Osztálykirándulás Veszprém - Kilátó túra a Gulya-dombon

Photo ofOsztálykirándulás Veszprém - Kilátó túra a Gulya-dombon Photo ofOsztálykirándulás Veszprém - Kilátó túra a Gulya-dombon Photo ofOsztálykirándulás Veszprém - Kilátó túra a Gulya-dombon

February 6, 2019

near Veszprém, Veszprém (Magyarország)

Remek pár órás program a szabadban veszprémi osztálykirándulásra. Jól kombinálható egy veszprémi interaktív városnézéssel és a Veszprémi Állatkerttel.

A séta a veszprémi Viadukt alatti parkolóból indul és eleinte a Séd-patak partját követi. Egykori veszprémi malmok mentén, hatalmas dolomit sziklák alatt vezet vadregényes utunk. Gyakran látni itt sziklamászókat is. A veszprémiek kedvelt kirándulóhelye, a Veszprémvölgy, első célunk. Út közben megpihenhetünk egy padon, a fűben, vagy a Part alatt játszótér egyik mesés installációján. Közvetlenül a játszótér után balra vezet fel a Rovaniemi lépcső a Gulya-dombra. Ugyanitt kis híd vezet át a túloldalra, ahol az egykori veszprémi vidámpark bejáratát találjuk. Mögötte a ma is hangulatos, egykori csónakázótó vár minket.

Maradunk a sétálóúton, egyenesen továbbsétálunk a következő hídig, ahol a kis épület nem más mint a vidámpark kisvasútjának megállóhelye. A kő hídon át felsétálva érkezünk meg a Jezsuita templom elé. Körülötte az egykori görög apácakolostor falai is pihenésre invitálnak.

Miután kívül-belül alaposan felfedeztük a templomot és a romokat, a tó partján vagy a fa hidakon keresztül juthatunk vissza a Rovaniemi lépcsőhöz. A testvérvárosi összefogásnak köszönhetően meredek, de kényelmes, rövid úton juthatunk fel a Gulya-dombra. Felérve jobbra fordulva, rögtön meg is hódíthatjuk a domb kisebbik kilátóját.

Sétáljunk tovább egészen a dolomit sziklák szegélyéig, ahol ismét csodás panoráma vár ránk. Innen már csak néhány perc séta és meg is érkeztünk a Gulya-domb büszkeségéhez, a Gizella királyné kilátóhoz. Nincs más dolgunk, mint felmászni és élvezni a csodás kilátást!

A visszaúton mehetünk úgy, ahogyan jöttünk a lépcsőkön le, vezethet a visszaút a Veszprémi Állatkerten át is, vagy az állatkert felső bejáratától induló úton átsétálhatunk a Kiskőrösi utcába a legközelebbi buszmegállóhoz.

A kirándulás remekül kiegészíthető egy interaktív veszprémi városnézéssel.

Idegenvezetők Veszprém:
Szolgáltatásaink:
- Idegenvezetés és városnézés Veszprém és környékén,
- Osztálykirándulás, interaktív városnézések Veszprémben

Az itt leírt kirándulásokat interaktív veszprémi városnézéseink mellé ajánljuk kiegészítő veszprémi programelemként iskolás csoportoknak veszprémi osztálykirándulásra.
Mint veszprémi idegenvezetők, sokéves tapasztalat alapján dolgoztuk ki interaktív városnéző programunkat, amely során a diákok játékos módon ismerkedhetnek a város és a vár történelmével és látnivalóival. A séta során megszerzett ismeretek segítségével mind a diákok, mind a tanárok már egyedül is könnyedén el tudnak tájékozódni a Veszprémben. A városnézés után így különböző kirándulások közül válogathatnak. Ezzel már meg is van az egy napos veszprémi osztálykirándulás programja.
Leírásainkat a Wikiloc oldalán osztálykirándulás Veszprém címszavakra keresve lehet letölteni.