Oud-Heverlee

September 16, 2018
April 2018

near Windbergen, Wallonia (Belgique)

De wandeling vertrekt van op de parking aan het tankstation TEXACO langsheen de E40 (N50°51’08” – E004°39’27”). De wandeling is een luswandeling van 18,71km.
Na het verlaten van de parking wandelen langs de E40 en na het oversteken van de Dijle komen we aan de spoorweg (Leuven- Waver). We volgen de spoorweg om aan een overweg veilig over te steken. Nadien wandelen we door het Heverleebos tot aan de Zoete Waters. We wandelen langs De Zoete Waters en nadien de Huisvijver en de Molenvijver. Hier hebben we reeds 10,1km afgelegd en is het tijd voor onze middag-pauze In de Molen (Waversebaan – Oud-Heverlee – Tel: 016/46 01 65).

Na de middag wandelen we door het Kouterbos en komen we terug aan de spoorweg¬ lijn. We steken de Leigracht over en vervolgens de Dijle. Via de Lindenhoflei bereiken we Neerijse en het Kasteel van Neerijse. Nadien steken we de Ijse over en blijven deze volgen tot aan de Dijle. We bereiken vervolgens Korbeel-Dijle. We verlaten de Dijle aan het Egenhovenbos. Het Ormendaalpad brengt ons terug naar het vertrekpunt.