ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ ΜΕΣΩ ΝΤΑΜΑΡΙ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Photo ofΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ ΜΕΣΩ ΝΤΑΜΑΡΙ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ Photo ofΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ ΜΕΣΩ ΝΤΑΜΑΡΙ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ Photo ofΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟ-ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ ΜΕΣΩ ΝΤΑΜΑΡΙ ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

November 21, 2020
November 2020

near Paliókastro, Central Macedonia (Greece)

Πρόκειται για την ανάβαση από το Παλαιόκαστρο στην κορυφή του όρους Σιβρή ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ όχι όμως μέσω της κλασικής διαδρομής από το μονοπάτι της ράχης αλλά μέσω του εγκατελειμένου νταμαριού του Παλαιόκαστρου το οποίο βρίσκεται στους πρόποδες του Σεβρί στο ύψος της κορυφής Σεβρή ή Σταυρός. Η διαδρομή μας ξεκινά και πάλι από το εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής και ακολουθεί τις οδούς Μεσολογγίου, Περικλέους και Αυλίδας μέχρι να συναντήσουμε στα δεξιά και να ακολουθήσουμε τον χωματόδρομο που ανεβαίνει προς το εγκατελειμμένο νταμάρι. Προτού το νταμάρι συναντάμε μονοπάτι στα δεξιά που ανηφορίζει προς τις πλαγιές του όρους Σιβρή το οποίο και ακολουθούμε. Αυτό φτάνει σε μεγάλο πλατό με στύλους υψηλής τάσης. Εκεί το μονοπάτι συνεχίζει και πάλι να ανηφορίζει μέσα ή πολύ κοντά σε ξερό ρέμα που κατεβαίνει από την ράχη. Το μονοπάτι έχει πάντοτε στα αριστερά του το νταμάρι που το χωρίζεται από αυτό από μία βράχινη ακμή. Στο σημείο που το μονοπάτι φτάνει πολύ κοντά προς την ακμή αυτή εγκαταλείπουμε για λίγο το μονοπάτι για να επισκεφθούμε το παλιό νταμάρι. Πρώτα διασχίζουμε την βράχινη ακμή και μετά φτάνουμε στο χείλος του γκρεμού κάτω από το οποίο βρίσκεται το παλιό λατομείο του Παλαιοκάστρου. Αφού απολαύσουμε την θέα επιστρέφουμε στο κυρίως μονοπάτι από το οποίο συνεχίζουμε την ανάβαση προς την ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ. Το μονοπάτι σιγά σιγά στρίβει προς τα αριστερά παιρνόντας πάνω από την πάνω πλευρά του παλιού λατομείου και διασχίζουμε την πλαγιά με ελαφρά ανάβαση έχοντας πάντα στα δεξιά την ράχη που ανεβαίνει προς την κορυφή. Τελικά φτάνουμε στην κορυφή ΥΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ με την εκπληκτική θέα προς την ευρύτερη περιοχή μεταξύ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ και ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑΣ. Ξεκινάμε την κατάβαση μας από την βορειοανατολική πλαγιά του Σιβρή, την άλλη δηλαδή πλευρά της ράχης από αυτήν που ανεβαίναμε. Μάλιστα ακολουθούμε μία δευτερεύουσα ράχη, αυτή που κατεβαίνει προς την κοιλάδα μεταξύ των ορεινών όγκων της ΥΨΗΛΗΣ ΚΟΡΥΦΉΣ και της ΚΟΡΥΦΗΣ που βρίσκεται ακριβώς απέναντι. Το μονοπάτι τελικά καταλήγει σε δρόμο στον οποίο στρίβουμε προς τα δεξιά. Σε λίγο εγκαταλείπουμε τον δρόμο στρίβοντας αριστερά για να φτάσουμε σε αντλιοστάσιο. Μετά ξανά στρίβουμε δεξιά σε μικρό δρόμο που καταλήγει σε μεγαλύτερο και τελικά φτάνουμε σε μεγάλη διασταύρωση που ακριβώς απέναντι από τον δρόμο που ήμαστε εμείς ξεκινά μεγάλο ανηφορικό μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι για λίγο διακόπτεται από δρόμο και τελικά καταλήγει στην κορυφογραμμή που στρίβουμε αριστερά για να επισκεφθούμε την κορυφή Σιβρή ή Σταυρός με το χαρακτηριστικό μεγάλο ξύλινο Σταυρό. Μετά συνεχίζουμε στο μονοπάτι της κορυφογραμμής για να φτάσουμε στον δρόμο που έρχεται από το Παλαιόκαστρο. Σε αυτόν στρίβουμε προς τα δεξιά και τελικά τον ακολουθούμε μέχρι τον τερματισμό του στην οδό Αυλίδας στην οποία στρίβουμε προς τα αριστερά για να φτάσουμε στο κοινό σημείο εκκίνησης και τερματισμού, το εξωκλήσι της Αγιας Παρασκευής όπου και τελειώνει η διαδρομή που σας παρουσιάσαμε.