Paisatges dalinians.Ruta 6 Alt Empordà

July 16, 2012
July 2012

near Cadaqués, Catalunya (España)

Som a Cadaqués davant la badia. Seguim per la Riba des Poal fins a arribar a la plaça des Portitxol. A la dreta de la plaça, hi trobem el carrer /de la Miranda. Just al principi del carrer veiem la primera marca groga de seguiment d’Itinerànnia.

A partir d’aquest moment, ens fixem amb les marques grogues. Al final del carrer de la Miranda enllaça amb el camí de Portlligat: veiem uns testos grans, hem de seguir el camí recte tal com indiquen les marques.

En arribar a la carretera, a la dreta queda l’església de Sant Baldiri. Ens hi dirigim i agafem el camí que baixa, deixant l’església a la dreta. Al cap d’uns metres hem de girar a l’esquerra: des d’aquí divisem la platja de Portlligat.

Una vegada som a la riera, cal prestar atenció al senyal de girar a l’esquerra. És abans del pont. Passem per dins la riera i seguim el camí empedrat fins al final.

A partir d’aquí creuem la carretera un parell de vegades fins a trobar un corriol que segueix cap avall. A la nostra dreta divisem la cala es Jonquer i al fons la punta de Codera. A les vores del camí hi ha una gran quantitat de moreres. Ara, el camí amb paret seca a banda i banda permet també, veure les oliveres de molt a prop.

Tornem a seguir un petit tram de la carretera a la dreta (uns 200 metres). Girem a la senyal que indica la platja de Sant Lluís i seguim recte direcció cala Jugadora. A la dreta queda la platja de Sant Lluís. Seguint el corriol trobem un petit encreuament, que seguim cap a l’esquerra. Aquesta, probablement, havia estat una terra de vinyes.

Una vegada a dalt de la pujada girem a l’esquerra deixant a la dreta la banderola del parc que indica cap de Creus. Al cap d’uns metres, tornem a trobar la carretera: hi ha una tanca metàl·lica blava. Si és tancada al passar-la, no oblidem tornar-la a tancar. Girem a la dreta i seguim un tall per la carretera asfaltada. Trobem marques de confirmació a la nostra esquerra. Al cap d’uns metres hi ha un cartell de Reserva Natural Integral, a la dreta. També hi ha una marca groga que indica que encara hem de continuar recte per la mateixa carretera.

Uns metres més enllà deixem la carretera i girem a l’esquerra abans d’un camí tancat per una cadena. A partir d’ara el tram coincideix amb el GR-11. Al fons de la vall veiem els masos de mas Rabassers.

Deixem el mas a la dreta i seguim les marques. Passada una estona, creuem un filat i seguim recte. Cal tornar-lo a tancar correctament. Observem com a mesura que ens hem anat endinsant, el paisatge es fa més feréstec.

Veurem un cartell de fusta que indica Port de la Selva i hem de seguir en aquesta direcció. Més endavant, en un altre cartell de fusta on indica el nombre de quilòmetres que queden per un munt de poblacions, girem a la dreta. Veiem una cabana de pastor i poc després comença la baixada. El descens és fort i ara cal tornar a pujar amunt. Creuem un filat, que tornem a tancar. Seguidament girem a la dreta. Aquí tornem a tenir vistes al mar. Girem de nou, a la dreta, direcció al mas. Trobem el pal AE138 - Mas Vell: hem de seguir direcció a Cadaqués. El camí que seguim fins a arribar a Cadaqués coincideix amb el del GR-92. Queden 2h10’.

Aquest camí no té pèrdua: la majoria del temps caminem per damunt del mur de pedra seca que en alguns trams és de grans dimensions.El camí és molt planer i va fent ziga-zagues per la part alta de la muntanya, des d'on tenim grans vistes al mar. Arribem a un nou encreuament AE139-Sobre Mas de Bufadors: hem de seguir la direcció que indica Cadaqués 1h45’. A partir d’aquest moment el camí baixa i davant nostre podem veure el mar de Cadaqués i tot baixant anem divisant les cases blanques i el campanar d’aquest bonic poble.

A la part més baixa del camí, passem entre grans plantes d’àloe vera i finalment baixem unes escales i ja som a l’entrada del poble. Si volem anar fins a la badia, podem seguir per l’avinguda Caritat Serinyana.