a l’esquerra i ja hi som de nou a la estació dels FGC Baixador de Vallvidrera on vam començar la nostra ruta d’avui.