Ορος Παγγαίο - Κουμπιλή 1723μ

January 17, 2023
January 2023

near Mesorópi, East Macedonia and Thrace (Greece)

Ανάβαση σε μια άγνωστη σχετικα κορυφη του Παγγαίου απο το χωριό Μεσορόπη,μεσω του γνωστού πανέμορφου φαραγγιού, κατάβαση απο το μονοπάτι του καταφυγίου Μεσορόπης....
- Μετα απο περίπου 3,5χλμ πορειας στο φαράγγι και σε χαρακτηριστικό σημείο με παγκάκι και βράχο (και πριν το γεφυράκι) αφήνουμε το μονοπάτι που συνεχίζει για Βοσκόβρυση και κατευθυνομαστε αριστερά/δυτικά σε δάσος οξιας με ανηφορικη κλίση,ακολουθωντας το ίχνος καθως δεν υπαρχουν σημάδια.Μετα την εντονη ανηφόρα και τα 150μ υψ.διαφορας συνάντησα κορδέλα σήμανσης που τοποθετηθηκε προσφατα απο Θεσσαλονικεις ορειβατες ...Συνεχίζω τραβερσαριστά τις πλαγιές ακολουθωντας τις κορδέλες μεχρι που φτάνω στο σημειο ένωσης με το μονοπατι κατάβασης (που θα ακολουθήσω στον γυρισμο) ,εδω υπαρχει ταμπέλα που δειχνει την κατευθυνση για την κορυφή ...Απο αυτό το σημείο ξεκινα μια επίπονη ανάβαση με έντονες κλίσεις για να καλύψουμε τα 700μ υψ διαφορας που μας χωρίζουν απο την κορυφή..
Κατα την επιστροφή φτάνω στο ίδιο σημείο με την ταμπέλα και ακολουθώ δυτική κατεύθυνση σε δάσος οξιάς για την κατάβαση προς το καταφύγιο της Μεσορόπης.Σε μικρότερη αποσταση απο χιλιόμετρο (απο την ταμπέλα) βγαινοντας απο το δάσος σε ξέφωτο συναντώ καλύβα κυνηγων με νερό (σε φανταστικό μπαλκόνι) και τον χωματοδρομο .
- Η κατάβαση συνεχιζεται στις φουρκέτες του χμτδρμου...Μετα 2χλμ σε διαστάυρωση στρίβω δεξιά και σε λίγο ειμαι μπροστα στο καταφύγιο Μεσορόπης...Διπλα απο την περίφραξη του κτιρίου συνεχίζω το κατέβασμα στο παρατημένο μονοπάτι που βρίθει απο βάτα και φτέρες για να με φέρει 200μ υψομετρικά χαμηλότερα σε χώρο αναψυχής με πλατάνια οπου και χωματοδρομος . Για 700μ απόσταση θα περπατήσω στο χωμτδρομο και στην συνέχεια θα κόψω αριστερά κατηφορικά απο το πρανές για να παλέψω παλι με τα αγκάθια σε παλιο μονοπάτι σχεδον εξαφανισμένο που θα με φερει σε μικρο ρέμα/ποταμάκι.Ετσι αφου καλύψω 500μ απόσταση (απο την εξοδο μου απο τον χμτδρμ) στην πυκνή βλαστηση θα φτάσω στο σημείο που θα ενωθω με το μονοπάτι ανάβασης στο φαράγγι .Σε 300μ αποσταση θα βρεθώ στο όχημα και στο τέλος της πεζοπορίας.

PictographWilderness hut Altitude 2,308 ft

Καλύβα

PictographWaterfall Altitude 2,103 ft

Κουμπιλή 1723μ

Λαστιχο που συνανταμε στην ανάβαση/κινούμαστε παράλληλα

Παράκαμψη για να γλυτωσω χμτδρομο