Palamutbükü-knidos

August 9, 2022
August 2022

near Kumyer, Muğla (Türkiye)

En uzak sahile yürüyüş

Antik Karia yolunun Palamutbükü Knidos arasındaki etabı. Rotadan çıkmadığınız sürece keyifli. Yol boyu insansız koylar var. Denize girmek ve güneşlenmek için harika. Belen köyündeki çeşmeler akmıyordu. Bağlarözü sahilinde ise çeşme yoktu. Neyse ki knidos aslanını ararken ortaca yolu diye bi yerde bir butik otelin işletmesine denk geldim. Yazın yürüyecekseniz yanınızda bolca su olsun. Knidos'a yaklaştıkça antik şehrin taşları her yerde. Knidos ise muhteşem bir şehir. Güneş batarken gezmeli. Bir şişe şarap almayı unutmayın. Ben unuttum 😔🍷
Not: knidosa vardıktan sonra antik kent bölgesindeki tek ve haliyle tekel olan restorantda kazık yedim. Ardından 5-6 arası denize girip 6dan sonra hem antik kenti hem de deniz fenerini yürüdüm, gezdim. Bence mutlaka yapın

Rota işareti

Rota işareti - burdan sağa yukarı doğru dönün

Panorama

Patikadan manzara

Koya iniş

PictographRuins Altitude 326 ft

Bu nedir? Üzerinde su kanalı gibi bir oyuk ve en ucunda delik olan yüksek duvar

PictographRuins Altitude 286 ft

Bu nedir? Yandan

Muhteşem koy

Koy ve bir ev. Soğuk sularını içtim sohbet ettik. Çok teşekkürler 🙏 Eskiden belen köyünden bir amcanın olan ev sonra palamutbükü'nden bir beye satılmış. Yolları çok iyi bilen iki kişi hem koyun hem de evin bakımını yapıyor. Bu arada az önce bu nedir dediğim oyuklu duvarı da öğrendim. Orda su kaynağı varmış. O delikli duvar da antik dönemden bir değirmen.

Kimsesiz koy ve mola

Koy Bağlarözü

Knidos göründü

Rotayı kaçırıp cennete düştüm

PictographMonument Altitude 128 ft

Knidos aslanının kaidesi ( fotoğraf koymayı unutunca geri döndüm. Biraz dağ patikası açtım bacaklarınız yara bere içinde kalacak ama kesinlikle eskiden kullanılan yollar. Taşlardan bile anlayabilirsiniz. Bu bölgede muhtemelen daha çok yapı varmış)

Rotayı buldum ama knidos aslanından buraya geldiğim yol çok kötü ya pantolon giyin ya da başka yol açın