Όρος Βόρας -Ανω Λουτράκι -Φαράγγι ΡαμνοΜπορ -Κιλιντέρκα -Ανω Λουτράκι

Photo ofΌρος Βόρας -Ανω Λουτράκι -Φαράγγι ΡαμνοΜπορ -Κιλιντέρκα -Ανω Λουτράκι Photo ofΌρος Βόρας -Ανω Λουτράκι -Φαράγγι ΡαμνοΜπορ -Κιλιντέρκα -Ανω Λουτράκι Photo ofΌρος Βόρας -Ανω Λουτράκι -Φαράγγι ΡαμνοΜπορ -Κιλιντέρκα -Ανω Λουτράκι

Very difficult
January 9, 2024
December 2023

near Áno Loutráki, Central Macedonia (Greece)

Μια διαδρομή κυκλική που άνετα την χαρακτηρίζεις διαδρομή περιπέτειας....Κινείται σε διαφορετικά και απαιτητικά τερέν με κυρίαρχο την κοίτη και το ανάγλυφο του φαραγγιού...αφου στην ουσία δεν υπαρχει συγκεκριμένο μονοπάτι.Μας πηρε 4 ωρες περίπου (7,5χλμ) μονο για την διάσχιση του φαραγγιού απο το ξεκίνημα στο Άνω Λουτράκι ως το σημειο που βγηκαμε απο τα νερα (Η κοιτη μονο ειναι γυρω στα 5,5χλμ).
-Περιττο να αναφέρω πόσες φορές καλείσαι να διασχίσεις εναλλαξ τις όχθες του ρέματος (μπορει και 25)
Κατόπιν ακολουθεί η ανάβαση σε απότομες σε κλίση πλαγιές με μαυρόπευκα -οξιες για να καλυφθούν τα 600μ περιπου υψομετρικής διαφοράς για την κορυφή Κιλιντέρκα .
- Υστερα κατηφορίζουμε σε δαση και ανεβοκατεβαίνουμε στην συνέχεια χιονισμένες πλαγιές με οξιες με σχετική δυσκολία στην κίνηση, για να βρεθούμε στο σημείο διασταύρωση για την κορυφη Σοκόλ οπου θα κατηφορίσουμε στο γνωστό μονοπάτι που θα μας φέρει στο Ανω Λουτρακι οπου ξεκινήσαμε...
- Η επιλογή το να ανεβούμε διασχίζοντας το φαράγγι στα ψηλά (και οχι το αντίθετο οπως συνηθως γίνεται απο σχετικα λίγους που το επιχειρούν) έγινε για λόγους που αφορούν την εποχή ( δλδ χειμωνας-μικρότερη ημέρα) για να μην μας βρει η νύχτα στα νερά, αλλα και με το σκεπτικό, οτι σαν εξερεύνηση σε άγνωστο πεδίο εχω το ''βιτσιο'' να ειναι η αφετήρια και οχι μια ''βαρετή'' επιστροφή...
-Να πω οτι στο σημειο 'Ραπελ' ,ακολουθώντας σημανση που φαινοταν ''φρεσκια'' μας οδηγησε αριστερά ψηλότερα απο την κοίτη γλιτώνοντας μας μεν 2 περασιες απο τα νερά αλλα το μονοπατι στην συνεχεια πιθανώς ειχε καταρρεύσει ,οποτε καναμε ενα ραπελ 5μ περίπου για να μην ξαναγυρνάμε πισω χάνοντας χρόνο.. δεν ειναι απαραίτητο μπορει καποιος να κινηθει αποκλειστικα στην κοιτη .
-Λιγο ψάξιμο υπηρξε βγαίνοντας απο το φαράγγι στο να εντοπίσουμε το μονοπάτι που οδηγούσε ψηλά καθως η όποια σήμανση μάλλον εγινε με φορά στο κατέβασμα οπως κατάλαβα χωρις να λάβει υπόψιν την ανάβαση.Γενικώς ειναι ευκολότερη η εύρεση διαδρομής κατεβαίνοντας...Απο Κιλιντερκα μεχρι διασταυρωση Σοκολ δεν υπαρχει σχεδον τιποτα περα απο κανα δυο τσερκια σε δεντρα ,απαραιτητο λοιπον το gps.
- Σαν επίλογο να πω οτι ειναι μια ιδιαίτερη διαδρομή αρκετα δύσκολη...που μας χαρίζει ομως την αίσθηση της περιπέτειας ! Αγρια τοπια μαυρόπευκων να ισορροπούν στους γκρεμούς του φαραγγιού ,εντυπωσιακά δάση ανεβαίνοντας ..απρόσιτα στον πολύ κόσμο ,εντονο το στοιχείο της απομόνωσης και κάποια σύμβολα σε γέρικες οξιές που μαρτυρούν το πολύπαθο παρελθόν ...
ΥΓ. Ιδιαιτερη προσοχή στο φαράγγι ...ενα ατύχημα σε αυτο ισως να εξελιχθεί σε επεισοδιακή επιχείρηση διάσωσης ,δεν υπαρχει σήμα στα κινητά ουτε και εναλλακτική πρόσβαση.