Öteköy - Çeltek - Taşbaşı - Öteköy

December 15, 2018
December 2018

near Öteköy, Antalya (Türkiye)

Viewed 2004 times, downloaded 80 times

Dim vadisinin ismi ile müsemma yerleşimi Öteköy'ün yukarı mahallesine ait su deposu önünden başlayan tırmanış, bir süre rahat bir eğimde eski bir göç yolunu takip ederek yükseldi ve sandal ağaçları meyveleri ve yabani mersinler arasından geçerek yörenin en güzel dağ geçitlerinden Aniçi boğazına, oradan da sırasıyla meşhur su kaynağı Oluk çeşmesi, bir kaç harman yeri, bir harabe önünden geçen ve bolca mantar içeren güzel bir orman patikası ile 1000 m irtifa alarak Çeltek Yaylası için açılan toprak yola ulaştı. Araç yolunu izleyerek önce Çeltek, oradan da Taşbaşı Yaylasına ulaşan hat, bu noktadan ayrılan bir patika ile inişe geçerek köye su getirmek için açılmış bir orman yolunu takip etti. Hayvanlar için yapılmış yayla kapısını geçip, sağa yani güneybatıya uzanan basit bir patikayı izleyerek önce Taşbaşı köyüne ulaşan etkinlik, uzun bir yürüyüş sonunda nihayet saat 18:00 sularında başlangıç noktasında sona erdi.

Uyarılar;
1) Uygun bir yürüyüş ve tırmanış temposuna sahip olmayanlar için ilk etapta 1160 m'lik irtifa zorlayıcı olabilir.
2) Özellikle Taşbaşı Yaylası sonrası iniş ve Köy sonrası asfalt parkur dizler için zorlayıcı.
3) Lojistik problemlerden dolayı bir süre asfalt yürümek zorunda kalındı ancak bu sorunu bulunmayanlar için yürüyüşü Taşbaşı mahallesinde bitirmek daha tatmin edici olacaktır.
4) Boğazda yer alan kapıları kapatın.
5) Kurak mevsime rağmen neredeyse hiç su sıkıntısı çekilmeyecek bir parkur. Kaynaklar sayesinde 1,5 lt su yeterli oldu.
6) Dikkatli gözler parkurun başlangıç ve bitiş noktalarının farklı olduğunu görecektir. Bizim araçları park ettiğimiz nokta ile sabah parkura giriş yaptığımız nokta arasındaki geçiş alanını kayıt altına almamaya karar verdik. Hattı takip etmeyen isteyen dostlar, bitiş noktasının hemen gerisinde yer alan ve yukarıya doğru giden araç yolu üzerine patikanın asıl girişini göreceklerdir.

Tavsiyeler;
1) Parkurun neredeyse tamamı kırıcı olmayan yumuşak bir zemine sahip. Uygun bir yürüyüş ayakkabısı, tırnakların korunması kaydıyla yeterli olacaktır.
2) Başlangıçta ve Taşbaşı yaklaşım patikası için, çalılık yapısı nedeniyle, uygun bir pantolon ve uzun kollu t-shirt tavsiye ediyorum.

Ulaşım:
Ulaşım için Alanya - Bıçakçı - Akköprü- Taşbaşı hattı kullanılmış olup toplam uzunluk 46 km ve yaklaşık 1 saat 15 dakika sürmektedir. Yolun tamamı asfalt kaplı olup rota başlangıcına kadar ulaşmak mümkündür.

Ekip;

ve
Ben

Patika giriş

Patika, ilk resimde görülen taş duvar ve su deposu duvarı arasından başlıyor. Kısa bir çalılık alan olsa da bir süre düzgün ilerleyen bir hatta dönüşüyor.

Dim çayı yatağını ve barajına nazır manzara yükseldikçe daha belirgin hale geliyor. Yalçı ve Gümüşkavak köyleri uzaktan seçilebiliyor.

Andız

Tırmanış esnasında rastlanan uygun bir mola yeri. İki adet büyük andız ağacı (Juniperus drupacea, bazen Arceuthos drupacea) göze çarpıyor.

40 dönme giriş

Oldukça keyifli bir şekilde tırmanışa izin veren ve zig zag olarak yükselen hatta keyfe keder tarafımdan verilmiş bir isimdir.

40 dönme bitiş

Tırmanışın bittiği noktada kısa bir düzlük sonrası Aniçi Boğazı başlıyor.

Aniçi Boğazı

Her iki tarafta yükselen duvarlar içinde harika bir dağ geçidi. Bu bölgede başkaca bir örneğine rastlamadım.Sert tırmanış sonrası nefis manzaralı bir mola yeri. Boğazdan geçince bambaşka bir bitki örtüsüne giriş yapılıyor.

