Π. Άγιος Αθανάσιος - Πιπερίτσα

December 8, 2019
December 2019

•   5 2 Reviews

near Ágios Athanásios, Central Macedonia (Greece)

Η διαδρομή ξεκινάει από τον χώρο στάθμευσης στην είσοδο του χωριού Άγιος Αθανάσιος Πέλλας. Περνάμε από την πλατεία του χωριού και κατευθυνόμαστε προς το ΒΔ άκρο του. Από εκεί ακολουθούμε χωματόδρομο με ΒΔ κατεύθυνση που περνά ανάμεσα από συγκροτήματα κατοικιών και τελικά διασταυρώνεται με τον περιφερειακό χωματόδρομο του χωριού. Περνάμε απέναντι και η κατεύθυνσή μας γίνεται πλέον ΒΒΔ. Περνάμε από κιοσκι στα δεξιά μας και συνεχίζουμε κατευθυνόμενοι προς τον ορεινό όγκο της Πιπερίτσας που βρίσκεται μπροστά μας. Ακολουθούν διαδοχικές κακοτράχαλες ανηφορικές φουρκέτες και πλέον ο δρόμος περνά μέσα από δάσος. Σύντομα μας οδηγεί σε ξύλινο γεφυράκι το οποίο περνάμε και πλέον παρακάμπτουμε τον δρόμο κινούμενοι στα δεξιά της ρεματιάς και κερδίζοντας προοδευτικά υψόμετρο μέχρι να ξαναβγούμε και πάλι στον χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθούμε με δυτική κατεύθυνση. Περνάμε απο βρύση στα δεξιά μας και φτάνουμε σε διάσελο όπου διασταυρώνονται χωματόδρομοι. Σε αυτό το σημείο ανηφορίζουμε την ΒΑ ράχη με κατεύθυνση την κορθφογραμμή. Τραβερσάρουμε από τα δεξιά το ανατολικό άκρο της κορυφογραμμής όπου υπάρχει κεραία και κερδίζοντας σταδιακά υψόμετρο βγαίνουμε σε χωματόδρομο. Τον διασχίζουμε και αμέσως φτάνουμε στην κορυφογραμμή. Κινούμενοι σχεδόν προς τα δυτικά φτάνουμε εύκολα στην κορυφή Πιπερίτσα. Από εδώ έχουμε θέα προς τις γειτονικές κορυφές καθώς και προς τις λίμνες Βεγορίτιδα, Πετρών και Χειμαδίτιδα. Η κατάβαση από την κορυφή επιλέχθηκε να γίνει τραβερσάροντας την νότια σχετικά απότομη πλαγιά της με κατεύθυνση το δάσος που βλέπουμε χαμηλότερα. Περνάμε μέσα από το δάσος και βγαίνουμε σε χωματόδρομο. Τον διασχίζουμε και αμέσως συναντάμε δευτερεύοντα χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε στρίβοντας αριστερά και τον ακολουθούμε. Ο χωματόδρομος μας βγάζει τελικά στον δρόμο της αρχικής ανάβασης λίγο χαμηλότερα από το ξύλινο γεφυράκι. Στρίβουμε δεξια και ακολουθούμε τον δρόμο ο οποίος μας οδηγεί στο χωριό και στην αφετηρία μας.