OVACIK-BOZDAĞ

May 19, 2019
May 2019

near Ovacık, İzmir (Türkiye)

19 Mayıs 1919 Atatürk'ün Samsun'a çıkışının 100 yıldönümü anısına yaptığımız doğa yürüyüşünde, Bozdağ zirvesine çıkmak için bu kez değişik bir rota seçtik.
Bozdağ-Gölcük-Birgi kavşağından başlayarak, zirveye doğru bir süre orman yolunu kullandık. Daha sonra patikaları kullanarak 2157 metre rakımlı Bozdağ zirvesine çıktık. Zirvede bayrağımızı dalgalandırıp günün anısına fotoğraflarımızı çektikten sonra Bozdağ köyüne indik.
Şansımıza bu kez Bozdağ bizi çok güzel bir hava ile karşıladı. Hiç zorluk çekmeden zirve yürüyüşümüzü tamamladık. Mayısın son haftasına girerken Bozdağ'ın kuzey yamaçları ve zirvesinde oldukça kar vardı.
Parkur boyunca bir yerde çoban çeşmesi var. Suyu az ve pek kaliteli değil. Bozdağ zirvesine çıkarken çantanızda gün boyunca yetecek kadar su, çorba ve yiyecek maddeleri olması gerekir. Ayrıca yaz aylarında bile olsa, yanınızda kışlık giysiler, yağmurluk, eldiven, bere, poşu, telefon kesin olarak bulunmalıdır. Bozdağ zirve yürüyüşüne kesinlikle yalnız çıkılmamalıdır.

BOZDAĞ YAMAÇLARI

Bozdağ-Gölcük kavşağından zirveye çıkarken yürüdüğümüz, manzaraları ve havası çok güzel olan, Bozdağ'ın güneybatı yamaçları. Hava sisli olmadığı günlerde, Ödemiş, Gölcük Gölü, Birgi, Aydın Dağları ve Küçük Menderes ovası manzarası izlenebiliyor.

BOZDAĞ ZİRVE

Hemen hemen yılın her mevsiminde zirvesinden sis ve bulutları eksik olmayan, kesinlikle hafife alınmayacak Bozdağ...

TAŞ KORUNAK

PATİKA

Çam ve kestane ağaçları arasında köy ile Bozdağ zirvesi arasında uzanan patikaların en güzel bölümleri.

ÇEŞME-MOLA

Suyu pek kaliteli ve çok akmasa da güzel bir mola yeri. Köy merkezine 2 km kadar uzaklıkta yer alıyor.