Orgiva, honden-uitlaatrondje vanaf de camping

Photo ofOrgiva, honden-uitlaatrondje vanaf de camping Photo ofOrgiva, honden-uitlaatrondje vanaf de camping Photo ofOrgiva, honden-uitlaatrondje vanaf de camping

February 19, 2020
February 2020

near Los Tablones, Andalucía (España)

Klein rondje om vanaf camping Orgiva gelegen vlak voor het dorp Orgiva net over de oude brug met de zeven bogen.

De camping is een echte Spaanse camping maar dan zonder de Spanjaarden zelf. Er zijn een tiental plekken die voornamelijk door trekkende campers worden bezet. In het sanitair voldoende heet water ter beschikking en voor de hete zomers staat er een groot zwembad klaar. Aan de camping is een prima restaurant verbonden of het is misschien omgekeerd, aan het restaurant is een kleine camping verbonden.

De camping uit lopen we linksaf even langs de asfaltweg om na een honderd meter linksaf het paadje in te lopen richting de rivier Seco waar we linksaf gaan om deze stroomopwaarts te volgen.
Hier komen we ook de herder tegen met zijn schaaps-/geitenkudde begeleid door 5 honden.
Vier zijn de zogenaamde bewakingshonden en lopen tussen de schapen. Ze vallen door de kleur en het voormaat niet op in de kudde en houden op deze manier roofdieren weg. 1 hond is de hulp van de herder en leidt de kudde in de juiste richting.

Wij volgen de bijna droge rivier omhoog en slaan bij de betonweg linksaf om tussen de plantages door te lopen in de richting van Orgiva. Op de plantages staan de honderden jaren oude olijfbomen en sinaasappelbomen.

Op het volgende kruispunt gaan we weer linksaf om af te dalen terug naar de camping. Slingerend tussen de velden lopen we naar de hoofdweg om daar wederom linksaf te slaan en dan zijn we bijna weer terug bij de camping.

PictographCampsite Altitude 1,108 ft

Start vanaf camping Orgiva

Linksaf

• misty.moortgat May 3, 2023

Goed uitgelegd leuke wandeling dikke merciekes voor de leuke tip

Wicky en Erick May 4, 2023

Hallo misty.moorgat, dank je wel voor het aardige commentaar en de 5 sterren. Hartelijke groet van Wicky en Erick👋.