Photo ofΠάικο 2018: κορυφές Καντάστι (1649m) - Πρ. Ηλίας (1630m). Χειμερινή ανάβαση από Λυόμενο Στραβοπόταμου. Photo ofΠάικο 2018: κορυφές Καντάστι (1649m) - Πρ. Ηλίας (1630m). Χειμερινή ανάβαση από Λυόμενο Στραβοπόταμου. Photo ofΠάικο 2018: κορυφές Καντάστι (1649m) - Πρ. Ηλίας (1630m). Χειμερινή ανάβαση από Λυόμενο Στραβοπόταμου.

January 3, 2019
December 2018

near Livádia, Central Macedonia (Greece)

31-12-2018. Η κορυφή Καντάστι έχει υψόμετρο περίπου 1649m περίπου δηλαδή όσο και η Γκόλα Τσούκα (1650m) που θεωρείται η υψηλότεργ κορυφή του Πάικου. Βρίσκεται βόρεια της Γκόλα Τσούκα και σε απόσταση περίπου 8km απο αυτήν. Απέναντι από το Καντάστι βρίσκεται ο Προφήτης Ηλίας με υψόμετρο περίπου 1630m.
Η διαδρομή ξεκινά χωματόδρομο που ξεκινά σε διασταύρωση στον δρόμο Καστανερής - Λιβάδια 4,5 km πριν τα Λιβάδια ή 7,5 km μετα την Καστανερή.
Στην διασταύρωση Δ1 ερχόμενοι απο Καστανερή πάμε δεξιά (υπάρχει πινακίδα του Δασαρχείου Γουμένισσας που γράφει "ΛΥΟΜΕΝΟ ΣΤΡΑΒΟΠΟΤΑΜΟΥ - ΜΟΥΤΣΑΡΕΣ - ΒΑΡΓΙΔΑ"). Στα 50 m από την πινακίδα περνάμε τον Στραβοπόταμο πάνω από μία τσιμεντένια "γέφυρα" στο ύψος του δρόμου. Η γέφυρα έχει φράξει από κάτω μάλλον και το νερό του Στραβοπόταμου περνά από πάνω της.
Ο χωμαμτόδρομος είχε αρκετό πατημένο χιόνι απο αυτοκίνητα που είχε μετατραπεί σε πολύ ολισθηρό πάγο. Ακολουθούμε πορεία πάνω σε απάτητο χιόνι.
Ακολουθούμε τον χωματόδρομο για 2,5 km περίπου και συναντάμε την διασταύρωση Δ2 όπου πάμε δεξιά. Αριστερά ο δρόμος έχει πεσμένη πινακίδα που γράφει "ΜΟΥΤΣΑΡΕΣ - ΣΕΧΟΒΟ - ΔΗΜΟΥ ΒΡΥΣΗ". Στα 100 μ συναντάμε την διασταύρωση Δ3 όπου πάμε πάλι δεξιά. Αριστερά υπάρχει πινακίδα προς "ΒΑΡΓΙΔΑ". Στα 350 μ και μετα απο δύο κλειστες στροφές συναντάμε διασταύρωση Δ4 όπου πάμε αριστερά στον δρόμο που ανηφορίζει και έχει κρεμασμένες μπλέ κορδέλες. Δεξιά ο δρόμος κατηφορίζει στον Στραβοπόταμο από άλλη διαδρομή. Σε 1 km περίπου σε μια κλειστή αριστερή στροφή συναντάμε μία γούρνα. Συνεχίζουμε αριστερά στον δασικό δρόμο. Δεξιά υπάρχει μικρό μονοπάτι. Μετά από 1 Km περίπου εμφανίζεται η κορυφή που βρίσκεται μπροστά από το Καντάστι και είναι πετρώδης. Λίγο μετά στην διασταύρωση Δ5 αφήνουμε τον δασικό δρόμο και πηγαίνουμε δεξιά μονοπάτι που οδηγεί στην κορυφή. Από εκεί και πέρα ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια στα δέντρα ή τις πέτρες.
Στην αρχή υπάρχει ανηφορικό μονοπάτι μέσα από δάσος. Μετά από 800 μ από την διασταύρωση φτάνουμε σε διάσελο μεταξύ δύο κορυφών όπου υπάρχει πινακίδα αριστερά προς Καντάστι και δεξιά προς Προφήτη Ηλία. Πηγαίνουμε αριστερά και μετά από 150 μ δεξιά για την κορυφή Καντάστι. Αριστερά υπάρχει άλλη κορυφή με υψόμετρο 1623μ. Από την κορυφή όταν έχει καλή ορατότητα διακρίνεται η Γκόλα Τσούκα (με λίγη προσπάθεια φαίνεται το άγαλμα που έχει πάνω της) και το πίνοβο και η Τζένα. Επιστρέφουμε στην πινακίδα και πηγαίνουμε προς την κορυφή Προφήτης Ηλίας όπου υπάρχει ένα πέτρινο κτίσμα - εκκλησάκι.