Photo ofP.N.Montgrí-Illes Medes: Cala Calella, Port del Falaguer, Cala Pedrosa, Cala Ferriol, des de l'Estartit (SL, GR-92) Photo ofP.N.Montgrí-Illes Medes: Cala Calella, Port del Falaguer, Cala Pedrosa, Cala Ferriol, des de l'Estartit (SL, GR-92) Photo ofP.N.Montgrí-Illes Medes: Cala Calella, Port del Falaguer, Cala Pedrosa, Cala Ferriol, des de l'Estartit (SL, GR-92)

May 5, 2015
April 2015

•   4.3 1 review

near l'Estartit, Catalunya (España)

Una ruta fàcil, sense grans desnivells, però que el camí és força pedregós i que cal anar ben proveïts d'aigua si apreta la calor, perquè no hi ha fonts. Comencem al passeig marítim de l'Estartit i al final pugem pel carrer que ens porta al Cap de la Barra. Hi ha bones vistes de les Illes Medes. Baixem ara cap a la cala Calella. Seguim ara pujant una estona i tot seguint el sender local baixem cap al Port i el Golfet de Falaguer. Després de pujar pel corriol una estona arribem a un camí amb el pendent més suau cap al Pla de la Pedrosa. Després d'un encreuament de camins passem per la petita cova de l'avi Company, i baixem cap a la Cala Pedrosa, seguint el torrent sec, envoltat d'arbres. Agafem el corriol direcció nord que puja cap al penya-segat dels Estufadors, després el camí es desvia cap a l'esquerre. Al cap d'una estona, a l'encreuament de camins agafem el de la dreta per baixar cap a la cala Ferriol. Lúltim tram és un corriol estret. Ens enfilem un moment per anar a veure els penya-segats de la Cala Formatge i tornem a la Cala Ferriol per mateix camí.
Per tornar agafem el corriol que s'enfila direcció Sud-Oest que ens porta a l'altiplà on hi ha el GR-92, que seguim fins a la zona de les Pedreres, on agafem un trencant a l'esquerre i anem baixant cap a l'Estartit.