Όρος Βερνο: Βυσσινιά -Σικαβιτσα - μνημείο στρατού.

Photo ofΌρος Βερνο: Βυσσινιά -Σικαβιτσα - μνημείο στρατού. Photo ofΌρος Βερνο: Βυσσινιά -Σικαβιτσα - μνημείο στρατού. Photo ofΌρος Βερνο: Βυσσινιά -Σικαβιτσα - μνημείο στρατού.

April 2, 2019
April 2019

near Vyssiniá, West Macedonia (Greece)

Η καταγραφή δεν είναι ακριβής. Σε αρκετά σημεία με δείχνει να κινουμαι σε πλαγιά ενώ ήμουν σε χωματόδρομο και όταν βρισκόμουν στην κορυφογραμμή με έδειχνε χαμηλότερα σε δάσος. Όρος Βερνο: χωριό Βυσσινιά (1000μ) - κορυφή Σικαβίτσα ή Μάνκοβιτς (1863μ)- μνημείο στρατού. Λίγο μετά το χωριό Βυσσινιά Καστοριάς στρίβουμε αριστερά σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο που οδηγεί στα φυτώρια του χωριού. Όταν φτάσουμε στην παλιά Εκκλησία συνεχίζουμε ευθεία σε χωματόδρομο και όταν βρούμε τον κάθετο χωματόδρομο ακολουθούμε κ αφήνουμε το αμάξι στα κάπου στη μέση. Μετά ακολουθεί η πεζοπορία. Ανεβαίνουμε τη δασωμένη πλαγιά μπροστά μας για 200 μέτρα κάθετα όπου καί συναντάμε μονοπάτι που έρχεται από το χωριό (οποίος θέλει μπορεί να το ακολουθήσει από την αρχή ξεκινώντας από το χωριό αλλά θα κινηθεί για 1500μ σε χαμηλό υψόμετρο χωρίς να πολυανεβαινει). Το ακολουθούμε με κατεύθυνση τη βραχώδη κορυφή Σικαβίτσα που φαίνεται μπροστά μας. Μετά από 20 λεπτά έχει διασταύρωση μονοπατιών και στρίβουμε αριστερά πάνω με ευθεία κατεύθυνση ώσπου να συναντήσουμε χωματόδρομο . Στρίβουμε δεξιά κ συνεχίζουμε με πορεία προς κορυφή. Μετά από μισό χλμ περίπου αφήνουμε το δρόμο και ανεβαίνουμε στη παλιά αριστερά μας ώσπου να βγούμε σε λιβάδι. Διασχίζουμε το λιβάδι και κινούμαστε προς τη κορυφή μπροστά μας, θα δούμε τρακτέροδρομο που γίνεται μονοπάτι και μας βγάζει σε χωματόδρομο ξανά. Μπροστά μας είναι η κορυφή Γεροδήμου 1664μ με έναν χαρακτηριστικο βράχο στη κορυφή ενώ η υπόλοιπη είναι λιβάδι. Δεξιά μας ακολουθούμε το χωματόδρομο με κατεύθυνση τη Σικαβίτσα. Φτάνουμε σε σημείο που ο χωματόδρομος μπαίνει στο δάσος αλλά εμείς κινούμαστε στη κορυφογραμμή όπου έχει και ένα μονοπάτι που μετά από ένα σημείο κινείται χαμηλότερα στη πλαγιά. Όταν δούμε τα βράχια της κορυφή πάνω μας αφήνουμε το μονοπάτι και ανεβαίνουμε προς τη κορυφή πάνω μας. Απ' εκεί κινούμαστε στα βράχια όπου θέλει προσοχή γιατί έχει εκτεθημενα σημεία μέχρι να φτάσουμε στο υψομετρικό. Συνεχίζουμε στη κορυφογραμμή μέχρι να βγούμε στην άλλη πλευρά και στο διάσελο με τη κυρία κορυφή και το χωματόδρομο που βγάζει στη βάση της αεροπορίας. Ανέβηκα ευθεία πάνω μέχρι κάποια βράχια και μετά επέστρεψα στο χωματόδρομο. Στο τέλος βγαίνουμε στον άσφαλτο και βλέπουμε το εκκλησάκι και το μνημείο. Σημαντικό: στη διαδρομή που έκανα βρήκα και μια αρκούδα που ζει εκεί και κινείται στην ίδια περίπου διαδρομή αρκετές φορές όποτε θέλει προσοχή και ψυχραιμία.
Επιλογές για έξτρα πεζοπορία: Από το διάσελο της κύριας κορυφής μπορούμε να πάμε στη προκορυφη του βουνού 2052μ ακολουθώντας τη δυτική πλευρά του κώνου της κορυφής με κατεύθυνση βόρεια ώστε να βρεθούμε πίσω από το ραντάρ. Εκεί υπάρχει υψομετρικό και είναι το ψηλότερο επιτρεπτό σημείο στο Βίτσι. Αρκεί φυσικά να μη βγάλουμε φωτογραφίες τη βάση η πλησιάσουμε πολύ τη περίφραξη.
Επίσης από το μνημείο του στρατού κινούμαστε προς τη κορυφή μπροστά μας διασχίζοντας τμήμα δάσους οξιάς κ βγαίνουμε στην γυμνή κορυφή του ΧΚ από εκεί μπορούμε να πάμε στο χωριό Περικοπή που βρίσκεται ανατολικά μας, στη βάση του ΧΚ η στο Πολυκερασο αν πάμε κατά μήκος κορυφογραμμης με νότια κατεύθυνση (βλέποντας προς τη λίμνη Καστοριάς)