Özlüce

May 8, 2022
May 2022

near Özlüce, Ankara (Türkiye)

Kavsakkaya Barajının yanindaki köyün çeşme kenarına arabaları bırakıp yürüyüşe başladık. Yürüyüşün neredeyse tamamini patika yollardan yaptık. Yürüyüşün çoğunluğunda irtifa kazanıyorsunuz ancak keskin çıkışlar olmadığı için ve yol düzgün olduğu için yormayacaktır. Yuruyusumuzun zirvesine vardığımızda yemek molası verdik, yemek molası olarak işaretlediğim tepenin rotada devam ettiğimiz yöndeki yüzünde de yemek molası verebilirsiniz. O yüzün manzarası baraj ve küçük golü görüyor. Yemek molası verilen yerden itibaren inişe geçiyorsunuz, önce küçük gölün yanına sonra da rotaya başladığımız köyün üst mahallesine varacaksınız. En son çeşme yanında bir cay-sohbet molası vererek yürüyüşü tamamladık.
Genel olarak keyifli bir rotaydı. Ankara Hiking grubu ile yürüdüm. Katılımcıların keyifli insanlardan oluşması yürüyüşü daha güzel hale getirdi. Rotanin zorluk derecesine kolay-orta diyebilirim. Bazı yerlerde rotadan saparak orta-zor hale getirebilirsiniz. Çok güneşli ve sıcak havalarda yurumenizi önermem.