Ozren - Ostravica

6 hours one minute
April 22, 2019
April 2019

near Volujak, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Još jedan pokušaj pravljenja kružne rute koja vodi oko najvišeg vrha Ozrena - Ostravice- 918 m.
Treba naglasiti da vecina ljudi misli da je najviši vrh Ozrena nešto niža Kraljica 883 m na kojoj se nalazi i planinarski dom i radio-relejno postrojenje i sa kojeg se pruža prekrasan pogled na čitavu dolinu Sprece.
Ostravica (Velika Ostravica) se nalazi više u dubini Ozrena, sam vrh je okružen šumom i da nije drvene osmatracnice koja se nalazi na vrhu pogled bi bio dosta ogranicen mahom samo na obronke Ozrena. Zapadno od OStravice se nalazi dosta dominantan Gostilj koji sprijecava bolji pogled prema zapadu, negdje na istoku je Kraljica i drugi dominantni vrhovi Ozrena, na sjeveru su obronci Trebave i Majevice, tako da je sa ovog vrha, koji je tehnički najviši vrh u radijusu od 15ak km pogled ipak dosta ogranicen.

Druga je prica o Ozrenu i kruznim rutama koje su pogodne za jednodnevne ture koje krecu od jednog mjesta gdje se ostavi auto i duzine su 10-15 km pogodne i za kondiciono manje spremne, a da se izbjegne vracanje istim putem i da se tako obidje i vidi sto vise ove prekrasne planine.
Ozren je ispresijecan putevima, ali koji su koristeni mahom za izvlacenje drva , idu do dubine sume i tu se zavrsavaju, planinarske staze su dobro oznacene, ali one su dio ozrenskog planinarskog maratona koji se pjesaci vise dana tako da nisu najpogodnije za kruzno kretanje. nama je izazov u svemu tome premostiti to dvoje, iskoristiti dijelom oznacene staze, dijelom puteve za izvlacenja drva i napraviti neku kruznu rutu.
ovaj put nam to nije uspjelo.
otprilike smo napravili nacrt trazene staze na osnovu onog sto smo mogli vidjeti na google earthu i na osnovu svojih prethodnih iskustava terena, ali na terenu smo procijenili da je ipak sigurnije drzati se utabanijih puteva tako da smo kruznu rutu , poput one koju smo napravili oko kraljice ili one na gostilju koju jos nismo dovrsili, ostavili za neki drugi put.
Ali smo ipak prosli finu stazu, koja prolazi lijepim, slabo posjecivanim predjelima .
krenuli smo od tacke do koje vodi dobro utaban, tvrd sumski put koji polazi iz Volujaka-zaseoka sela Kakmuz, popeli smo se na Ostravicu dobro oznacenom stazom i odatle smo se pokusali spustiti na predvidjeni put kombinacijom sumskih puteva i oznacenih staza koje vode iz drugog pravca prema Ostravici. Zavrsili smo u dolini rjecice Prenja kojom se ide na Gostilj, koja dalje tece prema Karanovcu i koja je cca 8 km udaljena od polazne tacke gdje smo ostavili auto. posto smo vec presli 15 km i nismo znali koliko nam je do polazne tacke, pa ni kojim putem, odlucili smo ipak tu zavrsiti turu

Pocetak

na pocetnu tacku se moze doci ili iz Sockovca, iduci lijevo, jedno 3 km dobrim makadamom, moze se vidjeti na slikama , ili slicno tako iz Kakmuza. zaseok Volujak

Skretanje desno

Mali vrh, odmor , pogled

pogled na Gracanicu

PictographWilderness hut Altitude 1,974 ft

Lovacka koliba

Voda

oznacena voda, ali samo slab izvor koji vjerovatno ljeti presusi skroz

skretanje udesno prema Ostravici

fino je oznaceno na stazi

pred Ostravicu

Pogled sa grebena pred vrh

Ostravica vrh

918 m, pogled prema Gostilju, Gracanici i dolini Sprece, iza Gostilja se vidi i grad Doboj

Skretanje na oznacenu stazu

koja dolazi prema Ostravici iz pravca istoka, vjerovatno negdje od Karanovca i Gostilja. prolazi veoma lijepim predjelima, ide iz sumskog puta u zelenu, travnatu stazu, gdje smo se na jednom mjestu odvojili od oznacene staze na put desno koji je sav ispresijecan upalim drvecem.

Silazak na put prema rijeci Prenji

PictographRiver Altitude 1,397 ft

Pritoka Prenje

• Photo of Zoran man.
    Zoran man. Mar 2, 2021

Za planiranje kruzne staze...i inače...pokušajte sa aplikacijom /locus map/osnovna verzija za bh,hr i slov. Je besplatna...a ostale off line karte su jako jeftine...tu se moze kvalitetno crtati,planirati i na terenu je besprekorna...malo treba vremwna da se uhoda ali je kasnije velika pomoc....ja kombinujem sa wiki loc....tudje i svoje i probaću uskoro ovu stazu...poz.

• Photo of bih-exploreri
    bih-exploreri Mar 2, 2021

hvala , pogledacu locus map. sad imam i oruxmaps i koristim i ove https://drive.google.com/drive/folders/1Gn3Fbzb8k-pGjg0m0CQynnJgtLGPaDaQ mape za google earth. Ostravica mi je veoma interesantna sa prekrasnim pejsazima okolo , sad najcesce koristim kao kruznu tu stazu od Ostravice do zavrsne tacke na ovoj ruti i nju iskombinujem sa jednim lokalnim putem, krenem od te zavrsne tacke, idem prekrasnim potokom popnem se na ostravicu i vratim se tim putem - oko 12 km uz 678 m visinske razlike.
    mada je taj prvi dio kad se penje putem do Ostravice mi ostao u jako lijepom sjecanju i volio bih ga proci opet...