Όθρυς Πετροκάναλα - Γκιούζι - Πήλιουρας - Νεροσπηλιά - Πετροκάναλα

Photo ofΌθρυς Πετροκάναλα - Γκιούζι - Πήλιουρας - Νεροσπηλιά - Πετροκάναλα Photo ofΌθρυς Πετροκάναλα - Γκιούζι - Πήλιουρας - Νεροσπηλιά - Πετροκάναλα Photo ofΌθρυς Πετροκάναλα - Γκιούζι - Πήλιουρας - Νεροσπηλιά - Πετροκάναλα

one day 2 hours 22 minutes
April 22, 2024
April 2024

near Kokkotoí, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή ξεκινά να καταγράφεται από το χωριό Κοκκωτοί. Συνεχίζουμε για 10 km περίπου μέχρι το σημείο που θα αφήσουμε το αυτοκίνητο. (Σημειώστε πως η καταγραφή είναι διήμερη)
Από εδώ και πέρα ξεκινά η περιπέτεια!!!
Κινούμαστε σε κατηφορικό χωματόδρομο για περίπου 25 λεπτά ώσπου να φτάσουμε στα Πετροκάναλα, στο καταφύγιο.
Η ώρα είναι ήδη περασμένη οπότε σήμερα το πλάνο έχει χαλαρή εξερεύνηση ως την περιβόητη Νεροσπηλιά. 1 ώρα και 30' ως εκεί και 1 ωρίτσα η επιστροφή.
Την επόμενη, το πρόγραμμα είναι καθαρά πεζοπορικό/ορειβατικό.
Πετροκάναλα - Γκιούζι - Πήλιουρας - Νεροσπηλιά - Πετροκάναλα.
Επιλέξαμε να ανέβουμε στο Γκιούζι από το μονοπάτι που κινείται κάθετα, παράλληλα με την καναλιά. (βρείτε το στις σημάνσεις)
Όλη η διαδρομή ήταν εξαιρετικά απαιτητική σε ιδιαίτερα βραχώδες πεδίο και συχνές αυξομειώσεις υψομετρικής. Η πορεία δεν κινείται σε κορυφογραμμή, με αποτέλεσμα να πρέπει να κατέβεις αρκετά ως τα λιβάδια για να κατευθυνθείς στην επόμενη κορυφή. Τα περισσότερα κατεβάσματα γίνονται από λούκια ανάμεσα σε απόκρημνους βράχους.
Χρειάζεται λίγη προσοχή για να εντοπίσεις ασφαλές πέρασμα.
Μετά την κορυφή Πήλιουρας, η εφαρμογή κόλλησε και δεν έχει καταγραφεί. Κατευθυνθείτε ευθεία μετά το κολωνάκι στοχεύοντας τον δρόμο που βλέπετε στο βάθος και αριστερά. (Θα πρέπει να έχετε στο νου σας έναν νοητό κύκλο) Κατηφορίζοντας και αφού περάσετε το έντονα βραχώδες πεδίο, θα βρείτε μονοπάτι, αρκετά ευδιάκριτο, το οποίο βγάζει σε μεγάλο βοσκοτόπι με περίφραξη και στάνη. Από εδώ ξεκινά ο χωματόδρομος (είναι χαλασμένος σε αρκετά σημεία) ο οποίος οδηγεί ακριβώς μπροστά στην Νεροσπηλιά.

Η βρύση δίπλα στο καταφύγιο παραδόξως ΔΕΝ είχε νερό...

PictographCampsite Altitude 3,297 ft

25 λεπτά περπάτημα ως εδώ.

PictographCave Altitude 4,033 ft

PictographCave Altitude 4,054 ft

1 ώρα και 30' περίπου από το καταφύγιο. (1 ωρίτσα για επιστροφή)

Στο μεγαλύτερο μέρος του το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο, τουλάχιστον ως το σημείο που συναντά διακλάδωση με το μονοπάτι που οδηγεί στον Πήλιουρα. Μετά την διακλάδωση και με κατεύθυνση προς Γκιούζι, θα χρειαστεί να περάσετε απέναντι. Στοχεύστε το διάσελο στην κορυφή της καναλιάς και όπου χρειαστεί σκαρφαλώστε στα βράχια (είναι βατά και σταθερά σαν σκαλοπάτια)

Σε 2 ώρες και 30' (με αρκετές καθυστερήσεις) βγήκαμε από την καναλιά στο πρώτο διάσελο που βγάζει στο οροπέδιο

(Υπάρχει ακόμη ένα υψομετρικό Κολωνάκι λίγο πιο δεξιά από αυτό με διαφορά τριών μέτρων...???) Ίσως να ήταν εκείνο το ψηλότερο... εμείς εμπιστευθήκαμε το gps

Το περπάτημα πάνω σε πέτρινες "λόγχες" έκανε την πορεία πιο δύσκολη αλλά και πολύ ενδιαφέρουσα!

Μετά την κορυφή, συνεχίζουμε λίγο ακόμη ευθεία ώσπου να βρούμε ασφαλές πέρασμα ανάμεσα στα βράχια για κατέβασμα προς τ' αριστερά μας

Αριστερά: προς Νεροσπηλιά και Πήλιουρα Δεξιά: προς Γκιούζι (πιο ομαλή προσέγγιση) Ευθεία: μονοπάτι για κάθετη ανάβαση στο Γκιούζι (Στο μεγαλύτερο μέρος του το μονοπάτι είναι ευδιάκριτο, τουλάχιστον ως το σημείο που συναντά διακλάδωση με το μονοπάτι που οδηγεί στον Πήλιουρα. Μετά την διακλάδωση θα χρειαστεί να περάσετε απέναντι. Στοχεύστε το διάσελο στην κορυφή της καναλιάς και όπου χρειαστεί σκαρφαλώστε στα βράχια (είναι βατά και σταθερά σαν σκαλοπάτια)