Örnekköy'den Sultaniye'ye Serindere ( 2023 07 )

Photo ofÖrnekköy'den Sultaniye'ye Serindere ( 2023 07 ) Photo ofÖrnekköy'den Sultaniye'ye Serindere ( 2023 07 ) Photo ofÖrnekköy'den Sultaniye'ye Serindere ( 2023 07 )

2039
February 19, 2024
July 2023

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

Örnekköy’de , kalabalık olduğunu tahmin ettiğimiz Alabalık tesisine aracımızı hiç sokmadan, sapakta inerek başlıyoruz yürüyüşümüze. Hava sıcak ama Serindere vadisi yemyeşil. Genel de yukarıdan aşağıya, irtifa kaybederek yürüdüğümüz bir rota burası ama bugün tam tersini yapacağız. Derinin yumuşak eğimine paralel giden parkurumuz bizi pek fazla yormayacak.

Dere kenarındaki HES e kadar düz ayak bir yürüyüş yapıyoruz. Bu noktada Müflizdere ve Karpuzpatlatan yönlerini gösteren tabelalara dikkat ederek sol taraftan yükselen rotayı izlemek gerekiyor. Yokuşun sonunda buraya kadar büyük bir boru ile taşınan suyun vadiye doğru büyük bir şelale yaparak akışını izlemek mümkün.

Sağ tarafımızda, vadinin dereye kadar inen dik ve yüksek yamaçlarının kenarından dikkatlice geçerek su tüneline ulaşıyoruz. Bu tünel en az 50 yıl önce İzmit’e içme suyu getirmek için oluşturulan bir sistemin parçası. İçinden büyük bir su borusu geçiyor. Boydan boya geçmek mümkün ama bir kafa feneri yada benzer ışık kaynağınızın olması işinizi kolaylaştıracaktır. Dışarıdaki sıcağa rağmen tünelin serinliği hepimizi ferahlatıyor.

Boşalan su kaplarımızı yolumuzun üstünde, ahşap bir oluğu olan buz gibi kaynaktan dolduruyoruz. Zaman zaman takip ettiğimiz patikayı kesen böğürtlen dikenleri güzergahın bu yaz çok da fazla kullanılmadığına işaret ediyor. Çok geçmeden de parkurun hemen hemen yarısına gelen beton köprüye ulaşıp yemek molası veriyoruz. Derenin kenarında verdiğimiz bu mola ayaklarımızı buz gibi sulara sokmak için de iyi bir fırsat aynı zamanda.

Bu molada güç toplayarak başlıyoruz yürüyüşe. Kızılağaç, çınar ve gürgenlerin gölgesinde ilerliyor yolumuz. Mor renkli Çançiçekleri, sarı sarı İri çanaklı kantaronlar, koca koca Kabalaklar süslüyor patikayı. Bu keyifli yürüyüşü Sultaniye Köyü yakınlarında, dere ile karayolunun kesiştiği noktada sonlandırıyoruz.