ÖZBEY-METROPOLİS

1948
December 28, 2017
December 2017

near Özbey, İzmir (Türkiye)

Torbalı'nın Özbey köyünden yürüyüşümüze başladık.
Önce Yeniköy yakınlarındaki Metropolis antik kentini dolaştık. Bu antik kenti dolaşmak da başlı başına bir doğa yürüyüşü diyebiliriz. Metropolis ovaya hakim, yüksekçe bir tepeye kurulmuş antik bir kent. Son yıllarda yapılan kazılarla ortaya çıkarılmış çok güzel yapıtlar var. Kesinlikle görülmeli.
Metropolis antik kenti ziyaretimizden sonra Yeniköy'ün batısında kalan yamaçlara yöneldik. Zeytinlikler arasında kalan patika ve orman yollarından dağa doğru çıktık. Dağın yukarılarına çıktıkça zeytinliklerin yerini sık ve dikenli maki türü çalılıklar alıyor. Bu dikenli çalılıklar arsından yürümek hemen hemen imkansız. Bu nedenle biz de hemen tekrar aşağılara, orman yollarına yönelmek zorunda kaldık.
Orman yolundan kuzeybatıya doğru yürüdük. Parkurun 8. kilometresi yakınlarında, Özbey köyünün batısında kalan tepede eski ve oldukça büyük bir alanda sur kalıntıları var. Bu tepede yemek molamızı verdikten sonra patikalardan biraz dik bir iniş yaparak Özbey köyüne inerek yürüyüşümüzü noktaladık.
Yeniköy'den sonra 3-4 km kadar zeytinlikler arasından yürünüyor. Burada herkes doğa yürüyüşü yapabilir. Ancak daha yukarılara çıktıkça arazi sertleşiyor. Kayalık ve sık dikenli çalılıklar yürümeyi zorlaştırıyor.
Parkurda bir yerde, zeytinlikler arasında kalan bir dere yatağında kır çeşmesi var. Suyu temiz ve düzenli akıyor.
Parkur yalnız doğa yürüyüşlerine uygun bir özellikte. Yukarılara çıklacaksa, deneyimli yürüyüşçülerle yürünmelidir. Yeni başlayan doğa yürüyüşçüsü arkadaşlara önerilmez. Bu arkadaşlar oldukça zorlanabilir.

ÖZBEY

METROPOLİS

Ana tanrıça kenti anlamına gelen Metropolis’in ilk yerleşimi, günümüzden 5000 yıl önce Erken Tunç Çağı’nda Akropol’de kurulmuştur. Yoğun bir etkinliğin gözlendiği Helenistik dönemde, surlarla çevrilmiş, Tiyatro, Stoa, Bouleuterion (Meclis Binası) gibi anıtsal kamu binaları yapılmıştır. Roma Dönemi’nde de gelişmesini sürdüren kentin ekonomisi, sadece tarım ve hayvancılıkla sınırlı değildi. İzmir – Efes yolu üzerinde olmasından dolayı, ticaret ve gümrük en önemli gelir kaynağı haline gelmişti. MS. 1. yüzyılda yaşamış coğrafyacı Strabon’a göre, Metropolis’in şarabı çok ünlüydü. Bu dönemde, özellikle kentin doğu yamaçlarında, imparatorluk geleneğine uygun zengin evleri, atölyeler, dükkanlar, Hamam ve Gymnasium yapıları inşa edilmiştir. (Alıntı. metropolis.web.tr)

YENİKÖY ORMAN YOLU

ÇEŞME

PATİKA

MOLA YERİ (Keçi ağılı)

Kale kalıntılarının bulunduğu, doğu ve batı yönündeki ovalara hakim bir tepede bulunuyor. Güzel manzaralı bir yer.

KALE VE SUR KALINTILARI

PATİKA GİRİŞİ

Kale kalıntılarının bulunduğu tepeden Özbey köyüne inilen patikalardan birisi.