Ozren (Ostravica - Veliki brijeg - Gostilj) kruzna

Photo ofOzren (Ostravica - Veliki brijeg - Gostilj) kruzna Photo ofOzren (Ostravica - Veliki brijeg - Gostilj) kruzna Photo ofOzren (Ostravica - Veliki brijeg - Gostilj) kruzna

August 10, 2020
August 2020

near Novo Selo, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Kruzna ruta koja obuhvata neke od najatraktivnijih vrhova Ozrena i ide dolinama rjecica Vukovac i Velika Prenja u povratku.
Do polazne tacke dodje se kad se prati put kroz Karanovac, prodje se crkva, i nakon makadama kad ponovo naidjete na asfalt kod zadnjih kuca i vikend naselja, predje se most i tu se parkirate sa lijeve strane kod mjesta gdje se nalazi ploca nastradalom lovcu.
tu na raskrsnici odvajaju se u kratkom razmaku tri puta, vi krenete krajnje lijevim, kroz prekrasne pejsaze crnogoricne sume i kraj rjecice Vukovac.
ovdje je mali problem kako se odatle s tog puta preusmjeriti desno na put koji vodi direktno prema najvisem vrhu Ozrena Ostravici.
postoji nekoliko puteva, ali su svi isprekidani, ispresijecani palim stablima i zarasli, pa cete se morati "snalaziti", krenete jednim od njih, pa mozete kroz rijetku shumu slijediti uspon i vrh grebena dok ne naidjete na dobro oznacenu stazu/put prema Ostravici.
od momenta kad ostavite Vukovac i odvojite se desno slijedi jaci uspon, koji tu i tamo prekidaju horizontalni dijelovi puta. predjeli su lijepi , a put dobar i utaban .
kad se vec popnete na horizontalni plato i pred samo spustanje puta, staza se odvaja lijevo kroz shumu do Ostravice.
Ostravica iako najvisi vrh Ozrena, na kojoj se nalazi manja platforma, nije toliko poznata kao npr Kraljica ili Gostilj. orkuzena je shumom, tu se nalazi mala kolibica i klupe, a sa platforme se moze lijepo vidjete Gracanica i Sprecanska dolina.
poslije se vratite do puta i spustite se s njim lijevo do veceg puta a onda desno putem prema naselju Okoliste i prema Gostilju,.
negdje u blizini puta , kraj kojeg se na nekoliko mjesta nalaze klupe i uredjena mjesta za odmor, ali bez vode, vidjecete veliku platformu koja se nalazi na vrhu Veliki brijeg. to je odlican vidikovac sa kojeg se vidi i Doboj i dio doline Bosne i Usore, kao i dolina Sprece i Gostilj...
odatle se krecete putem desno prema farmi jelena, odakle pratite put prema dominantnom uzvisenju Gostilj, do kojeg je put dijelom skoro asfaltiran na najstrmijim dijelovima.
poslije se spustate, vratit se do table sa rakrsnicom i pratite put nanize prema prenji. izvore vode imate u naselju poslije farme jelena, na putu prema Prenji i kod fabrike vode...

PictographIntersection Altitude 827 ft
Photo ofPolazna tacka usce Vukovca (u Prenju) Photo ofPolazna tacka usce Vukovca (u Prenju) Photo ofPolazna tacka usce Vukovca (u Prenju)

Polazna tacka usce Vukovca (u Prenju)

Photo ofSkretanje desno jednim od brojnih puteva za sjecu drva Photo ofSkretanje desno jednim od brojnih puteva za sjecu drva Photo ofSkretanje desno jednim od brojnih puteva za sjecu drva

Skretanje desno jednim od brojnih puteva za sjecu drva

od kojih vecina ne zavrsava nigdje, ili se gubi i zarasta usljed nekoristenja

Photo ofIzlazak na markiranu stazu prema Ostravici Photo ofIzlazak na markiranu stazu prema Ostravici Photo ofIzlazak na markiranu stazu prema Ostravici

Izlazak na markiranu stazu prema Ostravici

dobro je oznaceno markacijom pregibom ulijevo

Ostravica 918 m

PictographPicnic Altitude 2,286 ft
Photo ofjedno od brojnih , djelimicno uredjenih mjesta za odmor kraj puta Photo ofjedno od brojnih , djelimicno uredjenih mjesta za odmor kraj puta

jedno od brojnih , djelimicno uredjenih mjesta za odmor kraj puta

Veliki brijeg osmatracnica 778 m

Farma jelena

na jednoj raskrsnici, gdje jedino naidjete na blizinu kuca, skrenete malo lijevo , a put inace vodi u drugom pravcu

Photo ofRaskrsnica naprijed prema Boljanicu i Gostilju , desno prema Prenji / povratni put Photo ofRaskrsnica naprijed prema Boljanicu i Gostilju , desno prema Prenji / povratni put Photo ofRaskrsnica naprijed prema Boljanicu i Gostilju , desno prema Prenji / povratni put