Ormanya Uzun Yürüyüş

January 21, 2023
January 2023

near Uzuntarla, Kocaeli (Türkiye)

Ocak ayında, bahardan kalma bir günde, tek başıma Ormanya'da tek başıma gerçekleştirdiğim uzun ve tempolu bir yürüyüşün kaydıdır. Ormanya'daki tüm yolları kullanmaya çalıştığımı ve tempolu bir yürüyüş yaptığımı söyleyebilirim. Tabiat parkının girişe yakın kısımlarının gün içinde kalabalıklaştığını, fakat kuzey sınırına yakın yerlerin ve toprak yolların son derece sakin olduğunu ekleyebilirim.

Ormanya'ya gelip uzun yürüyüş yapmak isteyenler, bu rotayı kullanabilirler. Hafta sonu cumartesi günü ılık bir havada yürüdüğüm için, özellikle Ormanya'nın girişine yakın Hobbit Evleri, Orman Kütüphanesi gibi popüler yerlerin, öğleden sonra çok kalabalıklaştığını hatırlatmak ister, eğer amacınız bu yerleri görmekse hafta içi gelmenizi öneririm.

ULAŞIM: Ormanya'ya en hızlı ulaşım özel aracınızdır. Fakat toplu taşımayla da ulaşım, son derece kolay ve rahattır.
İstanbul'da yaşayan biri olarak İzmit Belediyesi'nin Kartal otobüs duraklarından kalkan 200 hat numaralı İzmit-Kartal otobüs hattını kullanarak İzmit'e geldim. Otobüsün sondan üçüncü durağı olan Kandıra Sapağı 1 isimli durakta indim ve 287 hat numaralı otobüse bindim. İzmit'ten Ormanya'ya gitmek için, İzmit Belediyesi'nin iki farklı otobüs hattı bulunmaktadır:
287 İzmit-Eşme
281 İzmit-Uzuntarla

Bu hatlardaki araçların saatlerine, duraklarına ve anlık konum bilgilerine, çok başarılı bulduğum Ekomobil uygulamasından ulaşılabilir. Ulaşımla ilgili diğer detayları aşağıdaki program kısmında bulabilirsiniz.

Ayrıca İzmit belediye otobüslerine ait araçları kullanmak için, gerekli olan Izmit Kentkart ile ilgili tüm detaylı bilgilere Nicomedia Su Kemerleri ve Derince-Umuttepe isimli rotaların açıklama kısmından ulaşabilirsiniz.

NOTLAR:
Aynı yolları kullanmamak adına bazı yerlerde, mümkün olduğunca orman içine girmeye çalıştım. Hatta bir yerde, orman içine girip dik bir vadiden indikten sonra, dere yatağından geçmek ve sık bitki örtüsünün içinde ilerlemek durumunda kaldım. İzlerde bu noktayı işaretleyerek belirttim. Grupla yürüyenlerin bu bölgeye girmemeleri isabetli olur.

PROGRAM:
07.05: Kartal Otobüs Durakları'na vardım ve 07.00 de kalkan 200 hat numaralı otobüsü kaçırınca 07.30'da kalkan aracı beklemek durumunda kaldım. Hafta içi seferleri 15 dakikada bir iken, hafta sonu (cumartesi ve pazar) sabah saatlerinde seferler yarım saat arayla gerçekleşmektedir. Tabi, güncel saatler için, Ekomobil uygulamasına bakmanızı öneririm.

07.30: 200 Numaralı İzmit-Kartal belediye otobüsü hareket etti.

08.53: Kandıra Sapağı 1 isimli durakta indim. Aslında ismi "Yeni Cuma Doğu" olan bir önceki durakta otobüsten inmeyi planlıyordum. Fakat 287 hat numaralı otobüs kalkmıştı ve önümüzdeydi. Fakat bulunduğum araç, 287 numaralı otobüse yaklaşıyordu. 287 numaralı hat, Yeni Cuma Doğu ile Kandıra Sapağı 1 arasındaki ara duraklarda da durmak zorunda olduğu için, otobüsün önüne geçmeyi başardık. Böylece en az 15 dakika kazanmış oldum. Çünkü bu otobüse yetişemeseydim, Ormanya'ya giden ve 09.00 da kalkıp muhtemelen 09.15 sularında indiğim durağa varmış olacak olan 281 numaralı otobüsü bekleyecektim.

08.54: 287 hat numaralı İzmit-Eşme aracına bindim. Üstelik bu hat, 281 numaralı hatta göre, Uzuntarla Mahallesi'ne girmediğinden daha az durağı olduğu için, daha çabuk Ormanya'ya gitmektedir.

09.19: 287 hat numaralı İzmit Eşme aracından Ormanya'da indim. Otobüş kaptanı Ormanya'nın önüne girmedi ve genç olduğum için, ana yolda indirip indiremeyeceğini sordu. Ben de sorun olmayacağını söyledim ve hemen yolun karşısına geçip Ormanya'nın otoparkından geçerek tabiat parkının girişine çabucak vardım. Aslında bu sayede hem araç, hem de ben zaman kazanmış oldu.

15.35: Yürüyüşü bitirdikten yaklaşık 10 dakika sonra Ormanya girişinin önüne gelen 281 İzmit-Uzuntarla aracına bindim.

