Ovacık - Akdağ - Ahmetöldü

November 10, 2019
November 2019

near Kadıyakası Yaylası, Antalya (Türkiye)

Neredeyse tüm Alanya kuzeydoğusunu kaplayan, ortalama 2200 m civarında ( zirve 2451 m) yükseltilerle dolu çözünmeye uygun şelf türü karbonat ve kırıntılı kayalardan oluşan (bkz. https://www.jmo.org.tr/resimler/ekler/4b2aeb2453bdada_ek.pdf?dergi=T%25C3%259CRK%25C3%2520YE%2520JEOLOJ%25C3%2520%2520B%25C3%259CLTEN%25C3) ve Akdağ olarak bilinen masif kütleyi Ovacık Yaylasından başlamak suretiyle aşarak Ahmetöldüğü (yerel ağızda; amatöldüü) yaylasına inmeyi, bu esnada bir gece kamp yaparak pastırma yazının tadını çıkarmayı amaçlayan etkinlik öğleden sonra saat 15:00 sularında Kızıliniş patikasından tırmanışa başladı, rahat bir tempoyla önce dağın bu hat üzerindeki tek çeşmesine, sonrada Devekemiği olarak bilinen ve yolun ikiye ayrıldığı, aynı zamanda uygun zeminiyle uygun bir konaklama olanağı sunan korunaklı bir düzlük alanına ulaştı ve kamp attı. Detayı bizde mahfuz güzel bir kampın ardından sabah 08:00 sularında yeniden başlayan yürüyüş, güneydoğuya ilerleyen sırt patikasını takip ederek önce Çukur sırtlarında yer alan boğazı geçerek güneybatıya, ardından da batıya dönerek Kaplıca Tepe sırtlarından inişe geçip öğle vakti Ahmetöldüğü Yaylasında sona erdi.

Uyarılar;
1) Dağın taşlık yapısı nedeniyle uygun bir bot kullanılmasını tavsiye ediyorum. Zemin, ayağın tabanını çok yoran küçüklü büyüklü taşlarla dolu.
2) Hat oldukça belirgin ve hiç bir işarete ihtiyaç yok. Buraya kırmızı-beyaz çizgi çekmeye yeltenecek soytarılara küfür ederim.
3) Ovacık sırtlarına giden araç yolu, mevsim itibariyle düzeltildiğinden, her araç için uygun.
4) Ahmetöldüğü yolu stabilize ve her araç için yaz mevsiminde uygun.
5) Dağın bu kısmı için tek su kaynağı başlangıçta yer alan çeşme. Çok az suyu olan çeşme, kalabalık grup yürüyüşünde yeterli ihtiyacı sağlamayabilir.
6) Sırtta atılacak bir kamp esnasında asıl bakılması gerekn yer gökyüzü. Işık kirliliği olmadan görebileceğiniz en güzel gökyüzü.
7) Eskilerin "dağın uzaması" olarak adlandırdığı fenomen burada mevcut. 12 km'lik hat neredeyse tam bir gün sürüyor. Başlangıç ve bitiş saatlerinin mevsimine göre ayarlanması önemli.

Ulaşım ;
Gidiş
Mesafe : 60 km ( 57 km Asfalt / 3 km Stabilize yol )
Süre : 1 Saat 30 Dk.
Hat : Ahmetöldü - Akçatı - Oba - Alanya

Dönüş :
Mesafe : 35 km ( 17 km Asfalt / 18 km Stabilize yol )
Süre : 1 Saat 15 Dk.
Hat : Alanya - Mahmutlar - Kuşyuvası - Çökele - Gökbel Yolu - Taşbaşı Yaylası - Ovacık

Le ekip;

Hüseyin Türkeli
ve
Ben

Dağın bu hattında yer alan tek su kaynağı. Artık akmasa da haznesinde biriken su 8 kişi için yeterli oldu.

Kamp Alanı

Bu noktada yol ikiye ayrılıyor. Mevsim itibariyle rüzgarsız harika bir havada kamp yaptık ancak sabah sularımızın donduğunu not etmeliyiz. Etrafta yer alan ve Geveğen olarak bilinen dikenli bitkiler ateş başlatmak için oldukça uygun.

Kavşak

Bu noktada tercihimiz asıl hat olan Güneybatı hattı oldu. Diğer hat "https://tr.wikiloc.com/gezi-yuruyus-rotalari/akdag-cukur-gokbel-patikasi-bati-zirve-44632450" olarak işaretlediğimiz başka bir inişe ilerliyor.

Akdağ

Akdağ olarak bilinen kütlenin merkez noktası burası. Doğuda Çökele, güneyde Çeltek ve Ahmetöldüğü, batıda Çukur ve Banlıca kuzeyde ise Gökbel yaylası var.

Sağa

Burada yol ikiye ayrılsa da biz sağa yani güneybatıya ilerliyoruz.

Dağ Geçidi

Çukur sırtlarında yer alan bu geçit ile deniz kadraja giriyor. İlk ve sonbahar geçişlerinde buzlandığından dikket edilmeli.

Sırt

Kaplıcatepe olarak bilinen koyu taşlı yükseltinin bu noktasından itibaren hat inişe geçiyor ve son buluyor.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli Feb 8, 2020

Oldukça keyifli, yürümesi zevkli bir dağ geçişi. detaylı yazı için teşekkürler.

• Photo of fortunania
    fortunania Feb 8, 2020

Tebrikler, güzel hat olmuş.

• Ramero Feb 8, 2020

Çok güzel bir parkur olmuş ,emeği geçenlere teşekkürler.