Oruçoğlu göleti Kuzey Ormanları

November 17, 2018
November 2018

near Oruçoğlu, İstanbul (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 17 Kasım 2018 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Oruçoğlu, Şile'nin bir köyü. Yerlileri aslen Artvin göçmeni, Rus Harbinden sonra buraya göç etmişler.

Köyün eski adı Yılanyatağı... Yılanların bol olması nedeniyle bu adı almış. Ad sevimsiz bulunduğu için sonradan Oruçoğlu diye değiştirilmiş.

Gölet 1976'da inşa edilmiş.
Köyün içinden geçerek göleti oluşturan dere Oruçoğlu deresi...
Bu dere batıya doğru Bıçkı dere ve Kömürköy deresi adını alarak Ömerli barajına dökülüyor.
Güneyden akan dere ise Ozan deresi...

Oruçoğlu köy kahvesinde çaylarımızı içtikten sonra sabah 9 gibi gölet başında arabamızı bırakarak yürüyüşümüze başladık.
Göleti sağımıza alarak kuzeydoğu yönünde yani Ulupelit istikametinde ilerledik. Gölet kıyısından düzenli yürümek mümkün değil. Mecburen orman içine doğru giriş yaptık. Yer yer patika takip ederken çoğu zaman da dikenler ve orman gülleri içinden yol bulmaya çalıştık.

Oruçoğlu-Ulupelit asfalt yoluna çıktıktan sonra tekrar orman içine dalarak güney doğu istikametinde ilerledik.
Yağışlı günlerin ardından dere akışı kuvvetli idi. Karşıya geçmekte zorlandık.
Göletin güney yönüne ulaştıktan sonra harika bir patika takip ettik. Sırf bu 2-3 km'lik patika için bu rota yürünür. Göleti güney yönünden bitirince biraz daha mesafe yapmak için rotamızı uzatarak güneybatıya doğru çıkış gerçekleştirip orman yolundan arabamıza ulaştık.

Herkese tavsiye edeceğimiz bir rota... Dikenler için pala gibi bir hazırlığınız olursa daha rahat edersiniz.