Otacı Göller

March 8, 2020
March 2020

near Otacı, Ankara (Türkiye)

Otacı Köyünden kuzeydoğu istikametine doğru yürüyüşe başlandı. Yaklaşık bir saat süren tırmanış sonunda 300 metre daha yüksek bir konumda yer alan ilk göle (Otacı Gölü) ulaşıldı. Tırmanış boyunca orman örtüsünün bodur meşeden çam türevlerine geçişi görüldü. Göl yüzeyi yaklaşık bir metrelik kıyı şeridi haricinde tamamen buz tutmuştu. Göl çevresinde cam şişe, poşet ve plastik atıklar mevcuttu. Yürüyüş boyunca yer yer 30 cm derinliği bulan karlı yüzeylerden geçiş yapıldı. Kar bulunmayan yerler de karlar yeni erimiş olduğundan çamurluydu. Zemin zorluydu ve ekstra efor sarfedilmesine sebep oldu.

Rota boyunca güney yamaçlar ve erimiş kar suları bulunan bölgelerde daha da yoğun olmak üzere sarı ve mor renkte çiğdem çiçeği örtüsü görüldü. Rota boyunca rastlanan diğer iki göl de 1500 metre civari rakımda olmalarından dolayı buz tutmuş durumdaydı. İkinci göl etrafında terk edilmiş bir yayla olduğu yıkılmış evlerden geriye kalan taş yığınlarından anlaşılıyor. Orman örtüsü göl kenarlarında kavak ağacı iken birkaç sıra sonra yükseldikçe yerini çama bırakıyor. Sonbaharda rengarenk manzaralar görülmesi muhtemel. Son gölden sonra yer yer araziden yer yer toprak yoldan batı yönünde ilerlenerek Otacı köyüne dönüldü.

Haritada görülebilen toprak yollardan mevsim itibari ile sadece donanımlı arazi aracı veya traktör ile gidilebilir. Mevsim itibariyle hakim rüzgar lodos ve özellikle boğazlarda yer yer şiddetini artırıyor. Rüzgar, görece yüksek rakım ve efordan kaynaklı terlemeden dolayı uzun kolllu iç katman önerilir.

Bu tarihlerde rotayı yürümek isteyenler için su geçirmez ve boğazlı bot zaruri iken konfor için tozluk da önerilir. Arazi yapısı çok benzer olduğu ve belirgin zirve vs bulunmadiği için kaybolma riskine karşı pusula veya harita önerilir. Bölge oldukça sulak olmasına rağmen rota boyunca köy haricinde temiz içme suyu kaynağı (çeşme) yok.

Araç problemi olmayanlar ikinci gölden sonra kuzey doğu istikametinde devam ederek Evci veya Yaylak gölleri üzerinden Karagöl Milli Parkı bölgesine ulaşabilirler.

Düzenli spor yapan ve kondüsyon problemi olmayanlar için orta, diğer kişiler için zor seviye bir rota.