Όρος Πυξαριάς Διάσχιση (Φτερίτσα - Πήλι)

Photo ofΌρος Πυξαριάς Διάσχιση (Φτερίτσα - Πήλι) Photo ofΌρος Πυξαριάς Διάσχιση (Φτερίτσα - Πήλι) Photo ofΌρος Πυξαριάς Διάσχιση (Φτερίτσα - Πήλι)

Very difficult
6 hours
April 29, 2021
April 2021

near Ayía Sofía, Central Greece (Greece)

Διάσχιση του Όρους Πυξαριά από Φτερίτσα έως Πήλι.

Με σχεδόν 100% εϋνοικές καιρικές συνθήκες (σχεδόν άπνοια- θερμοκρασία 25-30 βαθμοί) οπότε έγινε σχετικά χωρίς καθυστερήσεις και με ταχύτατο ρυθμό..

****ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΡΙΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ****

Ενδεικτικά οι χρόνοι μας:

Φτερίτσα - ΝΑ Κορυφή 3:15
ΝΑ Κορυφή - Κύρια Κορυφή 1:00
Κύρια Κορυφή - Πήλι 5:00

Φτερίτσα - ΝΑ Κορυφή:

Εδώ έχουμε λίγη σχετικά (700 περίπου) υψομετρική άνοδο και δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι δύσκολη εκτός από τα τελευταία μέτρα μέχρι να πιάσουμε την ΝΑ Κορυφή του Πυξαριά που θα λέγαμε ότι είναι μέτριας δυσκολίας.
Βάλαμε και λίγα σημάδια όσο το σπρέι μας είχε ακόμα!

Κορυφογραμμή Πυξαριά:

Μέχρι την ενδιάμεση πάει καλά, είναι βατή... Μετά όμως έχει ένα δύσκολο σχετικά πέρασμα που πρέπει να χωθείς ολόκληρος μέσα στα πυξάρια και από κάτω έχει μια σχετική γκρεμίλα..

**Επιφυλάσσομαι αν πηγαίναμε από αριστερά από αυτό το σημείο, αν θα πήγαινε και θα ήταν πιο εύκολα**

Γενικά αυτό είναι το πιο δύσκολο σημείο της κορυφογραμμής του Πυξαριά και μετά φτάνεις Κύρια Κορυφή 1351μ.

Κύρια Κορυφή - Πήλι:

Επίπονη κατάβαση, διαλέξαμε να πάμε από εκεί γιατί πρώτον είχαμε την πολυτέλεια να μετά κινηθούμε από Πήλι και δεύτερον επειδή δεν θέλαμε να περάσουμε πάλι την κορυφογραμμή πίσω.. Εγώ που είχα κάνει και πάλι διάσχιση του Πυξαριά (με άλλες συνθήκες) θεώρησα ότι θα ήταν πιο καλά και πιο σύντομα (και ασφαλές) να πάμε Πήλι από το να γυρίζαμε πίσω.. Αλλά έκανα λάθος..

Ήταν καλύτερα να γυρίζαμε από το δύσκολο πέρασμα, να κάναμε ένα κουράγιο στην κορυφογραμμή και να γυρίζαμε στην Φτερίτσα και το προτείνω και για εσάς..

Όλο αυτό το λέω διότι από Κύρια Κορυφή προς Πήλι τα πρώτα χιλιόμετρα *για κατάβαση* είναι εξαιρετικά δύσκολα που έχουν σχεδόν ίδια βαρύτητα με την κορυφογραμμή (σε κάποια σημεία είναι πιο δύσκολα)

Εκτός και αν θέλετε να κάνετε διάσχιση!!!

Αν και σαν διάσχιση Πυξαριά προτείνω Πήλι - Βλαχιά που είναι η πιο εύκολη!!!! (Ισχύει περίπου 8-10 ώρες πορεία)

Προσωπική μου άποψη είναι ότι ο Πυξαριάς είναι το πιο δύσκολο βουνό της Εύβοιας διότι για να δεις την Κύρια Κορυφή του (και μόνο αυτή να θες) απαιτεί πολλές ώρες από όπου και να ανέβεις...

Επειδή έβγαλα μάστερ πλέον για τον Πυξαριά θα σας προτείνω πορείες και ενδεικτικούς χρόνους με ανάλογο βαθμό δυσκολίας (πρώτα οι εύκολες):

Φτερίτσα - ΝΑ Κορυφή - Φτερίτσα ή Αγία Σοφία (6-7 ώρες)

ή

Βλαχιά - ΝΑ Κορυφή - Βλαχιά ( 6-7 ώρες

Εδώ δεν πιάνεις κυρία κορυφή εννοείται!

Φτερίτσα - ΝΑ Κορυφή - Κυρία Κορυφή (μέσω κορυφογραμμής) - Επιστροφή από κορυφογραμμή πάλι στην Φτερίτσα ή Αγία Σοφία (8-9 ώρες)

Πήλι - Κύρια Κορυφή - ΝΑ Κορυφή - (μέσω κορυφογραμμής) - Βλαχιά (8-10 ώρες)

Βλαχιά - ΝΑ Κορυφή - Κυρία Κορυφή (μέσω κορυφογραμμής) - Επιστροφή από Κορυφογραμμή - Βλαχιά (8-10 ώρες)

Και τέλος αυτή που κάναμε που πάλι θέλει 8-10 ώρες!!! Δύσκολα τα πράγματα.... Και φυσικά άψογη φυσική κατάσταση!!!

Εδώ παρκάραμε

Έναρξη μονοπατιού

Μονοπάτι με την σήμανση του

Συνεχίζουμε

Προχωράμε γερά

Συνεχίζουμε

Αντικρίζοντας την πρώτη κορυφή

Από μακριάαα

Υπέροχη η φύση

Ξεκινάει η ανάβαση

Photo ofΗ θέα του βουνού Βασκαντήρα και της Δίρφυς Photo ofΗ θέα του βουνού Βασκαντήρα και της Δίρφυς Photo ofΗ θέα του βουνού Βασκαντήρα και της Δίρφυς

Η θέα του βουνού Βασκαντήρα και της Δίρφυς

Photo ofΗ πρώτη κορυφή του Πυξαριά από κάτω Photo ofΗ πρώτη κορυφή του Πυξαριά από κάτω Photo ofΗ πρώτη κορυφή του Πυξαριά από κάτω

Η πρώτη κορυφή του Πυξαριά από κάτω

Έναρξη κορυφογραμμής

ΝΑ Κορυφή 1312μ

Ενδιάμεση Κορυφή 1325μ

Δύσκολο πέρασμα

Εδώ έχουμε το πιο δύσκολο πέρασμα ίσως της διαδρομής

Κορυφή Πυξαριά 1351μ

Panorama

Panorama

Ξεκινά έστω και αραιά η σήμανση