Όρος Βασιλίτσας Κορυφή Γομάρα - Δρακόλιμνη Βασιλίτσας ή Γομάρας

Photo ofΌρος Βασιλίτσας Κορυφή Γομάρα - Δρακόλιμνη Βασιλίτσας ή Γομάρας Photo ofΌρος Βασιλίτσας Κορυφή Γομάρα - Δρακόλιμνη Βασιλίτσας ή Γομάρας Photo ofΌρος Βασιλίτσας Κορυφή Γομάρα - Δρακόλιμνη Βασιλίτσας ή Γομάρας

February 18, 2024
February 2024

•   4.7 3 Reviews

near Vasilitsa, West Macedonia (Greece)

Η πορεία ξεκινά από το χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας . Ακολουθούμε την πορεία του αναβατήρα που ανεβαίνει την βορειοδυτική πίστα του χιονοδρομικού
Η ανάβαση της πίστας, είναι ουσιαστικά η μόνη απαιτητική πορεία σε όλη την διαδρομή . Η ανάβαση ειδικά το χειμώνα με χιόνι στο πεδίο και με την αρκετά μεγάλη κλίση του εδάφους είναι αυτό που μας δυσκόλεψε
Στο τέλος της πίστας συναντάμε την κορυφή Μπαλτούμη και το ορόσημο του στα 2.028 μέτρα υψόμετρο περίπου.
Στην συνέχεια κατεβαίνουμε στα 1950 μέτρα περίπου στο διάσελο πριν ξεκινήσουμε την ανάβαση μας για την κορυφή Γομάρα
Η ανάβαση είναι σχετικά εύκολη με ένα δύο σημεία, μικρά σε απόσταση, που η κλίση του εδάφους γίνεται απαιτητική, αλλά μέχρι εκεί
Στην κορυφή Γομάρα στα 2.121 υπάρχει και ένα εγκαταλειμμένο στρατιωτικό φυλάκιο
Η θέα από την κορυφή είναι εκπληκτική . Αυγό,Φλέγκα, Νότια Πίνδος, Τύμφη, Σμόλικας, Ροϊδοβούνι, Τραπεζίτσα, Βόϊο, Γράμμος, Άσκιο, Μπούρινος, Όλυμπος, είναι τα βουνά που βλέπουμε ( με καλή ορατότητα βέβαια )
Στην συνέχεια η πορεία μας ήταν για την δροκόλιμνη της Βασιλίτσας ή Γομάρας .
@https://www.naturagraeca.com/ws/129,191,336,1,1,%CE%94%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%BD%CE%B7-%CE%93%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%81%CE%B1%CF%82
Η κατάβαση μας έγινε από πλαγιά με έντονη κλίση κάτι που τελικά ήταν λάθος ( σχεδόν όλες οι καταγραφές που βρήκαμε σε χάρτες, μας δείχνουν εκείνο το σημείο για κατάβαση ) Προτείνω η κατάβαση για την δρακόλιμνη να γίνει από το διάσελο στα 1950 μέτρα ( υπάρχει σχετικό waypoint στην καταγραφή που έκανα ) Η επιλογή της κατάβασης από το διάσελο αν δείτε και τις ισουψής γραμμές είναι σαφώς καλύτερη από εκείνη που επιλέξαμε εμείς
Η δρακόλιμνη ήταν παγωμενή σε όλη της την επιφάνεια και εκπληκτική σε ομορφιά. Στην λίμνη υπάρχει και πηγή με νερό ...χωρίς να είμαι σίγουρος αν πίνετε ειδικά το καλοκαίρι που ακριβώς από επάνω υπάρχουν αγελάδες που βόσκουν ...οπότε το νους σας . Εγώ ήπια και μέχρι τώρα που γράφω είμαι μια χαρά !!!!
Μετά την δρακόλιμνη μέσο κάποιον ξύλινων σκαλιών βγήκαμε στην άσφαλτο στον δρόμο που οδηγεί στο Δίστρατο . Μετά από σχεδόν ένα χιλιόμετρο φτάσαμε στο χιονοδρομικό όπου και ολοκληρώθηκε η πορεία μας
ΠΡΟΣΟΧΗ δεν υπάρχει σε κανένα σημείο σήμανση στην πορεία . Η χρήση gpc είναι απαραίτητη
Ευχάριστη και πολύ όμορφη διαδρομή για όποιον την επιλέξει .
Αν σας άρεσε η διαδρομή και περιγραφή αφήστε ένα σχόλιο !!!!

Αφετηρία

Να σαι καλά Κώστα

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Feb 19, 2024

Πανέμορφη διαδρομή, που δεν έχει όμως την αναγνωρισιμότητα της ανάβασης στην γειτονική κορυφή της Βασιλίτσας. Ιδανική περίοδος πραγματοποίησης της είναι όταν υπάρχει χιονοκαλυψη χωρίς όμως συνθήκες παγετού

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Feb 19, 2024

Μια εξαιρετική διαδρομή να ξεπιαστείς, με τέτοιες καιρικές συνθήκες.

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Feb 19, 2024

Αχαχαχα το πιάσαμε το υπονοούμενο