Πανόραμα Καϊμάκτσαλαν

November 4, 2018
August 2017

near Zérvi, Central Macedonia (Greece)

Πρόκειται για μία πολύ όμορφη κυκλική πορεία , η οποία μας δίνει μία πολύ καλή εικόνα ενός σημαντικού μέρους του Καϊμάκτσαλάν.
Η εκκίνηση είναι στην περιοχή "Τουρκολίβαδο" σε υψόμετρο 1870μ. Αρχικά κατευθυνόμαστε βόρεια σε χωματόδρομο, ο οποίος, μετά από 1200μ. καταλήγει σε μαντρί και μετά μετατρέπεται σε σαφές και καλογραμμένο μονοπάτι. Περπατάμε άλλα πέντε ξεκούραστα χιλιόμετρα σε αυτό το μονοπάτι, (χωρίς να έχουμε κερδίσει καθόλου υψόμετρο) και συναντάμε χαρακτηριστικό ρέμα. Από εδώ αρχίζει η ανηφόρα. Πηγαίνουμε για λίγα μέτρα παράλληλα με το ρέμα, το διασχίζουμε, και στη συνέχεια αρχίζουμε να ανεβαίνουμε στην απέναντι ράχη η οποία οδηγεί κατευθείαν στην κορυφή "Σκληρή Πέτρα" (2150μ.), όπου υπάρχει και κολονάκι με μεταλλική πλάκα του ΕΟΣ Αριδαίας με το όνομα της κορυφής σε δύο γλώσσες. Από εδώ, μετά από 3,5 χιλιόμετρα ομαλή πορεία με βορειο-βορειοανατολική κατεύθυνση, καταλήγουμε στα ελληνοσκοπιανικά σύνορα. Η κορυφή "Άσπρος Σβώλος" (2370μ.) είναι ακριβώς από πάνω μας προς τα βόρεια, ακριβώς στη συνοριογραμμή. Την "κατακτούμε" εύκολα και μετά κινούμενοι πάνω στα σύνορα με νότια κατεύθυνση, κατηφορίζουμε σε αυχένα όπου υπάρχει κατεστραμμένο τεθωρακισμένο στρατιωτικό όχημα. Συνεχίζουμε πάνω στη συνοριογραμμή και ανεβαίνουμε πρώτα στην κορυφή "Κουτσούμπεη" (2440μ.) και μετά στον Προφήτη Ηλία (2521μ.) που είναι και η υψηλώτερη του Καϊμακτσαλαν. Τέλος ακολουθώντας τις πίστες του σκι κατεβαίνουμε στις εγκαταστάσεις του χιονοδρομικού και μετά ακολουθώντας την άσφαλτο επιστρέφουμε στο σημείο εκκίνησης της πορείας.