16.08: Akcakocabey durağında indim. Burasi 200 numarali hattın İstanbul yönündeki üçüncü durağı... İlk duraktan 5-6 dakikada buraya gelindiği için, muhtemelen bir önceki otobüs 3-4 dakika önce geçmişti ve dolayısıyla 16.15'de kalkan otobüsü beklemeye başladım.

16.21: 200 numaralı otobüse bindim.

18.00: Kartal köprüsünde indim.

İyi yürüyüşler...

PictographPark Altitude 575 ft

Tabii bu alana giriş, ana girişten girmeden önce, ana girişin hemen yanındandır. Ben bulunduğum noktadan ancak tel örgü arkasından kamp alanını fotoğraflayabildim.

Ormanyanin içinden, tabiat parkının sınırının kenarından, tel örgü arkasından Uzuntarla Köyü'nü fotoğrafladım.

Kızıl Geyik Üretim Alanı

Üçüncü ve dördüncü fotoğraflar, konumun olduğu yerden değil, bu üretim alanının giriş kapısının önünden, ilk fotoğraf çekilip konum atıldıktan yaklaşık bir buçuk saat sonra çekilmiştir.

Geyik Üretim Alanından Fotoğraflar

PictographLake Altitude 671 ft

Nilüfer Gölü

PictographLake Altitude 796 ft

Gölet

Bu gölette sportif olta balıkçılığı yapılabildiği yazılmaktadır ve tabiat parkının içinde buraya yönlendiren tabelalar bulunmaktadır.

Manzara

Tarla

Bu tarla da, solumda kalan tel örgünün dışında, yani tabiat parkının bitişiğinde yer almaktadır.

Rakımın 301 metre olduğu bilgilendirme tabelası mevcuttur.

Burayı, orman içinden giden nefis bir patika olduğu yönünde not etmiştim. Fakat bu noktaya tekrar gelip buradan içeri girdiğimde, yolun 40-50 metre sonra sonlanacağını şahit olacaktım.

Botanik Yolu Girişi

Üçüncü ve dördüncü fotoğraftaki taşların antik taş olduğuna dair şüphelerin olduğu için fotoğrafını çektim.

Kızıl Geyik Koruma Alanının Bir Diğer Girişi

İkinci fotoğraf, ilk fotoğrafın çekildiği andan birkaç saat sonra, iki koruma alanının tam ortasındayken çekilmiştir.

Giriş, Ormanya'nın kuzeyine doğru giderken yolun sağ tarafında kalmaktadır.

Kazlıgöl

Yürüdüğüm yollardan geri dönmemek, mümkün olduğunca aynı yolları daha az kullanmak, kısacası farklı bir yerden dönmek adına, orman içinden ilerleyerek şansımı zorluyor ve bu noktada, dik bir iniş yapmak durumunda kalıyordum.

Dere Yatağı

Dik iniş yazdığım bir önceki izin birkaç yüz metre öncesinden itibaren indiğim dere yatağına kadar ve sonrasında vadinin üstünde kalan ve daha önce geçtiğim yola çıkana kadar ki bölüm, orman içi görece sık bitki örtüsüne sahipti ve yer yer dikenlerle boğuşmak durumunda kaldım. Gruplarla iş yapanlara bu bölgeden geçmelerini tavsiye etmiyorum.

Yolun Sonu

Bu izin biraz gerisinde olan ama erken saatlerde yanından geçip "Orman İçi Yol" olarak işaretlediğim o muhteşem patika, 50 metre sonra resimdeki bankın olduğu yerde son buldu. Fotoğrafta da görüldüğü üzere, yol sarmaşıklarla kapanmıştı.

Kuş Gözlem Alanı

Böcek Oteli

Orman Kütüphanesi

Kütüphaneden daha fazla fotoğraf çekmeyi isterdim; fakat içerisi çok kalabalık olduğu için, daha fazla fotoğraf çekmedim. Birkaf ay önce, ailemle Ormanya'yı ziyaret ettiğimde, tabiat parkı tenhaydı ve burada bolca fotoğraf çekip wikiloc'a yüklemiştim. Bu yüzden, kütüphaneden daha fazla fotoğraf görmek isteyenler, bir önceki Ormanya yürüyüşünün kaydını bakabilir.

Ormanın Sesleri

Yaban hayata ait çeşitli hayvanların yaşadığı ve etrafı tel örgülerle çevrili olan koruma alanlarının aralarındaki patikalardan geçilerek hayvanları daha iyi fotoğraflayabileceğinizi söyleyebilirim. Keza insanların geçtiği ana yürüyüş yollarının kenarına, özellikle ceylan gibi çok ürkek olan yaban hayvanlarının pek yaklaşmadığını gözlemledim.

PictographLake Altitude 600 ft

PictographLake Altitude 602 ft

Evlerin bulunduğu alan o kadar kalabalıktı ki, yürümek bile oldukça güçtü. Sırf bu ize fotoğraf eklemek adına, buraya girmek durumunda kaldım. Hobbit evlerinden daha fazla fotoğraf görmek isteyenler, bir önceki Ormanya yürüyüşünün kaydını bakabilir.

Çocuk Hayvanat Bahçesi Girişi

Photo ofZebra, Halflinger, Pony Atı, Arap Atı ve Lama Photo ofZebra, Halflinger, Pony Atı, Arap Atı ve Lama Photo ofZebra, Halflinger, Pony Atı, Arap Atı ve Lama