Oud-Reemsterzand Kompagnieberg en Deelense Straal 7 km

Photo ofOud-Reemsterzand Kompagnieberg en Deelense Straal 7 km Photo ofOud-Reemsterzand Kompagnieberg en Deelense Straal 7 km Photo ofOud-Reemsterzand Kompagnieberg en Deelense Straal 7 km

April 18, 2024
February 2024

near Oud-Reemst, Gelderland (Nederland)

Wandeling over heide, langs zandverstuivingen en door bos over het Oud-Reemsterzand, over de Kompagnieberg en over heideveld de Deelense Straal. Paden, een stukje weg en wat fietspaden. Hier en daar wat rul zand. Startpunt is bij een parkeerplaats langs de Wildbaanweg in Nationaal Park de Hoge Veluwe (entree vereist). Er zijn geen faciliteiten langs de route behoudens een pick-nick bank bij de start. Soms staat hier ook een ijsco-kar.
Vanaf de start volg je een pad door duintjes begroeid met dennen. Het pad komt uit op een grote droge vlakte met heide, zandverstuivingen en kort gras en mosachtige begroeiing. Je volgt dit pad richting zandverstuiving de Pollen, waar je kort langs loopt. Je passeert een fietspad en vervolgt je weg op een pad richting Oud-Reemsterzand. Het pad voert langzaam naar de bosrand, en eenmaal daar aan gekomen buigt het af het Oud-Reemsterzand op. Na een splitsing volg je een pad meer naar het zuiden met zicht op het Bosje van Staf, rustgebied voor grof wild. Het pad voert terug naar het fietspad, het laatste stukje door bos. Bij het fietspad kies je een parallel pad richting de Kompagnieberg. Dit deel voert door afwisselend bos naar de Reemsterweg. Deze asfaltweg omzoomd met beuken volg je naar een splitsing van wegen, waarna je een pad kiest wat je door heidegebied Deelense Straal voert. Dit pad komt bij het fietpad komend vanaf ingang Schaarsbergen. Dit fietspad volg je een stukje om vervolgens een ander fietspad langs een ander heidegebied te volgen, terug naar de Wildbaanweg. Bij deze weg aangekomen ben je zo weer terug bij de start.

De Pollen

Gebied met zandverstuiving

Fietspad Deelense Straal

Fietspad door de Deelense Straal

Langs fietspad naar Wildbaanweg

Je loopt hier over een pad parallel aan het fietspad en deels er over terug naar de Wildbaanweg

Pad door duintjes met dennen

Photo ofPad langs fietspad naar Kompagnieberg Photo ofPad langs fietspad naar Kompagnieberg Photo ofPad langs fietspad naar Kompagnieberg

Pad langs fietspad naar Kompagnieberg

Pad parallel aan fietspad naar Kompagnieberg

Pad naar Oud-Reemsterzand

Pad over Deelense Straal

Photo ofPad over open terrein richting de Pollen Photo ofPad over open terrein richting de Pollen Photo ofPad over open terrein richting de Pollen

Pad over open terrein richting de Pollen