Oluk Çeşmesi

Suyu hala akmakta olan, kalaylı maşrapalı çeşme. Yerel halk tarafından bölge "oluk" olarak adlandırılıyor. İçimi güzel bir suyu var. patika bu noktadan sağa yani güneydoğuya doğru yükseliyor. Sırtta rastlayacağımız izlerden sola yani kuzeybatıya doğru gideni tercih edin.

Vakti zamanında buralarda buğday ekildiğinin emareleri.

Hasat sonrası başakların tanelerden ayrıldığı harman yeri.

PictographRuins Altitude 4,099 ft

Harabe

Nirengi noktası olması babında işaretlenmiş bir yapı. Fonksiyonu net değil. Patika hemen yanından geçiyor.

Patika bitiş

Dik bir çıkış sonrası patika artık sona erip araç yoluna kavuşuyor.Bu noktadan yukarı doğru Çeltek, Ahmetöldü ve Taşbaşı yaylalarına aşağı doğru ise Taşbaşı köyüne ulaşmak mümkün.

PictographWaterfall Altitude 4,646 ft

Şelale

Çeltek Yaylası

Alanya'nın deniz manzaralı yaylalarından. Akdağ olarak bilinen dağ kütlesinin güneybatısında yer alan Kızkayasının eteklerinde bulunur.

Taşbaşı Yaylası

Taşbaşı köyünün yaylası. Sol ve sağ cenahları devasa uçurumlarla kesilmiş ve kuzeybatı - güneydoğu aksında uzanan bir sırtta yerleşik güzel bir yayla.

Patika giriş

Hattımızın güzel patikalarından ikincisinin giriş yeri tam bu noktada. Sizi uzun süre sorun çıkarmadan bol sulu açıklık bir alana kadar götürecektir.

PictographDoor Altitude 4,870 ft

Kapı

Büyükbaş hayvanlar için yapılmış yayla kapısı.

Manzara

Kızkayası, Baskı ve Dimalacami sırtlarına kadar uzanan ormanların keyifli manzarası bu noktadan görülebiliyor. Tam bu noktadan aşağıya doğru uzanan bir patika ileride tarafımızdan ziyaret edilecek.

Su

PictographRuins Altitude 4,067 ft

Harabe

Patika bu noktada kaybolsa da, ileride en yukarıda görülen ev yanında ilerlenildiğinde patika yeniden karşınıza çıkacaktır.

Patika bu noktada yeniden kayboluyor. Artık sizi aşağı yayla kapısına kadar götürecek hat budur. Zaman zaman eski patika kalıntıları sağınızda ve solunuzda belirecektir.

Tekne

Artık çok sık rastlanmayan tekneler. Oyulmuş kütükten hayvanlarında su içmesi için tasarlanmış su yapıları. Eskiden bu yapılara ahşap bir su oluğu eşlik ederdi.

PictographDoor Altitude 3,408 ft

Kapı

Yine büyük baş hayvanlar için yapılmış bir yayla kapısı.

Patika tam bu noktadan yeniden başlıyor. oldukça basit ve tahrip olmuş olsa da sizi köy camisi önüne kadar sorunsuz götürecektir.

Patika tam bu noktada sona eriyor.

Taşbaşı köyü

Dim vadisi en ilginç köylerinden. Adıyla müsemma bir diğer köy.

• Photo of Hüseyin Türkeli
    Hüseyin Türkeli May 21, 2019

Şahane bir boğaz geçişi içeren ve Akdağ manzarası eşliğinde ilerleyen harika bir patika takibi olmuş. Sıkılmamak adına Taşbaşı bitişli olabilir.

• Photo of Alanyatrekking
    Alanyatrekking Mar 27, 2020

İlk 5km lik bölüm oldukça dik yokuş ama muhteşem bölümlerden oluşan bir patika son 5km lik bölümde bulunan su bulmak için patika üzerine açılan yolun bazı kısımları oldukça dik ve yorucu olsada muhteşem bir rota.
    Yeterli kondisyonu ve tecrübesi olmayanlar için zor , tecrübeli olanlar için orta zor bir rota.
    Taşbaşı köylüleri oldukça yardım sever bizi aracımıza kadar götürerek son 5km asvaltı yürümekten kurtaran Hasan Teker'e teşekkürker.
    Osman hocamın kaydı oldukça yeterli olduğu için tekrardan iz kaydı yapma ihtiyacı olmamıştır. Teşekkürler Osman Yılmaz👍