Παλαιχώρι - Μονοπάτι Άππης ++

July 15, 2020
July 2020

near Palaichóri, Eparchía Lefkosías (Cyprus)

Τα πρώτα 6.2 χμ είναι τα κλασικό μονοπάτι Άππης λίγο πριν μπεις στο χωριό.

Μετά τα επόμενα 4χμ περίπου είναι μια αποτυχημένη προσπάθεια που έκανα να βρω εναλλακτικό τρόπο επιστροφής στο χωριό για να το κάνω κυκλικό. Αν και υπάρχει μια πινακίδα που λέει μονοπάτι προς Παλαιχώρι και πολύ καλή σύμανση με κορδέλες και πινακιδάκια που λένε Palaichori Challenge, όλα τελειώνουν μετά από 2χμ. Εκεί προσπάθησα στην αρχή να δω αν υπήρχε ευδιάκριτο μονοπάτι προς το χωριό αλλά δεν βρήκα κάτι. Υπάρχουν πολλές διακλαδώσεις και δεν ήμουν σίγουρος που να πάω. ήξερα μόνο την κατεύθυνση του χωριού. Λίγο η θερμοκρασία που ήταν 40 βαθμούς, λίγο το ότι είχα πάρει μόνο 1.5 λίτρο νερό, και λίγο το ότι είχα κοινωνικές υποχρεώσεις το απόγευμα με έκαναν να απόφασισω να μην το ψάξω περισσότερο και να γυρίσω από τα ίδια. Αν κάποιος βρει εναλλακτικό γυρισμό παρακαλώ στείλτε μου ένα μύνημα.

Μετά τα 2χμ αποτυχημένης εξερεύνησης + άλλα 2 για επιστροφή από τα ίδια ακολουθούν ξανά τα 6.2 του κλασικού μονοπατιού.

Τα τελευταία 3χμ είναι απλά η δικιά μου αφηρημάδα καθώς ξέχασα να σταματήσω την καταγραφή. Το συνειδητοποίησα όσα σταμάτησα στο καφενείο του χωριού Απλικ̌ι για καφέ. Κανονικά δεν θα το ανέβαζα καν το μονοπάτι αλλά δεν βλέπω να έχει καταγραφεί από άλλον οπότε το ανεβάζω μπας και φανεί χρήσιμο σε κάποιον.

Σημειώστε ότι δεν το συνιστώ καθόλου για καλοκαιρινό περπάτημα. Η έννοια σκιά είναι σχεδόν ανύπαρκτη αν και έχεις ωραία θέα στα γύρω χωριά.

• Photo of Kleitos40
    Kleitos40 Nov 8, 2020

Χαίρεται, χθες έκανα έρευνα για να βρω μονοπάτι να περπατήσουμε στο Παλαιχωρι και είδα 2 αποτέλεσμα, ένα το δικο σου 20 km και το δεύτερο ενα άλλο 13,5km. Λόγω του ότι δεν θέλαμε να φάμε πολλή ώρα επιλέξαμε το δεύτερο. Στην φάση που φτάσαμε στη μέση του μονοπατιου για να μην κάνουμε την ίδια διαδρομή κάναμε ακριβώς την ίδια σκέψη, είδαμε την ταμπέλα προς Παλαιχωρι είδαμε τις κορδέλες και είπαμε να το κάνουμε κυκλικό. Όμως δεν τα καταφέραμε. Σε ένα σημείο δεν υπήρχαν οι κορδέλες και ακολουθουσαμε διαδρομή δική μας αλλά ήταν αρκετά δύσκολο αφού σε κάποια σημεία ήμασταν σε γκρεμό πάνω από το ποτάμι και τελικα μετα απο 1 ωρα προσπαθειας επιστρέψαμε πίσω από το μονοπάτι.
    Τώρα που διάβασα αυτά που έγραψες γελούσα γιατί επαθαμε το ίδιο πράμα.

Πληροφορίες που έχω είναι πώς υπάρχει μονοπάτι που επιστρέφει πίσω κυκλικά στο Παλαιχωρι αλλά ποιο είναι δεν ξέρω. Επίσης είναι το μονοπάτι Άππης και όχι Αππής. Το χρησιμοποιουσαν οι παλαιχωριατες για να πηγαίνουμε στα χωράφια του.

• Photo of michaliss
    michaliss Nov 8, 2020

Χαχα, σ' ευχαριστώ για το σχόλιο, θα αλλάξω το όνομα. Θα το ξαναδοκιμάσω κάποια μέρα τώρα που έπεσε η θερμοκρασία. εκείνη τη μέρα με 40 βαθμούς ήταν δύσκολο να ψάχνω μονοπάτι. Αν το βρω θα το ανεβάσω.

• Photo of Marianna_on_trail
    Marianna_on_trail Nov 16, 2022

Most of the signs are broken by now, even those at the end of the trail :((