OTOS - Projecte Homologació Nova Ruta SL CV 10

Photo ofOTOS - Projecte Homologació Nova Ruta SL CV 10 Photo ofOTOS - Projecte Homologació Nova Ruta SL CV 10 Photo ofOTOS - Projecte Homologació Nova Ruta SL CV 10

March 30, 2024
March 2024

near Otos, Valencia (España)

Aquesat ruta en forma de "raqueta" és la que possíblement es presente a la Federació de Muntanya per poder homologar-la, ja quq la que tenim actualment no presenta els criteris.
Com podeu observar passa pel terme de Bèlgida, de qui ja tenim els permisos.
- Font de Baix
- SUAGRES

DESCRIPCIÓ:

Eixim des de l'entrada nord del poble, al costat del col.legi.

Pujem cap a la plaça, i després cap a l'església, on girem a la dreta baixant al carrer Sant Antoni, on girem a l'esquerra cap a la baixada a la Font de Baix que la trobarem a la dreta.

En acabar la costera, ens entrem al paratge del Gorg per l'esquerra, arrimats al Barranc de la Mata per aplegarem a la Font de Baix.

En passar la font, pujem pel primer entrador a l'esquerra (ara per arreglar a causa de les plutjes) qie tot seguit ens durà al mas de Suagres.

En aplegar al mas, girem a l'esquerra fins la carretera, on creuarem cap al camí que ens du al Corral del Frare.

En aplegar al corral, continiem amunt passant per la bassa de la comunitat de regants.

Passant la bassa, pujem i aplegarem a la Nevera de Tormo...i després al camí asfaltat del pou.

Creuarem cap a la zona de tauletes i paelleros per on trobarem la senda que planeja passant per baix de la torre d'alta tensió, i que continua baixant al barranquet i que al creuar eixim a la Caseta del Forneret.

Apenes creuar el barranquet girem a la dreta per la senda que puja al Castell de Carbonera.

En aplegar prop del Castell, podem anar a visitar-lo i tornar a la senda continuant cap a la Pista Forestal.

En pujar a la pista girem a la dreta fins a la caseta de Xamarra, on observarem a la dreta la senda que baixa fins al pou.

En aplegar al pou, baixem pel camí asfaltat i girem a l'esquerra pel camí que de nou ens du a la Nevera de Tormo i després al Corral del Frare.

Tornem a creuar la carretera, i tornem al camí de Suagres, per on baixant a la dreta aplegarem de nou a la Font de Baix.

En creuar el Barranc de la Mata, girem a la dreta per les tauletes i arrimats a la vora del barranc passarem de nou pel Gorg.

Girem a l'esquerra i pujem per la costera cap al poble.

Tornem a girar a l'esquerra pel carreret fins el carrer Sant Antoni, i a la dreta amunt pel Carrer Església.

Baixem avall a la plaça i finalment tornem al punt d'eixida.

Cal dir que en el punt per on es passa un barranquet, abans d'aplegar a la Caseta del Forneret, com he parat a fer fotos, el GPS s'ha tornat boig, però no feu cas, la senda marca el camí.

I que no apareix que es passe pel Gorg, ...apareix que es passa pel camí de la Font de Baix.

Del temps invertit no feu massa cas, en alguns trams he anat corrent. Per tant caminant es tarda un poc més.

Atenció, en aquest punt, quan anem cap amunt, cal anar per l'esquerra.

Atenció en aquest punt cal anar per l'esquerre, cap a les tauletes. ÉS MILLOR ANAR PER AHÍ QUAN PUJEM ja que la senda que puja cap a la pista, per ahí és més bona de pujar que de baixar. Si la fem al contrari, ens trobarem amb una senda molt tècnica en baixada.

Atenció la senda comença per l'esquerra

Un poc abans d'aquest punt la senda es pert, ja que es trobem amb pedra llisa, un poc més avant cal buscar de nou la senda muntant un poc.

En baixar al barranquet, cal anar cap a la dreta, Atenció a les abelles de la Caseta del Forneret.

PictographRisk Altitude 1,498 ft

Només hi hauria risc si estaguera ploguent molt i passara molta aigua al creuar. En aquest punt, com he parat a fer fotos, el GPS s'ha tornat boig, però no feu cas, la senda marca el camí.

Una vegada es puja del barranquet cal anar cap a la dreta. Recordeu anar en SILENCI per les ABELLES dels RUSCS de la caseta.