Παλαιοκάτουνο-Τσιούκα

55 minutes
December 22, 2018
December 2018

near Potamiá, Epirus (Greece)

Πρόκειται για το μονοπάτι που οδηγεί από την τοποθεσία Χαλίκι Παλαιοκάτουνου στην κορυφή του λόφου της Τσιούκας όπου και ο ομώνυμος αρχαιολογικός χώρος με τα ερείπια οχυρώσεων και κτιρίων.Η πρόσβαση στην αρχή του μονοπατιού από την Ε.Ο. Άρτας Τρικάλων,γίνεται μέσω του κεντρικού δρόμου προς το κέντρο του χωριού και τον Ι.Ν.Εισοδίων της Θεοτόκου (υπάρχει σήμανση) και στην συνέχεια με χωματόδρομο μέχρι την τοποθεσία Χαλίκι κάτω από το υδραγωγείο του χωριού.Από εκεί ξεκινά το μονοπάτι (δεν έχει σήμανση) και μέσω ανηφορικής διαδρομής καταλήγει στην κορυφή του λόφου

1.Αρχή μονοπατιού

Στο σημείο με το πλάτωμα που τελειώνει ο βατός χωματόδρομος παίρνουμε τον ανηφορικό δρόμο που οδηγεί στο υδραγωγείο

2.Υδραγωγείο Παλαιοκάτουνου

Φτάνοντας στο υδραγωγείο από την πάνω πλευρά στρίβουμε αριστερά ακολουθώντας το μονοπάτι.

Διασχίζοντας το μονοπάτι μέσα στο χαμηλό δάσος φτάνουμε σε διασταύρωση.Αριστερά οδηγεί σε χωράφι και στρίβουμε δεξιά όπου μετά από λίγα μέτρα βγαίνουμε σε ξέφωτο

4.Διασταύρωση μονοπατιού

Στο ξέφωτο με την εξαιρετική θέα στρίβουμε αριστερά πάνω μέσα στο μικρό ρέμα με ανηφορική πορεία που μπαίνει μέσα στο χαμηλό δάσος.

Το μονοπάτι με ελικοειδή ανηφορική διαδρομή μας οδηγεί δεξιά σε ένα σημείο με ωραία θέα προς τα δυτικά και το χωριό.

6.Δίπλα στο μικρό χωράφι

Συνεχίζοντας ανηφορικά το μονοπάτι κινείται παράλληλα και δεξιά του μικρού χωραφιού μέσα στο δάσος.

Photo of7.Είσοδος στο μεγάλο βοσκοτόπι με τη μεγάλη βελανιδιά Photo of7.Είσοδος στο μεγάλο βοσκοτόπι με τη μεγάλη βελανιδιά Photo of7.Είσοδος στο μεγάλο βοσκοτόπι με τη μεγάλη βελανιδιά

7.Είσοδος στο μεγάλο βοσκοτόπι με τη μεγάλη βελανιδιά

Μετά από μικρή απόσταση λίγων δεκάδων μέτρων βγαίνουμε στο μεγάλο βοσκοτόπι με την μεγάλη βελανιδιά στο βάθος και την κορυφή της Τσιούκας σε πανοραμική θέα.

8.Το μεγάλο βοσκοτόπι

Διασχίζουμε το μεγάλο χωράφι από τα δεξιά του με κατεύθυνση προς το δάσος με τα πουρνάρια.

Εντοπίζουμε το σημείο που το μονοπάτι μπαίνει μέσα στο δάσος ευθεία μπροστά δεξιά από την ερειπωμένη καλύβα.

Διασχίζουμε το δάσος με τα πουρνάρια περνώντας αριστερά από το ερειπωμένο παλιό πέτρινο κτίριο.

11.Ξανά στο μεγάλο βοσκοτόπι

Το μονοπάτι ξαναβγαίνει στο ξέφωτο έχοντας μπροστά και αριστερά την δεύτερη μεγάλη βελανιδιά.

