País Càtar, Nebias, castell de Puivert, Puivert

Photo ofPaís Càtar, Nebias, castell de Puivert, Puivert Photo ofPaís Càtar, Nebias, castell de Puivert, Puivert Photo ofPaís Càtar, Nebias, castell de Puivert, Puivert

June 7, 2015
June 2015

near Nébias, Région Languedoc-Roussillon (France)

Viewed 1950 times, downloaded 55 times

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Aude, País Càtar) Ruta el 06/2015; 14 km; +256 -256; 4,5 hores (els horaris dels castells inclouen les visites). Excursió organitzada amb el següent itinerari: Nébias, moli au vent, sentir laberint vert, castell de Puivert, Nébias. Participants: Joan i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

Aquesta excursió la comencem al poble de Nébias, al que actualment es coneix com el País Càtar. Ens hem instal•lat al càmping del poble de Puivert amb l’objectiu de fer cada dia una petita excursió a un dels castells càtars Puivert, Montsegur i Puigllorenç. Avui toca fer una circular des de Nébias fins a Puivert. Nébias és una petita localitat situada en el departament francès de l‘Aude, en la regió del Llenguadoc-Rosselló.

De matinada (a les set) la temperatura és fresca, però ja sabem que per la tarda es va escalfant, així que comencem aviat i passem pel costat d’aquest bonic i antic safareig municipal. Ens dirigim a un castell que ens semblarà diferent dels altres que veurem. Així com els dos castells a visitar en aquest viatge estan dalt de turons verticals, en aquest cas es tracta d’un castell al qual s’hi arriba amb facilitat, situat en un extrem d’una serra llarga que des de Nebias és molt arbrada i que al final, a sobre del poble de Puivert, es transforma en una plataforma ample de base rocosa sobre la qual hi ha el castell.

Enfilem el carrer Moulin du Vent i pocs metres més endavant el carrer es torna sender que va pujant poc a poc. Ermesenda de Carcasona era filla de Roger I, comte de Carcasona, de Coserans i de Cominges. Eren èpoques de fortes relacions entre els comtats del nord i els de la Catalunya vella. El regne dels francs estava molt allunyat més al nord... ...

Go to the blog
Ir al blog
Ves al blog

Castells càtars al blog:
Crònica altres castells càtars:
Montsegur: http://www.eoliumtrek.cat/index.php/europa/franca/393-pais-catar-castell-de-montsegur
Puivert: http://www.eoliumtrek.cat/index.php/europa/franca/392-pais-catar-nebias-castell-de-puivert-puivert
Puilaurens: http://www.eoliumtrek.cat/index.php/europa/franca/394-pais-catar-lapradelle-castell-de-puilorens