Photo ofΌθρυς: Κάτω μονή Ξενιάς-Βρύναινα-'Ανω μονή Ξενιάς-Κοκκωτοί Othrys: Kato Ksenia mon.-Vrinena-Kokoti Photo ofΌθρυς: Κάτω μονή Ξενιάς-Βρύναινα-'Ανω μονή Ξενιάς-Κοκκωτοί Othrys: Kato Ksenia mon.-Vrinena-Kokoti Photo ofΌθρυς: Κάτω μονή Ξενιάς-Βρύναινα-'Ανω μονή Ξενιάς-Κοκκωτοί Othrys: Kato Ksenia mon.-Vrinena-Kokoti

September 25, 2011
September 2011

near Vrínaina (Greece)

Ξεκινώντας ανηφορικά από το χώρο πάρκινγκ της Παλαιάς Kάτω Μονής Ξενιάς, ακολουθούμε φαρδύ μονοπάτι-καλντερίμι σε θαμνώδη βλάστηση (προσοχή στη διασταύρωση που θα βρούμε να πάμε αριστερά νοτιοανατολικά -όχι ευθεία) και φθάνουμε σε 1,5 ώρα στο χωριό Βρύναινα. Στη συνέχεια μπαίνουμε σε υπέροχο δρυοδάσος πηγαίνοντας προς την Άνω μονή Ξενιάς. Βγαίνουμε σε κατηφορικό χωματόδρομο και κατόπιν στην άσφαλτο, όπου κατηφορίζουμε λίγο ακόμα για να περάσουμε το Τσιγγενόρεμα από το πέτρινο τοξωτό γεφύρι. Κατόπιν ανηφορίζουμε σε μονοπάτι που μας φέρνει στο πάρκινγκ της ιστορικής Άνω Μονής, όπου αξίζει να ξεναγηθούμε. Από την κύρια είσοδο της μονής ανεβαίνουμε στην επάνω μεριά του δρόμου, κινούμενοι προς βορράν, και συνεχίζουμε ισοϋψώς γενικά σε στενό μονοπάτι πάλι σε δρυοδάσος. Αυτό τελικά γίνεται χωματόδρομος, ο οποίος μας βγάζει στο χωριό Κοκκωτοί, απέναντι από το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Στην πλατεία του χωριού λειτουργεί ταβέρνα τους θερινούς μήνες. Απόσταση 11,7 χλμ, καθαρός χρόνος πορείας 3.45΄(συνολικός χρόνος με στάσεις 4,5-5 ώρες), σήμανση με κόκκινα σημάδια.
Starting fron the parking area of the old lower monastery of Kato Ksenia near Almyros, we get to the village of Vrinena and then, walking in oak forest, passing over the old stone bridge, reach the historic upper monastery (Αno Ksenia). We continue in oak forest and the path becomes an earth road that leads us to the village of Kokoti. Distance 11,7 km, walking time 3.45' (total time about 4,5-5 h), marked with red marks.

ΒΡΥΝΑΙΝΑ Vrinena

ΜΟΝΗ ΑΝΩ ΞΕΝΙΑΣ Ano Ksenia mon.

• Photo of pezoporikos
    pezoporikos Aug 5, 2015

Εξαιρετική διαδρομή. Υλοποιήθηκε ( ακολουθώντας το ίχνος ) από τον Πεζοπορικό Όμιλο Ηρακλείου από ομάδα 40 ατόμων.