13.Μέσα στο δάσος αριάς

Συνεχίζοντας ανηφορικά και περνώντας ακριβώς δίπλα και δεξιά από την βελανιδιά το μονοπάτι μπαίνει στο ψηλό δάσος με τις αριές.

Με κατεύθυνση αριστερά το μονοπάτι μέσα στο καθαρό δάσος οδηγεί σε διασταύρωση.Ευθεία προς την βρύση Ασπρόβρυση και δεξιά πάνω προς την κορυφή.

15.Η βρύση Ασπρόβρυση

Παίρνοντας την κατεύθυνση ευθεία μετά από λίγα μέτρα βρισκόμαστε στην βρύση Ασπρόβρυση στο μέσο της πλαγιάς μέσα στην μικρή συστάδα πλατανιών.Η βρύση τα τελευταία χρόνια δεν έχει νερό.

Επιστρέφοντας στην διασταύρωση παίρνουμε το πολύ ανηφορικό ελικοειδές μονοπάτι δεξιά πάνω μέσα στο δάσος.

17.Κατεύθυνση αριστερά

Μετά από μικρή απόσταση το μονοπάτι βγαίνει σε σημείο όπου δεξιά και λίγο χαμηλότερα υπάρχει μικρό ξέφωτο με εξαιρετική θέα προς το χωριό.Στο σημείο αυτό παίρνουμε κατεύθυνση αριστερά.

19.Είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο

Το μονοπάτι με ανηφορική ελικοειδή πορεία οδηγεί σε ένα σημείο όπου βρίσκεται η είσοδος της οχύρωσης-αρχαιολογικού χώρου όπου και τα πρώτα ερείπια.

Ακριβώς πάνω από τα ερείπια υπάρχει το ξέφωτο με πανοραμική θέα προς τα νότια .Στο σημείο αυτό το δύσβατο μονοπάτι στρίβει με κατεύθυνση αριστερά.

21.Το μονοπάτι λίγα μέτρα πριν την κορυφή

Photo of22.Κορυφή Τσιούκας-τριγωνομετρικό σημείο Photo of22.Κορυφή Τσιούκας-τριγωνομετρικό σημείο Photo of22.Κορυφή Τσιούκας-τριγωνομετρικό σημείο

22.Κορυφή Τσιούκας-τριγωνομετρικό σημείο

Μετά από λίγα μέτρα το μονοπάτι οδηγεί στο μικρό επίπεδο πάνω στο βράχο όπου και το ψηλότερο σημείο της διαδρομής.Στα αριστερά στην άκρη του γκρεμού βρίσκεται το τσιμεντένιο τριγωνομετρικό σημείο.

23.Επίπεδο κορυφής

Το μικρό επίπεδο της κορυφής έκτασης λίγων τετραγωνικών μέτρων όπου στην βόρεια πλευρά του, μέσα στα δέντρα,υπάρχει το σημείο προσέγγισης στα επόμενα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Photo of24.Αρχαιολογικός χώρος-ερείπια κτιρίων Photo of24.Αρχαιολογικός χώρος-ερείπια κτιρίων Photo of24.Αρχαιολογικός χώρος-ερείπια κτιρίων

24.Αρχαιολογικός χώρος-ερείπια κτιρίων

Στο κοίλωμα της κορυφής μέσα στα δέντρα αριάς βρίσκονται ερείπια κτιρίων ανατολικά και δυτικά και οχυρώσεων περιμετρικά στο χείλος του γκρεμού.

25.Θέα προς Βουργαρέλι-Τζουμέρκα

Το τέρμα της διαδρομής στην άκρη του γκρεμού με την εντυπωσιακή πανοραμική θέα προς τα Τζουμέρκα,τον Χαντζή,τον Κοκκινόλακο,τα Άγραφα και τα όρη Βάλτου.