ORTAKLAR Dağyeni Köyü - Eren Tepe - Büyükkale Köyü Yürüyüşü

February 18, 2013
February 2013

near Dağyeniköy, Aydın (Türkiye Cumhuriyeti)

BU BÖLGEDEKİ EN GÜZEL PARKURLARDAN BİRİ. BÜTÜN YÜRÜYÜŞÇÜLERE ÖNEMLE TAVSİYE EDİYORUM.
Bir yörük köyü olan Dağyeni'den başlıyoruz. Meyva ağaçları arasından yavaş yavaş yükseliyoruz. Yüzyıllardır kullanılan taş döşeli orijinal antik ticaret yolunu takip ederek çam ormanı içine dalıyoruz.
Yaşlı çamlar arasında bulduğunuz boşluklar fotoğraf meraklıları için muhteşem manzaralar veriyor. 4 km lik kesintisiz tırmanışta zaman zaman kısa su molaları ile yükseliyoruz. Bazan sık orman içinde zorlansak ta rehberimize güveniyoruz.
Dua Düzlüğüne ulaşıyoruz. Burası Erentepe'nin hemen altında bodur ağaçların arasında oldukça geniş bir yeşillik alan. Dağyeni köyünün yörük halkı uzun süre yağmur yağmayınca bu düzlüğe gelir, tören alanında yağmur duası yapar, kurbanlar keser, bir kurbanın bir kısmını yer, bir kısmını da tören alanının ortasında taşınabilir büyüklükte taşlarla yapılmış 1 m kadar yüksekliğe sahip dairesel bir halka içine bırakır ve köye dönermiş.
Rivayet odur ki; köylü köye varmadan yağmur yağmaya başlarmış.
Dua Düzlüğünün hemen yanında yükselen ve bölgenin en yüksek noktası olan Erentepe'ye tırmandık. Manzara muhteşem. Güneyde Ortaklar - Aydın Büyük Menderes Ovası ve kuzeyde Ödemiş - Tire Küçük Menderes Ovası.
Bulunduğumuz tepe noktası büyük bir kaya kütlesi gibi görünse de güney yamaca doğru biraz inince sur duvarlarının ve bazı küçük yapıların temel taşları fark edilebiliyor. Kanaatime göre bu nokta Romalılar döneminde ticari yollara karakolluk yapan kontrol noktalarından biridir. Özellikle Likya ve Karya bölgesinde günümüzde Asartepe diye isimlendirilen buna benzer birçok antik nokta bulunmaktadır.
Erentepe'deki yemek molasından sonra güney yamaçtan inişe geçtik. Uzun ve yaşlı çam ormanı bazı bölümlerde bir Botanik Bahçesini andırmaktadır. Büyükkale köyü manzarası eşliğinde neşeli bir yürüyüşle hedefimize ulaştık.
Son zamanlarda yürüdüğüm en güzel parkur oldu.
Hocamız Mustafa Diniz'e, Rehberimiz Nail Korkmaz ve Çağdaş Beye, ADA Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübünün bütün katılımcılarına teşekkür ediyorum.

Bu yürüyüşe ait fotoğraflar ve daha fazlası için;