Oymapınar - Side Su Yolu ve Seleukeıa Doğa Yürüyüşü

Photo ofOymapınar - Side Su Yolu ve Seleukeıa Doğa Yürüyüşü Photo ofOymapınar - Side Su Yolu ve Seleukeıa Doğa Yürüyüşü Photo ofOymapınar - Side Su Yolu ve Seleukeıa Doğa Yürüyüşü

April 8, 2019
April 2019

near Sarılar, Antalya (Türkiye)

Oymapınar Side Su Yolu ve Seleukeıa Antik Kent Doğa Yürüyüşü,
Romalılar’dan kalma mimari harikası taş köprü olan Naras köprüsü, bir zamanlar çok yakınlardaki SELEUKEIA‘da barınan Roma lejyonlarının geçtiği bu muhteşem köprü üzerinden geçerek başlayan yürüyüşümüz Side Su kemerleri etrafından üzerinden tünellerden geçerek Bucakşeyhler köyünde kahvaltı tarzında öğle molamızı gerçekleştirdik.
Side Antik kentine Manavgat ( Melas) Irmağından bir mühendislik eseri olan 35 km'lik su yoluyla getirilen suyu taşımak için açık kanallar, tüneller, tonoz örgülü kanallar ve su kemerleriyle düz veya hafif meyille taşınan suyun hikayesini görmek için bu bölgeye doğa yürüyüşü gerçekleştirdik.

Side Antik kentteki Agora Hamamı (müze) yanında bulunan sarnıca kadar taşınan sular buradan şehre taksim edilmektedir. Tünellerde temizlik ve havalandırma delikleri bulunmaktadır. Bunun en güzel örnekleri dikmen köyünün girişindeki olan iki katlı kemerin çevresinde bulunmaktadır. Bu Tünellere girerek o zamanki sah eseri gördük

Çaylarımızı içtik ve Seleukeıa antik kentte doğa yürüyüşümüze geçtik. Seleukeıa kentik kentin kalbini bulduk o zamanki emojolara acıdım ya :( ve Kırk göz su kemerinde yürüyüşümüze son verdi. Daha sonra dönüş yolumuzun üstünde olan Aspendos Köprüsüne de uğrayarak bol köprülü bir etkinlik gerçekleştirdik .
Bu gün hep havadan yürüdük.